TEST Citroën C3 Aircross PureTech 82: Zapôsobil aj so slabším motorom!
Malé SUV musí zaujať všade, kde sa objaví. Dokazuje, že aj za málo peňazí možno kúpiť praktické auto, navyše s krásne tichým a úsporným motorom.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Dizajn a charakter
Možno to nie je tak zjavné na prvý pohľad, ale keď vedľa seba postavíte základnú C3 a jej väčší variant Aircross, rozdiely budete vidieť zreteľne. Aircross je označenie pre malé SUV a pretavuje do o málo väčšej svetlej výšky (+20 mm), celkovej výšky (+12,3 cm), väčšej dĺžky (+15,8 cm), lepšieho nájazdového uhla a robustnejším charakterom. Najviditeľnejším rozdielom sú chýbajúce Airbumps na dverách, čo v konečnom dôsledku iba oceňujeme.Interiér
C3 Aircross je náhradou za niekdajší C3 Picasso, avšak zmenou prešiel nielen názov, ale aj celá koncepcia vozidla. Esúvečka sú trendy a nevyzerá to tak, že by mal o ne trh stratiť záujem. Posed v Aircrosse je pomerne vysoký, citeľne odlišný od C3 hatchback. Interiér je vpredu priestranný, miestami môže dokonca pôsobiť dojmom prázdnosti a kufor je vskutku objemný: 410 až 1255 litrov. Interiér pôsobí dojmom vyššej kvality a odolnosti, je prehľadný a nachádzame v ňom početné odkladacie plochy a boxy. Pozitívne hodnotíme prispôsobiteľnosť volantu a sedadiel a tiež dotykový 7-palcový displej s intuitívnym prostredím. Namiesto virtuálnych ovládačov klimatizácie by sme však radšej videli mechanické. Prední pasažieri majú k dispozícii dostatok priestoru nad hlavou a tiež na nohy. Ak spravia primeraný kompromis v komforte, nebude si vodič so spolujazdcom udierať lakte.Jazda a motor
Podvozok C3 Aircross je naladený skôr mäkko, čím prezrádza príbuznosť s ostatnými automobilmi tejto značky. Táto mäkkosť sa prejavuje húpaním a nákláňaním, ak s vozidlom jazdíte priveľmi dynamicky. Pomalý nábeh na obrubník či vyšší spomaľovač poriadne zastrasie pasažiermi, vo vysokých rýchlostiach občas cítiť odskakovanie zadnej nápravy. Je však potrebné podotknúť, že toto mäkké nastavenie podvozka oceníte práve na našich nekvalitných cestách, jazda je aj na nich vskutku pohodlná.Aircross na nás zapôsobil
C3 Aircross je šikovný a úsporný automobil s veľmi pôsobivým dizajnom. Nebudeme tajiť, že sa nám naozaj páčil, hoci by sme mu vedeli vytknúť 5-stupňovú manuálnu prevodovku a priveľmi „mäkký“ podvozok, ktorý vie pasažierov občas rozhúpať. Jednoznačným argumentom ku kúpe je cena: za základ dáte necelých 12-tisíc, hodnota testovaného kusu vo výbave FEEL dosahovala stále výborných 16 190 €. Odmenou za vaše peniaze vám bude príjemná pohodlná jazda, ticho v interiéri a vonkajší dizajn robustného kompaktného esúvečka, ktoré bez problémov pristavíte na príjazdovej ceste modernej novostavby nikomu nepríde zvláštne, že tam stojí práve Citroën.Technické údaje Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 82
Motor: preplň. benzínový R3, 1199 cm³Výkon: 60 kW (82 k) pri 5750 ot./min.
Krútiaci moment 118 Nm pri 2750 ot./min.
Pohon a podvozok: 5-st. aut. prevodovka, pohon predných kolies, platforma PSA PF1, všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu modifikované MacPherson, vzadu deformovateľná traverza
Brzdy: kotúčové, vpredu s vnútorným chladením
Pneumatiky: 195/60 R16
Batožinový priestor: 410/1289 dm³
Rozmery: 4154 × 1597 × 1976 mm, rázvor 2 540 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť: 1088/1720 kg, objem nádrže 45 l
Najvyššia rýchlosť: 165 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14 s
Spotreba: 5,9 / 4,6 / 5,1 l /100 km
Emisie CO₂: 116 g/km
Cena/testované vozidlo 11 990 € / 16 190 €
Konkurenti: Hyundai Kona, Kia Stonic, Opel Crossland X, Peugeot 2008
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.Malá senzácia
Toto bude váš prvý elektromobil! Nová lacná Škoda Epiq: Cena, dostupnosť, fotky a všetky informácie o novinke
V predaji bude už budúci rok a očakáva sa, že základná cena bude iba 25-tisíc eur. Ide pritom o batériou poháňaná elektromobil veľkosti Škody Kamiq.
Kompaktné SUV bude silným hráčom na trhu, keďže veľkosťou prekoná aj Citroen e-C3 a Renault 5.