Aktualita
12 najdlhšie vyrábaných motorov v histórii. Uhádli by ste aspoň jeden?
Volkswagen Chrobák: 1938 – 2003

VW Chrobák. Foto: www.audrainautomuseum.org
Typ 1 bol vzduchom chladený plochý štvorvalcový motor navrhnutý pre pôvodný Volkswagen (prezývaný Chrobák, hoci sa tak nikdy oficiálne nevolal) a mnoho rokov sa používal v iných malých vozidlách Volkswagen.
Prvýkrát sa objavil v roku 1938 s objemom 985 cm3 (s výkonom 24 koní) a jeho výroba sa skončila až v roku 2003, keď sa skončila mexická výroba Chrobáka.
Fiat radu 100: 1955 – 2001

Foto: fdricambi.com
Prvým motorom namontovaným v zadnej časti akéhokoľvek Fiatu bol rad 100, ktorý debutoval v prevedení s objemom 633 cm3 v modeli 600 (na obrázku) z roku 1955. Odvtedy bol dostupný v mnohých veľkostiach až do 1055 cm3 a dostal sa až do 21. storočia, kým ho Fiat začiatkom roku 2001 stiahol z radu Panda.
Citroën 2CV: 1948-1990

Citroën 2CV. Foto: www.marca.com
Vzduchom chladený dvojvalcový motor Citroën s objemom od 375 cm3 do 602 cm3 vydržal celú dobu existencie modelu 2CV, ktorá by sa mohla začať už o deväť rokov skôr, keby sa do vývoja nevrátila vojna. Motor sa používal aj v modeloch Ami, Dyane a Mehari. Jeho 652 cm3 verzia sa neskôr objavila vo Vise.
12 najdlhšie vyrábaných motorov na svete je len príkladom toho, že niečo, čo funguje, netreba veľmi meniť. Aj keď v dnešnej uponáhľanej dobe sa tomu už ťažko verí…
Čítajte ďalej
Zdroje: Autocar
Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.



















