Radikálny krok Volkswagenu: Touareg končí. Dôvod vás donúti zamyslieť sa
Po takmer štvrťstoročí na trhu sa Volkswagen lúči so svojím vlajkovým SUV. Podľa potvrdených správ z viacerých interných zdrojov sa výroba modelu Volkswagen Touareg definitívne skončí v roku 2026. Tento krok znamená koniec významnej kapitoly pre nemeckú automobilku a symbolizuje zásadný posun v jej stratégii. Pre Touareg sa neplánuje žiadny priamy nástupca, čím sa uzatvára jeho 24-ročná púť, ktorá sa začala v roku 2002.
Symbolický odklon od prémiových ambícií
Rozhodnutie ukončiť produkciu Touaregu nie je náhodné, ale je súčasťou širšej stratégie Volkswagenu zefektívniť svoje portfólio a zamerať sa na kľúčové a ziskovejšie segmenty s masovým predajom. Touareg, ktorý bol v čase svojho vzniku ambicióznym projektom bývalého šéfa koncernu Ferdinanda Piëcha, mal za cieľ pozdvihnúť imidž značky Volkswagen do prémiových vôd, podobne ako luxusný sedan Phaeton.
Bol postavený na prémiovej platforme MLB Evo, ktorú zdieľal s koncernovými súrodencami ako Audi Q7, Porsche Cayenne či dokonca Bentley Bentayga. Práve ukončením jeho výroby Volkswagen symbolicky opúšťa priamy boj v prémiovom segmente a prenecháva ho svojim sesterským značkám Audi a Porsche.
Praktickejší Tayron prevezme jeho úlohu
Úlohu vlajkovej lode v kategórii SUV prevezme nový model Tayron, ktorý je však koncepčne odlišným vozidlom. Zatiaľ čo Touareg bol symbolom luxusu a technickej vyspelosti, Tayron je navrhnutý ako pragmatickejšia a cenovo dostupnejšia alternatíva s väčším zameraním na praktickosť.
V podstate ide o predĺženú verziu populárneho modelu Tiguan, ktorá bude po prvýkrát dostupná aj v sedemmiestnej verzii. Je postavený na „masovejšej“ platforme MQB Evo, ktorá ponúka širokú paletu pohonov, vrátane úsporných plug-in hybridných verzií s čisto elektrickým dojazdom presahujúcim 100 km.
Zmeny v portfóliu a zameranie na masový trh
Zmeny v portfóliu automobilky sa netýkajú len Touaregu. Koniec čaká aj elektrické SUV-kupé ID.5, ktorého výroba bude ukončená v roku 2027. Dôvodom je, že model nedosiahol očakávanú popularitu a zostal v tieni svojho praktickejšieho súrodenca, modelu ID.4.
Tieto kroky potvrdzujú novú stratégiu značky, ktorá sa plne sústredí na vývoj a produkciu cenovo dostupnejších a masovo predávaných modelov. Prioritou sa stávajú kľúčové modely ako Tiguan, Golf a pripravované dostupné elektromobily ID.2 a ID.1, ktoré majú značke zabezpečiť konkurencieschopnosť v nadchádzajúcej elektrickej ére.
Odchod Touaregu je tak viac než len ukončením výroby jedného modelu. Je to definitívny koniec ambícií Volkswagenu konkurovať prémiovým značkám vlastnými silami a zároveň jasný signál o budúcom smerovaní najväčšej európskej automobilky – k masovej produkcii, efektivite a elektromobilite pre široké spektrum zákazníkov.
Páčil sa Vám článok? Prečítajte si tiež:
TEST Audi Q8 e-tron Dakar: Hranice (či už terénne, alebo mentálne) sú často len v hlave
Mnohí vodiči naleteli: O batérii auta koluje lož, ktorá neplatí
Prečo sa nevyrábajú autá so 7-valcovým motorom? 3 a 5 áno, ale 7 nie?

Mário
Automobilovej žurnalistike sa venujem už od roku 2017. Som fanúšikom technológií a elektromobilov, no napriek tomu si myslím, že k niektorým autám poctivá strojovňa jednoducho patrí.