TEST: Mitsubishi Outlander PHEV ide vlastnou cestou! Má v reálnom živote zmysel?

Mitsubishi Outlander PHEV je jednou nohou v budúcnosti, druhou v minulosti. Ide o fascinujúce spojenie moderného hybridného pohonu s tradičným terénnym vozidlom.
Vydané  Text: 
Mnohí zákazníci ocenia najmä konzervatívny vzhľad japonského SUV. Na rozdiel od konkurencie dizajnéri v Mitsubishi necítili potrebu prezrádzať ekologickú podstatu auta, a preto sa plug-in hybridná verzia líši od konvenčného Outlandera len v detailoch. **V podobnom duchu sa nesie aj interiér s robustnými plastovými materiálmi a veľkými fyzickými tlačidlami,** do ktorých sa trafíte aj v hrubých zimných rukaviciach. Samotné materiály sú síce mäkčené a dobre spracované, no o luxusnom pocite za volantom nemôže byť reč. **V tomto prípade vyhrala praktická stránka nad estetikou.** Fanúšikov dotykových displejov určite nepoteší ani kvalita infotainmentu s ťažkopádnou grafikou a horšou čitateľnosťou na priamom slnku. Vstavanú navigáciu tu nahrádza funkcia zrkadlenia obrazovky telefónu prostredníctvom Apple Carplay a Android Auto, ktorá umožňuje premietane vlastnej navigácie na obrazovku auta. **Mitsubishi tieto nedostatky úspešne vynahrádza priestorovou ponukou v kabíne.**
Predné kreslá majú mäkkú výplň a minimálne bočné vedenie, vďaka čomu budú vyhovovať širším postavám. Na elektricky nastaviteľných sedadlách si nájdu ideálnu polohu aj vysokí cestujúci, ktorí ocenia zrezanie stredového panela tak, aby neprekážal pravej nohe. Rovnako pohodlné sedenie nájdete aj v druhom rade sedadiel. **Príjemne dlhé sedáky, nastaviteľný sklon operadla či dostatok miesta na chodidlá nám dokazujú, že sedenie vzadu nie je vyhradené len pre deti a dorast.** Rovná strecha navyše zabezpečuje veľkorysý priestor nad hlavou, pričom príjemný pocit vzdušnosti podporujú veľké bočné okná. Vďaka nízkemu stredovému tunelu a širokej kabíne je využiteľné aj sedadlo v strede. Záujemcovia o sedemmiestnu verziu však budú musieť zostať pri klasickej verzii modelu Outlander, plug-in hybrid je dostupný len s piatimi sedadlami.
Pod dnom batožinového priestoru totiž našli svoje miesto lítium-iónové akumulátory so zväčšenou kapacitou až na 13,8 kWh, ktoré dodávajú elektrickú energiu dvom elektromotorom umiestneným pri prednej a zadnej náprave. **Toto riešenie umožnilo Mitsubishi Outlander stať sa čisto elektrickou štvorkolkou fungujúcou bez zásahu spaľovacieho motora až do rýchlosti 135 km/h.** V prípade vybitia batérie alebo prekročenia rýchlostného limitu sa do činnosti zapojí atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 2,4 litra.
Ten primárne spolupracuje s generátorom elektrického prúdu, no dokáže poháňať prednú nápravu aj samostatne. Kombinovaný výkon celej sústavy tak dosahuje slušných 167 kW (224 k), pričom deklarovaná priemerná spotreba môže pri správnom využívaní klesnúť až na 2 l/100 km. My sme sa počas týždňa s plug-in hybridným Outlanderom snažili jazdiť výhradne na elektrický pohon. **Zistili sme, že pri každodennom dochádzaní do práce si bez väčších problémov vystačíte len s energiou uskladnenou v akumulátoroch, v prípade dlhšej jazdy sa potom do činnosti častejšie zapája aj spaľovací motor slúžiaci na výrobu elektrickej energie pre akumulátory.** Takéto jazdenie môže byť veľmi ekonomické, no vyžaduje si od vodiča disciplínu a čas potrebný na nabíjanie akumulátorov. Len čo vás totiž nabíjacie stanice prestanú baviť, benzínový agregát prevezme plnú kontrolu nad pohonným ústrojenstvom a celý koncept šetrenia nákladov veľmi rýchlo zmaže osemlitrová spotreba paliva.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »