Čas prehodnotiť názory: auto motor a šport otestoval Hondu Jazz ako rodinné auto, výsledkami ohromuje

Prišiel čas rozlúčiť sa s ďalším dlhodobo testovaným autom v našej redakcii. Hondu Jazz sme využívali presne na to, na čo bola stvorená, teda na jazdu v meste, ale venovali sme pozornosť aj jej praktickému rodinnému potenciálu.
Vydané  Text: 

Uprostred pandemických obmedzení sa ťažko točia veľké kilometre a aj to je dôvod, prečo náš Jazz za tri mesiace v našej redakcii nenajazdil viac. Nezobrali sme ho na dovolenku, s jazdami mimo okresu sme zbytočne neprovokovali. Vlastne, keď sa to tak vezme, jazdili sme s Hondou Jazz presne tak, ako si to predstavovali jej tvorcovia, keď ju navrhovali. Honda Jazz je mestské auto a vôbec sa za to nehanbí. Jazde v meste sú prispôsobené jej rozmery, hybridný pohon… a čo ešte? Rozhodli sme sa ju podrobiť skúške, ktorá to mala odhaliť. Každé auto v sebe skrýva isté kompromisy. Aby bolo auto priestranné, obratné a úsporné v meste, môže sa stať, že konštruktéri obetovali nejaké iné z jeho vlastností. **Ako je na tom Honda Jazz? Je vhodná aj pre rodiny s deťmi, ktoré priam nevyhnutne potrebujú priestranné auto?**

Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive: Malý zázrak (TEST)

Jazz je dokonalý príklad toho, ako efektívne sa dá narábať s priestorom, keď sa veľmi chce. A aby sme sa presvedčili, či je jeho využiteľnosť naozaj taká dobrá, ako vyzerá, tak sme ho vzali do redakcie na dlhodobý test.

### Rodinná skúška Malý Jazz má skvelý potenciál slúžiť aj ako mestské rodinné auto, takže ďalší logický krok bol montáž detskej sedačky a pár výletov s malým dieťaťom. Hneď na úvod musím pochváliť viditeľné a krásne dostupné úchyty ISOFIX. **Tretí kotviaci bod Top Tether je umiestnený netradične v streche** a je trochu mimo osi sedačky. Je to netradičné, ale v zásade to funguje tak, ako má. Pri jazde potom síce vidíte vo výhľade v spätnom zrkadle istiaci pás, ale reálne to vo výhľade neprekáža.
Usadenie dieťaťa do autosedačky je vďaka veľmi štedro vykrojeným dverám dozadu a smerom hore jednoduché a zmenšuje to pravdepodobnosť, že dieťaťu pri usádzaní buchnete hlavu o hranu otvoru dverí. Dieťa má kopec miesta na nohy, takže aj vo veku dvoch rokov nedočiahne nohami až k prednému sedadlu, takže ho neokope. Veľké okná vzadu mu zas poskytnú skvelý výhľad okolo seba, takže sa nebude nudiť na dlhých cestách.
### Čo uvezie? Honda Jazz bola vždy synonymom maximálneho využívania priestoru. Malé auto ponúkalo vďaka nádrži umiestnenej vpredu kopec miesta pod čarovnými zadnými sedadlami (Magic seats), ktoré sa navyše dajú šikovne vyklopiť nahor a poskytnú tak prepravnú kapacitu na vyššie predmety, ktoré netromfne prakticky žiadne SUV. Chcel som vyskúšať potenciál Jazzu a naložil som doňho všetko, čo som našiel. Chválim veľmi **jednoduchú manipuláciu so zadnými sedadlami**. Dajú sa klasicky sklopiť do roviny, ale ja som radšej využil možnosť zdvihnúť sedáky. Nie sú ťažké, takže to zvládne aj žena a ich fixácia vo vztýčenej polohe prebieha sklopením podpornej nohy sedadiel. Žiadne zbytočné pohyby teda netreba robiť a funguje to geniálne.
Vzniknutý priestor medzi podlahou auta a strechou je vyšší, než ponúka väčšina veľkých SUV, takže Jazz zvládne na stojato prevážať predmety, ktoré sa nedajú položiť na bok – napríklad rastliny alebo aj nášho dvojmetrového kolegu:
Ak sú sedadlá v normálnej polohe, je zas možné pod ne uložiť ďalšiu batožinu, takže aj pri plnom obsadení do Jazzu zmestíte oveľa viac vecí, než napovedá tabuľkový údaj o objeme jeho batožinového priestoru. Ďalej o prepravných schopnostiach Jazzu nemá zmysel rozprávať. Obrázky niekedy povedia viac, než tisíc slov. Tak sa pozrite, čo všetko sa do Jazzu zmestilo!
### Záverečné postrehy Na záver pár stručných postrehov, na ktoré sme prišli počas troch mesiacov testovania. Infotainment Hondy stále nepatrí k tým najlepším, ale zaznamenal veľký posun vpred, a to rovnako v oblasti grafiky ako aj celkového spracovania. Chválime obstojné LED svetlomety. Na túto triedu svietia dobre. Pochvalu si zaslúži aj samotná pohonná jednotka. Je vynikajúco naladená. V meste jazdíte de facto na elektromobile, ktorý nemusíte nabíjať a dojazd 600 kilometrov získate za pár minút na benzínovej pumpe. Plynulosť a tichosť jazdy v meste sme si zamilovali, rovnako ako aj výkon. Honda Jazz je totiž po ráznejšom zošliapnutí plynového pedála prekvapivo svižná. A aby toho nebolo málo, Jazz musíme pochváliť aj za dobrú zimnú prevádzku. Celkom rýchlo sa zohrieval a vďaka vyhrievaným sedadlám aj volantu neboli zamrznuté rána utrpením.
Je niečo, čo by sme na Honde Jazz vylepšili? Nie je toho veľa a ak by sme mali byť ozaj vyberaví, popracovali by sme na odhlučnení podvozka. To je totiž oblasť, ktorú vnímate aj pri každodennej jazde a vynikne o to viac, že pohonná jednotka Hondy Jazz je počas podstatnej časti jazdy úplne ticho, takže ostatné zvuky vyniknú o to viac. Hondu Jazz vraciame s malou slzou v oku a prajeme jej ešte veľa šťastných kilometrov! ### Názory redaktorov auto motor a šport: **Juraj Hrivnák:** Honda Jazz je milé, úsporné, svižné, ekologické, progresívne, útulné a neuveriteľne praktické mestské autíčko. Asi nikoho neprekvapí, že obdivujem všestrannosť jej interiéru. Pozitívne hodnotím celkom pohodlný podvozok, funky interiér a fakt, že ju väčšinu času poháňa elektromotor, čo sa výrazným spôsobom prejavuje na pohodlí jazdy. Honda Jazz môže byť sen mladých rodín. Skvele sa do nej nastupuje, zvládne prevoz neštandardných predmetov a kočíkov, navyše sa do nej ľahko inštalujú detské sedačky. Je to sympatický hybrid a aj keď nie je najlacnejší, ponúka taký súbor hodnôt, že konkurencia sa k nemu hľadá iba ťažko. **Peter Orosz:** Honda Jazz nepatrí k autám, ktoré si mladí chlapci lepia na stenu. A úprimne, je veľmi málo pravdepodobné, že po nej ktorýkoľvek zo súčasných majiteľov v mladosti túžil. Na Hondu Jazz totiž musíte dozrieť. Nielen ako vodič, ale aj ako osobnosť. Vaše tempo sa spomalí a životné priority nadobudnú triezvejší charakter. Namiesto výkonu vás začne zaujímať spoľahlivosť a pred bláznivým vzhľadom uprednostníte pohodlnejšie nastupovanie či priestranný interiér. Ak sa už dnes s týmito vetami stotožňujete, môžete sa zaradiť do skupiny uvedomelých a racionálnych motoristov, pre ktorých bola Honda Jazz navrhnutá. A sme presvedčení, aj na základe našich dlhodobých skúseností, že vás nesklame. **Dagmar Neuwirthová:** Otestovala som toto milé mestské autíčko a musím uznať, že dynamiky má na rozdávanie. Ja sa na autá pozerám vždy z pohľadu parkovania. A s Jazzinou som parkovala, ako sa hovorí, „na prvú šupu“. Pekne rovno, do vyznačených parkovacích liniek, bez akéhokoľvek zaváhania. Okrem tejto skúsenosti oceňujem palubnú dosku, ktorá je navrhnutá veľmi jednoducho a užívateľsky príjemne. Ovládanie jednotlivých funkcií je intuitívne a grafika infotainmentu s navigáciou veľmi prehľadná. Silnou stránkou tohto modelu je jeho vnútorný priestor, ktorý sa dá podľa potreby meniť. Teraz na jar rada bicyklujem a po sklopení zadného sedadla je prevoz bajku, aj za prítomnosti troch dospelých, bezproblémový. Na prvý pohľad nejde o žiadneho obra, ale už na ten druhý vidíme priestoru až-až. Oceňujem automatickú prevodovku, ktorej som sa toľké roky vyhýbala v domnení, že šoférovanie je predovšetkým o manuálnom radení prevodových stupňov. Rýchlo som však pochopila, že komfort v podobe automatu je na nezaplatenie. Navyše tento model je vybavený automatickou prevodovkou, ku ktorej sa hrdo hlási klasická páka. Žiadne tlačítka či otočné ovládače – proste klasický automat s normálnym voličom jazdných režimov.
Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive
Motor Atm. benzínový R4, 1 498 cm3
Výkon 72 kW (98 k) pri 5 500 – 6 400 ot./min.
Krútiaci moment 131 Nm pri 4 500 – 5 000 ot./min.
Elektromotor synchrónny s permanentným magnetom
Výkon 80 kW (109 k)
Krútiaci moment 253 Nm
Systémový výkon 80 kW (109 k)
Pohon a podvozok: prevodovka eCVT s jedným priamym stupňom, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu náprava s torznou priečkou. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 185/60 R15.
Batožinový priestor 304/1 203 dm³
Rozmery: 4 044 × 1 694 × 1 526 mm, rázvor 2 517 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 304/1 710 kg, objem nádrže 40 l.
Najvyššia rýchlosť 175 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 9,5 s
Spotreba (WLTP) 4,5 l/100 km
Emisie CO₂ 102
Cena/testované auto 19 590/22 940 €
Konkurenti: Renault Clio E-Tech, Toyota Yaris Hybrid, Hyundai Kona Hybrid




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.