Testy

Test Dacia Lodgy Techroad za 17-tisíc eur: Poriadne auto pre siedmych dospelých!

Nikomu sa o tomto aute v posteli nesníva, nikto o ňom nenapíše ódu oslavujúcu jazdné vlastnosti a žiaden chlapec si obrázok tohto auta nezavesí nad posteľ. Je to len ďalší spotrebič podobný televízoru či práčke, ktorý má v rodine jasnú úlohu – slúžiť dobre, spoľahlivo a čo najdlhšie. Pokiaľ sa na testované auto pozeráte rovnako, budete s modelom Lodgy spokojní.

Vo veľkokapacitnej konfigurácii dokonca odveziete sedem dospelých ľudí. Tých skutočných, s vyšľachteným pivným rezervoárom a výškou presahujúcou 185 cm. Dostatok miesta je totiž aj v treťom rade, kde okrem plnohodnotného sedenia nájdete aj vyklápacie okienko či postranné opierky s držiakom na vodu.

Test Dacia Lodgy Techroad 1.5 Blue dCi (foto: PANER 2019)

Druhý rad je vyhradený najmä pre deti. Napriek tomu, že samotná lavica je delená len v pomere 60 : 40, disponuje tromi plnohodnotnými miestami s úchytmi ISOFIX. Potešia vyklápacie stolíky či veľké okná, ktoré poskytujú nerušený výhľad na krajinu. Kým nad hlavou je miesta na rozdávanie, vyšší cestujúci môžu v druhom rade zápasiť s miestom v oblasti kolien.

Test Dacia Lodgy Techroad 1.5 Blue dCi (foto: PANER 2019)

Najpríjemnejšie sa sedí vpredu, na mieste vodiča. Polohu za volantom si nájdu všetky druhy postáv, samotné nastavovanie prostredníctvom archaických páčok a pružín však môže chvíľku trvať. Vyzdvihnúť musím naozaj ničím nerušený výhľad z auta cez gigantické sklenené plochy. V prípade slnečných dní však počítajte s prenikajúcim teplom a nezabudnite si k povinnej výbave pribaliť aj opaľovací krém.

Jednoduchá palubná doska je umiestnená nižšie ako v bežných autách, čo môže robiť problémy pri odčítavaní údajov z centrálneho dotykového displeja. Samotné ovládanie multimediálneho systému považujeme za intuitívne a sme radi, že už aj Dacia začala ponúkať funkciu zrkadlenia obrazovky telefónu vo svojich modeloch.

Novinkou je tiež špeciálna výbava Techroad s efektnými dizajnovými doplnkami prinášajúca krajšie čalúnenie a červené detaily karosérie. Jazdné vlastnosti však zostali nezmenené. Napriek tomu, že sme Lodgy testovali v oplastovanej verzii, svetlá výška podvozka zostala v porovnaní s klasickým modelom nezmenená.

Test Dacia Lodgy Techroad 1.5 Blue dCi (foto: PANER 2019)

Na terénne expedície budete musieť zabudnúť, no rozbité poľné cesty zvládnete ľavou zadnou. Navyše kombináciu vznetového štvorvalca 1.5 dCi a šesťstupňovej manuálnej prevodovky považujem za to najlepšie, čo si môžete do Lodgy v súčasnosti objednať.

Kultivovaný agregát ponúka dostatok výkonu a výbornú spotrebu nepresahujúcu 5,4 l/100 km.

Pohodlné je tiež cestovanie na diaľnici, kde vďaka dlhším prevodom motor točí len niečo nad 2 500 ot./min.

Test Dacia Lodgy Techroad 1.5 Blue dCi - Technické údaje

Motor preplň. dieselový R4, 1 461 cm3
Výkon 85 kW (115 k) pri 3 750 ot./min.
Krútiaci moment 260 Nm pri 2 000 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka.
Brzdy kotúčové s vnútorným chladením vpredu, vzadu bubnové.
Pneu. 195/55 R16.
Batožinový priestor 207/827/2 617 dm³
Rozmery: 4 521 × 1 767 × 1 680 mm,
rázvor 2 810 mm,
pohotovostná/celková hmotnosť 1 26 3/1 920 kg,
objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 177 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 11,2 s
Spotreba (WLTP) 3,8 – 4,4 l/100 km
Emisie CO₂ 105 g/km
Cena/testované auto 15 990/16 960 €
Konkurenti: Renault Scenic, Opel Zafira,

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3
Klady
  • Vnútorný priestor
  • Bohatá výbava
  • Spotreba
  • Motor
Zápory
  • Jazdné vlastnosti
  • Aktívna a pasívna bezpečnosť
  • Kvalita vyhotovenia interiéru
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Podnikaví príbuzní Elona Muska (video s titulkami)

Elon Musk pochádza z veľmi podnikavej rodiny. Možno viete, že jeho bratranci založili SolarCity a jeho brat Kimbala bol investorom či spoluzakladateľom niektorých skorších Elonovych firiem, ale čo viete o zvyšku jeho rodiny? Napríklad Elonova sestra Tosca založila „romantický Netflix“ a jeho matka je 71-ročný modelka. Za zmienku však stoja tiež Elonovi predkovia, ktorí boli prieskumníci, chiropraktici či politici.