Zomrel dizajnér legendárneho Fordu Mustang Gale Halderman (†87)

Legendárny Ford Mustang minulý rok oslavoval svoje 55. výročie. Na trh bol uvedený 17. apríla 1964, pričom išlo o najúspešnejší model automobilky od čias Fordu modelu A.
Vydané  Text: 

Prednedávnom som bol súčasťou zaujímavého natáčania nášho videotestu, kde sme si porovnali prvý model Fordu Mustang s tým najnovším. Na nakrúcanie sme si prizvali aj majiteľa prvého Mustangu, pána Alexandra Lichtnekera (Dr.Engine), ktorý nám predstavil históriu tejto značky. Ford svojho času potreboval zvýšiť predaje, a tak sa rozhodli prísť so zaujímavým marketingovým nástrojom – na prednú masku umiestnili logo koňa, použili základy z Fordu Falcon a dali vozidlu na americkom trhu takmer bezkonkurenčnú cenu. Najlacnejší Mustang stál 2345 dolárov, čo bola priemerná hrubá 4-mesačná mzda. Ľudí zaujal najmä športový imidž auta, za ktorým stál práve **Gale Halderman.** ### Viac sa dozviete v teste **Do histórie Mustangu bezpochyby patrí Gale Halderman, ktorý prihlásil svoj koncept do súťaže** v roku 1962. V nej automobilka Ford hľadala návrhy nového športového modelu, Gale-ov zviťazil a tak sa stal súčasťou jeho výroby. Pre automobilku Ford následne pracoval 40 rokov, až do dôchodku. Avšak ani v dôchodkovom veku sa neprestal venovať automobilovému priemyslu. Na svojom ranči v Tipp City v Ohiu si zriadil múzeum zamerané na modely Mustang, na ktorých on sám pracoval. [Na webových stránkach múzeá objavíte aj posledné interview s Gale-om. ]https://haldermanmustang.com/) ##### Gale Halderman prehral svoj boj s rakovinou 29.apríla vo veku 87 rokov. Česť jeho pamiatke.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.