PEUGEOT e-208: Dojazd 400 km je realitou vďaka úžasne nízkej spotrebe. Nabije sa pritom skôr, ako dokončíte nákup

Iba 25 minút. Tak krátko trvá nabitie elektromobilu PEUGEOT e-208, keď sa nabíja na rýchlonabíjačke.
Vydané  Text: 

### Vylepšený Peugeot e-208 prichádza so silnejším motorom a dlhším dojazdom Elektrický šampión vo Francúzsku a Európe, Peugeot e-208, sa dočkal ďalšej významnej modernizácie. Po počiatočnej optimalizácii na konci roka 2021, ktorá zvýšila jeho dojazd o 6,5 % (+ 22 km), bude model PEUGEOT e-208 v roku 2023 profitovať z významnej technologickej zmeny, ktorá zahŕňa motor z nového modelu PEUGEOT e-308: maximálny výkon sa zvýši o 15 % – zo 100 kW (136 k) na 115 kW (156 k). Využíva pritom techniku vyššieho modelového radu e-308. Zlepšená účinnosť znížila **priemernú spotrebu energie len na 12 kWh/ 100 km**, čím sa dojazd zvýši o 10,5 %, čiže o 38 km, až na celkových 400 km. Model e-208 je pre značku Peugeot veľmi úspepšný projekt. Od uvedenia na trh v roku 2019 sa ho vyrobilo takmer 110-tisíc exemplárov, no predovšetkým Peugeot e-208 zastáva od začiatku roku 2022 v Európe vedúcu pozíciu v predaji elektrického segmentu B a v rovnakom období sa nachádza na 1. mieste vo všetkých segmentoch elektrických vozidiel predávaných vo Francúzsku.
> [Chcete sa o PEUGEOT 208 dozvedieť viac? Navštívte webové stránky peugeot.sk](https://www.peugeot.sk/nase-modely/208.html) ### Dojazd až 400 km vďaka veľkému technologickému vývoju V roku 2023 bude PEUGEOT e-208 používať nové pohonné ústrojenstvo pôvodne vyvinuté pre model e-308. Ponúkne tak až o 38 km dlhší dojazd, čo mu podľa cyklu WLTP umožní dôjsť do vzdialenosti až 400 km (certifikácia ešte stále prebieha). Pri mestskej premávke ide o nárast dojazdu o 40 km a, pozor, pri teplotách blízkych 0 °C. Nový motor má max. výkon 115 kW (156 k) a krútiaci moment dosahuje 260 Nm. Ten je k dispozícii prakticky okamžite po vyšliapnutí akceleračného pedála, takže malý a relatívne ľahký hatchback vyniká skvelou dynamikou. Vďaka tlačidlu na stredovej konzole si pritom vodič môže vybrať jeden z troch dostupných jazdných režimov (ECO, NORMAL a SPORT) na zvýšenie dojazdu alebo výkonu. Ďalší režim BRAKE zasa zintenzívňuje rekuperáciu energie do takej miery, že auto je možné ovládať iba akceleračným pedálom bez brzdy – pri jeho uvoľnení totiž auto začne výrazne rekuperovať a spomaľovať. Šetria sa tým brzdy aj dobíja batéria. Podstatnou inováciou je tiež účinnejšia vysokonapäťová batéria s celkovou kapacitou 51 kWh (48,1 kWh netto), ktorá pracuje so 400-voltovou sieťou. Výsledkom inovácií pohonu je ešte väčší pôžitok z jazdy bez vibrácií, hluku, radenia, zápachu a emisií CO2, no predovšetkým zlepšenie celkovej účinnosti – priemernú spotrebu iba 12 kWh/100 km môžeme smelo považovať za jednu z najlepších na trhu.
Je vskutku zaujímavé, že Peugeotu sa darí postupnými modernizáciami na zdanlivo rovnakom vozidle neustále vylepšovať zmienenú účinnosť: veď od svojho uvedenia na trh vďaka dvom následným optimalizáciám dnes ponúka o 17,65 % dlhší dojazd a o 15 % nižšiu spotrebu energie. Prvá etapa optimalizácie pritom implementovala sériu opatrení, ktoré sú naďalej prítomné aj v novom modeli e-208: * **Tepelné čerpadlo v spojení so snímačom vlhkosti** inštalovaným na čelnom skle maximalizuje energetickú účinnosť kúrenia a klimatizácie. Informácie prenášané snímačom umožňujú presnejšie regulovať recirkuláciu vzduchu v priestore pre cestujúcich a v konečnom dôsledku ušetriť množstvo energie obsiahnutej v batérii pri vykurovaní a udržiavaní teploty vo vozidle. * **Pneumatiky triedy A+**, ktoré minimalizujú straty energie trením. * **Prevodový pomer prevodovky**, ktorý zvyšuje dojazd na cestách a diaľniciach.
### Rýchle nabíjanie **Pre Peugeot e-208 sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek**, ktoré vyhovujú všetkým použitiam a všetkým typom nabíjania: **štandardná jednofázová nabíjačka s výkonom 7,4 kW** a na želanie **trojfázová nabíjačka s výkonom 11 kW**. Tieto palubné nabíjačky motorista ocení predovšetkým vtedy, keď svoj e-208 nabíja doma. Okrem toho elektromobil e-208 podporuje aj funkciu rýchleho nabíjania zo stojanových rýchlonabíjačiek: na verejnej nabíjačke s výkonom 100 kW sa trakčný akumulátor nabije z 20 % na 80 % za menej ako 25 minút. Za ideálnych okolností takto môže majiteľ Peugeot e-208 nechať svoje auto nabíjať počas bežného nákupu potravín a následne celý týždeň jazdiť v meste len z energie uskladnenej v batérii. Šikovnými pomocníkmi sú aj aplikácie od Peugeotu MyPeugeot a Free2Move eSolutions: * **MyPeugeot** umožňuje zákazníkom komunikovať so svojím vozidlom a na diaľku naplánovať nabíjanie alebo spustiť predklimatizovanie, * **Free2Move** eSolutions umožňuje plánovať si cestu, najmä s ohľadom na to, kedy treba nabíjať, keďže v aplikácii sa nachádzajú aj nabíjacie stanice umiestnené pozdĺž cesty. Vylepšený PEUGEOT e-208 príde na trh v roku 2023. > [Chcete sa o PEUGEOT 208 dozvedieť viac? Navštívte webové stránky peugeot.sk](https://www.peugeot.sk/nase-modely/208.html)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.