Magazín

PEUGEOT e-208: Dojazd 400 km je realitou vďaka úžasne nízkej spotrebe. Nabije sa pritom skôr, ako dokončíte nákup

Peugeot e-208

Vylepšený Peugeot e-208 prichádza so silnejším motorom a dlhším dojazdom

Elektrický šampión vo Francúzsku a Európe, Peugeot e-208, sa dočkal ďalšej významnej modernizácie. Po počiatočnej optimalizácii na konci roka 2021, ktorá zvýšila jeho dojazd o 6,5 % (+ 22 km), bude model PEUGEOT e-208 v roku 2023 profitovať z významnej technologickej zmeny, ktorá zahŕňa motor z nového modelu PEUGEOT e-308: maximálny výkon sa zvýši o 15 % - zo 100 kW (136 k) na 115 kW (156 k). Využíva pritom techniku vyššieho modelového radu e-308.

Zlepšená účinnosť znížila priemernú spotrebu energie len na 12 kWh/ 100 km, čím sa dojazd zvýši o 10,5 %, čiže o 38 km, až na celkových 400 km.

Model e-208 je pre značku Peugeot veľmi úspepšný projekt. Od uvedenia na trh v roku 2019 sa ho vyrobilo takmer 110-tisíc exemplárov, no predovšetkým Peugeot e-208 zastáva od začiatku roku 2022 v Európe vedúcu pozíciu v predaji elektrického segmentu B a v rovnakom období sa nachádza na 1. mieste vo všetkých segmentoch elektrických vozidiel predávaných vo Francúzsku.

Peugeot e-208

Chcete sa o PEUGEOT 208 dozvedieť viac? Navštívte webové stránky peugeot.sk

Dojazd až 400 km vďaka veľkému technologickému vývoju

V roku 2023 bude PEUGEOT e-208 používať nové pohonné ústrojenstvo pôvodne vyvinuté pre model e-308. Ponúkne tak až o 38 km dlhší dojazd, čo mu podľa cyklu WLTP umožní dôjsť do vzdialenosti až 400 km (certifikácia ešte stále prebieha). Pri mestskej premávke ide o nárast dojazdu o 40 km a, pozor, pri teplotách blízkych 0 °C.

Nový motor má max. výkon 115 kW (156 k) a krútiaci moment dosahuje 260 Nm. Ten je k dispozícii prakticky okamžite po vyšliapnutí akceleračného pedála, takže malý a relatívne ľahký hatchback vyniká skvelou dynamikou. Vďaka tlačidlu na stredovej konzole si pritom vodič môže vybrať jeden z troch dostupných jazdných režimov (ECO, NORMAL a SPORT) na zvýšenie dojazdu alebo výkonu. Ďalší režim BRAKE zasa zintenzívňuje rekuperáciu energie do takej miery, že auto je možné ovládať iba akceleračným pedálom bez brzdy - pri jeho uvoľnení totiž auto začne výrazne rekuperovať a spomaľovať. Šetria sa tým brzdy aj dobíja batéria.

Podstatnou inováciou je tiež účinnejšia vysokonapäťová batéria s celkovou kapacitou 51 kWh (48,1 kWh netto), ktorá pracuje so 400-voltovou sieťou.

Výsledkom inovácií pohonu je ešte väčší pôžitok z jazdy bez vibrácií, hluku, radenia, zápachu a emisií CO2, no predovšetkým zlepšenie celkovej účinnosti - priemernú spotrebu iba 12 kWh/100 km môžeme smelo považovať za jednu z najlepších na trhu.

Peugeot e-208

Je vskutku zaujímavé, že Peugeotu sa darí postupnými modernizáciami na zdanlivo rovnakom vozidle neustále vylepšovať zmienenú účinnosť: veď od svojho uvedenia na trh vďaka dvom následným optimalizáciám dnes ponúka o 17,65 % dlhší dojazd a o 15 % nižšiu spotrebu energie.

Prvá etapa optimalizácie pritom implementovala sériu opatrení, ktoré sú naďalej prítomné aj v novom modeli e-208:

  • Tepelné čerpadlo v spojení so snímačom vlhkosti inštalovaným na čelnom skle maximalizuje energetickú účinnosť kúrenia a klimatizácie. Informácie prenášané snímačom umožňujú presnejšie regulovať recirkuláciu vzduchu v priestore pre cestujúcich a v konečnom dôsledku ušetriť množstvo energie obsiahnutej v batérii pri vykurovaní a udržiavaní teploty vo vozidle.
  • Pneumatiky triedy A+, ktoré minimalizujú straty energie trením.
  • Prevodový pomer prevodovky, ktorý zvyšuje dojazd na cestách a diaľniciach.
Peugeot e-208

Rýchle nabíjanie

Pre Peugeot e-208 sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek, ktoré vyhovujú všetkým použitiam a všetkým typom nabíjania: štandardná jednofázová nabíjačka s výkonom 7,4 kW a na želanie trojfázová nabíjačka s výkonom 11 kW. Tieto palubné nabíjačky motorista ocení predovšetkým vtedy, keď svoj e-208 nabíja doma.

Okrem toho elektromobil e-208 podporuje aj funkciu rýchleho nabíjania zo stojanových rýchlonabíjačiek: na verejnej nabíjačke s výkonom 100 kW sa trakčný akumulátor nabije z 20 % na 80 % za menej ako 25 minút. Za ideálnych okolností takto môže majiteľ Peugeot e-208 nechať svoje auto nabíjať počas bežného nákupu potravín a následne celý týždeň jazdiť v meste len z energie uskladnenej v batérii.

Šikovnými pomocníkmi sú aj aplikácie od Peugeotu MyPeugeot a Free2Move eSolutions:

  • MyPeugeot umožňuje zákazníkom komunikovať so svojím vozidlom a na diaľku naplánovať nabíjanie alebo spustiť predklimatizovanie,
  • Free2Move eSolutions umožňuje plánovať si cestu, najmä s ohľadom na to, kedy treba nabíjať, keďže v aplikácii sa nachádzajú aj nabíjacie stanice umiestnené pozdĺž cesty.

Vylepšený PEUGEOT e-208 príde na trh v roku 2023.

Chcete sa o PEUGEOT 208 dozvedieť viac? Navštívte webové stránky peugeot.sk