Radikálny krok Volkswagenu: Touareg končí. Dôvod vás donúti zamyslieť sa

Jedna z najväčších ikon automobilky Volkswagen mieri do dôchodku. Luxusný Touareg, ktorý mal kedysi ambíciu konkurovať prémiovým značkám, po 24 rokoch na trhu končí bez priameho nástupcu. Značka mení kurz a odhaľuje, prečo musel sen o luxuse ustúpiť pragmatickejšej a dostupnejšej budúcnosti.

Po takmer štvrťstoročí na trhu sa Volkswagen lúči so svojím vlajkovým SUV. Podľa potvrdených správ z viacerých interných zdrojov sa výroba modelu Volkswagen Touareg definitívne skončí v roku 2026. Tento krok znamená koniec významnej kapitoly pre nemeckú automobilku a symbolizuje zásadný posun v jej stratégii. Pre Touareg sa neplánuje žiadny priamy nástupca, čím sa uzatvára jeho 24-ročná púť, ktorá sa začala v roku 2002.

Symbolický odklon od prémiových ambícií

Rozhodnutie ukončiť produkciu Touaregu nie je náhodné, ale je súčasťou širšej stratégie Volkswagenu zefektívniť svoje portfólio a zamerať sa na kľúčové a ziskovejšie segmenty s masovým predajom. Touareg, ktorý bol v čase svojho vzniku ambicióznym projektom bývalého šéfa koncernu Ferdinanda Piëcha, mal za cieľ pozdvihnúť imidž značky Volkswagen do prémiových vôd, podobne ako luxusný sedan Phaeton.

Jedna z najväčších ikon automobilky Volkswagen mieri do dôchodku. Luxusný Touareg, ktorý mal kedysi ambíciu konkurovať prémiovým značkám, po 24 rokoch na trhu končí bez priameho nástupcu. Značka mení kurz a odhaľuje, prečo musel sen o luxuse ustúpiť pragmatickejšej a dostupnejšej budúcnosti.

Bol postavený na prémiovej platforme MLB Evo, ktorú zdieľal s koncernovými súrodencami ako Audi Q7, Porsche Cayenne či dokonca Bentley Bentayga. Práve ukončením jeho výroby Volkswagen symbolicky opúšťa priamy boj v prémiovom segmente a prenecháva ho svojim sesterským značkám Audi a Porsche.

Praktickejší Tayron prevezme jeho úlohu

Úlohu vlajkovej lode v kategórii SUV prevezme nový model Tayron, ktorý je však koncepčne odlišným vozidlom. Zatiaľ čo Touareg bol symbolom luxusu a technickej vyspelosti, Tayron je navrhnutý ako pragmatickejšia a cenovo dostupnejšia alternatíva s väčším zameraním na praktickosť.

Jedna z najväčších ikon automobilky Volkswagen mieri do dôchodku. Luxusný Touareg, ktorý mal kedysi ambíciu konkurovať prémiovým značkám, po 24 rokoch na trhu končí bez priameho nástupcu. Značka mení kurz a odhaľuje, prečo musel sen o luxuse ustúpiť pragmatickejšej a dostupnejšej budúcnosti.

V podstate ide o predĺženú verziu populárneho modelu Tiguan, ktorá bude po prvýkrát dostupná aj v sedemmiestnej verzii. Je postavený na „masovejšej“ platforme MQB Evo, ktorá ponúka širokú paletu pohonov, vrátane úsporných plug-in hybridných verzií s čisto elektrickým dojazdom presahujúcim 100 km.

Zmeny v portfóliu a zameranie na masový trh

Zmeny v portfóliu automobilky sa netýkajú len Touaregu. Koniec čaká aj elektrické SUV-kupé ID.5, ktorého výroba bude ukončená v roku 2027. Dôvodom je, že model nedosiahol očakávanú popularitu a zostal v tieni svojho praktickejšieho súrodenca, modelu ID.4.

Jedna z najväčších ikon automobilky Volkswagen mieri do dôchodku. Luxusný Touareg, ktorý mal kedysi ambíciu konkurovať prémiovým značkám, po 24 rokoch na trhu končí bez priameho nástupcu. Značka mení kurz a odhaľuje, prečo musel sen o luxuse ustúpiť pragmatickejšej a dostupnejšej budúcnosti.

Tieto kroky potvrdzujú novú stratégiu značky, ktorá sa plne sústredí na vývoj a produkciu cenovo dostupnejších a masovo predávaných modelov. Prioritou sa stávajú kľúčové modely ako Tiguan, Golf a pripravované dostupné elektromobily ID.2 a ID.1, ktoré majú značke zabezpečiť konkurencieschopnosť v nadchádzajúcej elektrickej ére.

Odchod Touaregu je tak viac než len ukončením výroby jedného modelu. Je to definitívny koniec ambícií Volkswagenu konkurovať prémiovým značkám vlastnými silami a zároveň jasný signál o budúcom smerovaní najväčšej európskej automobilky – k masovej produkcii, efektivite a elektromobilite pre široké spektrum zákazníkov.

Páčil sa Vám článok? Prečítajte si tiež:

TEST Audi Q8 e-tron Dakar: Hranice (či už terénne, alebo mentálne) sú často len v hlave

Mnohí vodiči naleteli: O batérii auta koluje lož, ktorá neplatí

Prečo sa nevyrábajú autá so 7-valcovým motorom? 3 a 5 áno, ale 7 nie?

Zdroje:  Electrek, Carscoops





Automobilovej žurnalistike sa venujem už od roku 2017. Som fanúšikom technológií a elektromobilov, no napriek tomu si myslím, že k niektorým autám poctivá strojovňa jednoducho patrí.