DS 3 Crossback je skutočným módnym doplnkom! Prečítajte si ženský test tohto prémiového SUV:

Francúzi majú vo svete stabilnú povesť. Sú originálni a štýloví. Platí to aj o dizajnéroch, ktorí sa vyhrali s modelom DS3 Crossback. Navrhli ho tak, aby sa už na prvý pohľad výrazne líšil od konkurencie.
Vydané  Text: 
Od začiatku mi bolo jasné, že sadnúť do mestského SUV DS3 Crossback Performance Line v teplákoch, by bol priam hriech. Na dizajnovom interiéri si totiž návrhári dali záležať, a tak aj tí, ktorí ho riadia, by mali zo šatníka vytiahnuť hádam len to najlepšie. Zoznamovanie sa s malým prémiovým crossoverom mi vôbec netrvalo dlho. Dokonca som mala pocit, že sme si potykali od prvého momentu. Veď maska chladiča s kosoštvorcovým vzorom doladená chrómovými doplnkami i motívom žraločej plutvy na boku sú skutočnou zárukou toho, aby vozidlo zaujalo. Muži vravia, že im je sympatické, ženy po ňom viac bažia. Dôvod? Vyššia karoséria v nich evokuje ochranu. Bordová farba testovaného modelu je zas skvelým doplnkom celkového imidžu budúcich majiteliek. **Ľahko ju doladiť k outfitu rozlietanej manažérky, decentnej úradníčky alebo aj televíznej reportérky, akou som ja.** A nerobte rýchle závery, nie je to ženské auto. Frajer povedal, že sa mu páči, akurát by malo byť čierne a s čiernymi diskami, lebo tak si to predstavuje on. V tomto smere je konfigurátor modelu DS vskutku zaujímavá vec, s ktorou sa každý pohrá. V zásade však poviem, že podobné auto som v uliciach nestretla. Prémiovejšia áno, ale podobné nie. DS 3 Crossback je originál a zaslúži si za to uznanie. Kreativita a dizajn majú rozhodne francúzsky prízvuk.
Stlačte kľučku
Pamätáte si, akým filmom odštartovala kariéru francúzska herečka Brigitte Bardot? Romantickou drámou A Boh stvoril ženu, ktorá z nej urobila doslova filmovú ikonu. O automobilovú ikonu vo svojej triede sa z tohto štvorkolesového tátoša snaží urobiť francúzska automobilka DS Automobiles. Pri bezkľúčovom systéme otvárania dverí stačí napríklad stlačiť ktorúkoľvek zo štyroch kľučiek. **Decentne sa vysunú a auto zrazu vyzerá, akoby chcelo vzlietnuť.** Keď sa ani po chvíli nepohýna a neodlepuje od zeme, smelo otváram dvere a nasadám. Ja viem, toto preháňam, ale tento jednoduchý úkon je v prípade DS vskutku zaujímavý. Či by ma to omrzelo? Asi hej, aj ten najlepší chlap vás dokáže omrzieť, ale potom je to o tom, či s ním dokážete žiť. A ak vás už chlap omrzel, tak nech po vašom boku aspoň vyzerá dobre. A otvára vám dvere, ak treba. Ženy si to zaslúžia.
Stačí len jeden pohľad v interiéri a je jasné, aký geometrický útvar si automobiloví návrhári obľúbili. Palubná doska hrá kosoštvorcami vo všetkých smeroch. Ako pulóver od Gantu. Má to nádych exkluzívnejšie interiéru a rozhodne o niektoré prvky opriete zrak. **V interiéri však hrá okrem toho prím aj intuitívnosť a prehľadnosť.** Rozmiestnenie tlačidiel na kúrenie, na ohrev sedadiel, otváranie okien či odomykanie auta jedným stlačením má svoje miesto tak, aby ste ich hľadaním nestrácali čas. A detaily! Ach, Bože, ako ženy zbožňujú detaily. Okná ovládate Swarovského krištáľmi. „Ktovie, ako budú vyzerať po rokoch?“ poznamenal frajer. To by nebol on, ak by nepokazil moju radosť. Vyzerá to bombovo, som rada, že tam sú.
Dotykový farebný displej s uhlopriečkou 10,3“ má pomerne veľké tlačidlá na to, že som ich aj počas jazdy trafila na prvý raz. Horšie to už bolo s reakciou niektorých ikoniek. Stláčanie som občas musela viackrát zopakovať. Procesor jednoducho nestíhal. **Nebolo by teda možno na škodu, ak by časť z najčastejšie používaných funkcií bola zahrnutá v ponuke klasických tlačidiel.** Na druhej strane smartfón už viac nebudete nabíjať cez USB kábel. Na to slúži integrovaná nabíjacia podložka uložená hneď pred riadiacou pákou. Mimochodom, ešte aj tá je štýlová. Rovnako tak ako palubný počítač, ktorý rozpoznáva dopravné značky obmedzujúce rýchlosti. Navyše keď si do navigácie zadáte svoj cieľ, cestu uvidíte priamo tam a už hlavu nemusíte vytáčať doprava na hlavný displej.
Oddych na nohy
S DS3 Crossback bola pre mňa každá jazda zábavou. Testovala som ho v uliciach Bratislavy i na slovenských diaľniciach. S maximálnym výkonom 96 kW (130 k) pod kapotou bohato stačilo na dynamickú jazdu v meste. **Hluk motora ma neotravoval, ani keď bolo v aute ticho a na ceste som bola sama.** S úsmevom som brázdila slovenské cesty aj vďaka osemstupňovej automatickej prevodovke. Komu by sa žiadalo preradiť si podľa svojho pocitu, nemusí sa na automatiku vôbec spoliehať. Rýchlosti sa dajú jednoducho prepínať dvoma páčkami volantu, s ktorým sa najmä pri vyšších rýchlostiach točí až príliš ľahko. Preto platí – jemnosťou ďalej zájdeš. Ako so ženami.
V základnej výbave je tiež tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Na diaľnici teda skutočne stačí len krútiť volantom, pri automatickej prevodovke si tak vaše nohy oddýchnu a dámam sa neošúchajú podpätky. **Bezpečnosť je dotiahnutá až do takej miery, že keď som sa autom čo i len trošku priblížila k stredovej čiare, prípadne ku krajnici, volant ma vrátil do stredu jazdného pruhu.** Je však pravdou, že miestami som mala pocit, že s ním pomaly zápasím. Papierová spotreba hovorí, že na sto kilometrov budete potrebovať zhruba 4,8 litra benzínu. Priznám sa, že dostať sa na túto hranicu, sa mi ani raz nepodarilo. Na druhej strane ani 7 litrov na 100 km nie je v zime veľa. Po dlhšej jazde som z auta vystupovala, akoby som celý čas pohodlne sedela doma na pohovke. Červené prešívanie sedadiel tiež perfektne ladí s farbou auta a niektoré materiálové zmeny ich odlišujú od tých, ktoré sú v štandardných koncernových vozidlách. Auto je síce deklarované ako päťmiestne. Obávam sa, že na dlhšie vzdialenosti by sa v ňom pohodlne odviezli skôr štyria ľudia. **O dostatok miesta na nohy sa však netreba báť. Vpredu. Vzadu je to skôr vhodné pre deti. Deťom však môže brániť vo výhľade už spomínaný motív žraločej plutvy.**
Vycibrený vkus dizajnérov odlíšiť tento model od jemu podobných v jeho triede sa darí aj svetlometmi. Nie je to však len o zovňajšku. **Dôležité je, že auto je vybavené LED Matrix svetlami novej generácie.** Čo to znamená? Počas jazdy netreba na ich prepínanie vôbec myslieť. Samy dokážu vyhodnotiť situáciu na ceste a svetelný lúč nastaviť taký intenzívny, ako si dopravná situácia vyžaduje.
O pozornosť nebude núdza
Po týždni testovania tipujem, že DS3 Crossover zaujme skôr emotívnych ako racionálnych kupcov. Skrátka tých, ktorí sa chcú nielen vo svojom tátošovi cítiť komfortne, ale chcú na cestách i zaujať. Nenápadnosť s týmto modelom totiž naozaj nejde dokopy. Text: Lucia Lukušová




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk


ODPORÚČANÉ