Testy

Čas prehodnotiť názory: auto motor a šport otestoval Hondu Jazz ako rodinné auto, výsledkami ohromuje

Uprostred pandemických obmedzení sa ťažko točia veľké kilometre a aj to je dôvod, prečo náš Jazz za tri mesiace v našej redakcii nenajazdil viac. Nezobrali sme ho na dovolenku, s jazdami mimo okresu sme zbytočne neprovokovali. Vlastne, keď sa to tak vezme, jazdili sme s Hondou Jazz presne tak, ako si to predstavovali jej tvorcovia, keď ju navrhovali. Honda Jazz je mestské auto a vôbec sa za to nehanbí. Jazde v meste sú prispôsobené jej rozmery, hybridný pohon... a čo ešte? Rozhodli sme sa ju podrobiť skúške, ktorá to mala odhaliť.

Každé auto v sebe skrýva isté kompromisy. Aby bolo auto priestranné, obratné a úsporné v meste, môže sa stať, že konštruktéri obetovali nejaké iné z jeho vlastností. Ako je na tom Honda Jazz? Je vhodná aj pre rodiny s deťmi, ktoré priam nevyhnutne potrebujú priestranné auto?

Test Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive - Variabilita | Foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport 2021

Prečítajte si aj:


Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive: Malý zázrak (TEST)

Peter Orosz


Rodinná skúška

Malý Jazz má skvelý potenciál slúžiť aj ako mestské rodinné auto, takže ďalší logický krok bol montáž detskej sedačky a pár výletov s malým dieťaťom.

Hneď na úvod musím pochváliť viditeľné a krásne dostupné úchyty ISOFIX. Tretí kotviaci bod Top Tether je umiestnený netradične v streche a je trochu mimo osi sedačky. Je to netradičné, ale v zásade to funguje tak, ako má. Pri jazde potom síce vidíte vo výhľade v spätnom zrkadle istiaci pás, ale reálne to vo výhľade neprekáža.

Test Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive | Foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport 2021

Usadenie dieťaťa do autosedačky je vďaka veľmi štedro vykrojeným dverám dozadu a smerom hore jednoduché a zmenšuje to pravdepodobnosť, že dieťaťu pri usádzaní buchnete hlavu o hranu otvoru dverí. Dieťa má kopec miesta na nohy, takže aj vo veku dvoch rokov nedočiahne nohami až k prednému sedadlu, takže ho neokope. Veľké okná vzadu mu zas poskytnú skvelý výhľad okolo seba, takže sa nebude nudiť na dlhých cestách.

Test Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive - Variabilita | Foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport 2021

Čo uvezie?

Honda Jazz bola vždy synonymom maximálneho využívania priestoru. Malé auto ponúkalo vďaka nádrži umiestnenej vpredu kopec miesta pod čarovnými zadnými sedadlami (Magic seats), ktoré sa navyše dajú šikovne vyklopiť nahor a poskytnú tak prepravnú kapacitu na vyššie predmety, ktoré netromfne prakticky žiadne SUV.

Chcel som vyskúšať potenciál Jazzu a naložil som doňho všetko, čo som našiel. Chválim veľmi jednoduchú manipuláciu so zadnými sedadlami. Dajú sa klasicky sklopiť do roviny, ale ja som radšej využil možnosť zdvihnúť sedáky.

Nie sú ťažké, takže to zvládne aj žena a ich fixácia vo vztýčenej polohe prebieha sklopením podpornej nohy sedadiel. Žiadne zbytočné pohyby teda netreba robiť a funguje to geniálne.

Test Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive - Variabilita | Foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport 2021
Test Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive - Variabilita | Foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport 2021

Vzniknutý priestor medzi podlahou auta a strechou je vyšší, než ponúka väčšina veľkých SUV, takže Jazz zvládne na stojato prevážať predmety, ktoré sa nedajú položiť na bok – napríklad rastliny alebo aj nášho dvojmetrového kolegu:

Test Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive | Foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport 2021

Ak sú sedadlá v normálnej polohe, je zas možné pod ne uložiť ďalšiu batožinu, takže aj pri plnom obsadení do Jazzu zmestíte oveľa viac vecí, než napovedá tabuľkový údaj o objeme jeho batožinového priestoru. Ďalej o prepravných schopnostiach Jazzu nemá zmysel rozprávať. Obrázky niekedy povedia viac, než tisíc slov. Tak sa pozrite, čo všetko sa do Jazzu zmestilo!

Test Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive | Foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport 2021
Test Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive - Variabilita | Foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport 2021

Záverečné postrehy

Na záver pár stručných postrehov, na ktoré sme prišli počas troch mesiacov testovania. Infotainment Hondy stále nepatrí k tým najlepším, ale zaznamenal veľký posun vpred, a to rovnako v oblasti grafiky ako aj celkového spracovania.

Chválime obstojné LED svetlomety. Na túto triedu svietia dobre. Pochvalu si zaslúži aj samotná pohonná jednotka. Je vynikajúco naladená. V meste jazdíte de facto na elektromobile, ktorý nemusíte nabíjať a dojazd 600 kilometrov získate za pár minút na benzínovej pumpe. Plynulosť a tichosť jazdy v meste sme si zamilovali, rovnako ako aj výkon. Honda Jazz je totiž po ráznejšom zošliapnutí plynového pedála prekvapivo svižná. A aby toho nebolo málo, Jazz musíme pochváliť aj za dobrú zimnú prevádzku. Celkom rýchlo sa zohrieval a vďaka vyhrievaným sedadlám aj volantu neboli zamrznuté rána utrpením.

Test Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive - Variabilita | Foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport 2021

Je niečo, čo by sme na Honde Jazz vylepšili? Nie je toho veľa a ak by sme mali byť ozaj vyberaví, popracovali by sme na odhlučnení podvozka. To je totiž oblasť, ktorú vnímate aj pri každodennej jazde a vynikne o to viac, že pohonná jednotka Hondy Jazz je počas podstatnej časti jazdy úplne ticho, takže ostatné zvuky vyniknú o to viac.

Hondu Jazz vraciame s malou slzou v oku a prajeme jej ešte veľa šťastných kilometrov!

Názory redaktorov auto motor a šport:

Juraj Hrivnák: Honda Jazz je milé, úsporné, svižné, ekologické, progresívne, útulné a neuveriteľne praktické mestské autíčko. Asi nikoho neprekvapí, že obdivujem všestrannosť jej interiéru. Pozitívne hodnotím celkom pohodlný podvozok, funky interiér a fakt, že ju väčšinu času poháňa elektromotor, čo sa výrazným spôsobom prejavuje na pohodlí jazdy. Honda Jazz môže byť sen mladých rodín. Skvele sa do nej nastupuje, zvládne prevoz neštandardných predmetov a kočíkov, navyše sa do nej ľahko inštalujú detské sedačky. Je to sympatický hybrid a aj keď nie je najlacnejší, ponúka taký súbor hodnôt, že konkurencia sa k nemu hľadá iba ťažko.

Peter Orosz: Honda Jazz nepatrí k autám, ktoré si mladí chlapci lepia na stenu. A úprimne, je veľmi málo pravdepodobné, že po nej ktorýkoľvek zo súčasných majiteľov v mladosti túžil. Na Hondu Jazz totiž musíte dozrieť. Nielen ako vodič, ale aj ako osobnosť. Vaše tempo sa spomalí a životné priority nadobudnú triezvejší charakter. Namiesto výkonu vás začne zaujímať spoľahlivosť a pred bláznivým vzhľadom uprednostníte pohodlnejšie nastupovanie či priestranný interiér. Ak sa už dnes s týmito vetami stotožňujete, môžete sa zaradiť do skupiny uvedomelých a racionálnych motoristov, pre ktorých bola Honda Jazz navrhnutá. A sme presvedčení, aj na základe našich dlhodobých skúseností, že vás nesklame.

Dagmar Neuwirthová: Otestovala som toto milé mestské autíčko a musím uznať, že dynamiky má na rozdávanie.

Ja sa na autá pozerám vždy z pohľadu parkovania. A s Jazzinou som parkovala, ako sa hovorí, „na prvú šupu“. Pekne rovno, do vyznačených parkovacích liniek, bez akéhokoľvek zaváhania.

Okrem tejto skúsenosti oceňujem palubnú dosku, ktorá je navrhnutá veľmi jednoducho a užívateľsky príjemne. Ovládanie jednotlivých funkcií je intuitívne a grafika infotainmentu s navigáciou veľmi prehľadná.

Silnou stránkou tohto modelu je jeho vnútorný priestor, ktorý sa dá podľa potreby meniť. Teraz na jar rada bicyklujem a po sklopení zadného sedadla je prevoz bajku, aj za prítomnosti troch dospelých, bezproblémový. Na prvý pohľad nejde o žiadneho obra, ale už na ten druhý vidíme priestoru až-až.

Oceňujem automatickú prevodovku, ktorej som sa toľké roky vyhýbala v domnení, že šoférovanie je predovšetkým o manuálnom radení prevodových stupňov. Rýchlo som však pochopila, že komfort v podobe automatu je na nezaplatenie. Navyše tento model je vybavený automatickou prevodovkou, ku ktorej sa hrdo hlási klasická páka. Žiadne tlačítka či otočné ovládače – proste klasický automat s normálnym voličom jazdných režimov.

Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive
Motor Atm. benzínový R4, 1 498 cm3
Výkon 72 kW (98 k) pri 5 500 – 6 400 ot./min.
Krútiaci moment 131 Nm pri 4 500 – 5 000 ot./min.
Elektromotor synchrónny s permanentným magnetom
Výkon 80 kW (109 k)
Krútiaci moment 253 Nm
Systémový výkon 80 kW (109 k)
Pohon a podvozok:  prevodovka eCVT s jedným priamym stupňom, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu náprava s torznou priečkou. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 185/60 R15.
Batožinový priestor 304/1 203 dm³
Rozmery: 4 044 × 1 694 × 1 526 mm, rázvor 2 517 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 304/1 710 kg, objem nádrže 40 l.
Najvyššia rýchlosť 175 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 9,5 s
Spotreba (WLTP) 4,5 l/100 km
Emisie CO₂ 102
Cena/testované auto 19 590/22 940 €
Konkurenti: Renault Clio E-Tech, Toyota Yaris Hybrid, Hyundai Kona Hybrid
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Toyota Corolla Coupe 1400SR 1971
Magazín

Hľadáte auto na celý život? Toto je také a stojí za ním fascinujúci príbeh

Masayuki Watanabe si ako 21-ročný kúpil Corollu druhej generácie a má ju dodnes. Aj keď počas života niekoľkokrát premýšľal o predaji svojho starého auta, jeho Corolla bola príliš dobrá, spoľahlivá a odolná. Súčasne bola spojená s množstvom krásnych spomienok, aby sa jej len tak vzdal. V roku 2011, keď bolo auto poškodené počas tsunami, sa do jeho opravy zapojila komunita zberateľov historických automobilov z celého Japonska.