DS N°8 je nový hráč medzi prémiovými elektromobilmi, cenovo pre náročnejších

DS N°8 predstavuje nový pohľad na francúzsky luxus v elektromobilite. Má elegantný dizajn, tichý interiér a dojazd až 750 km dopĺňajú výkonné pohony a moderné technológie.

Značka DS Automobiles si k svojmu 70. výročiu nadelila niečo výnimočné. Model DS N°8, ktorý vychádza z dizajnovej vízie konceptu DS Aero Sport Lounge, sa stáva novou vlajkovou loďou. Nadväzuje na bohatú tradíciu francúzskej elegancie, ale zároveň ju posúva do éry elektromobility. Dizajn nie je samoúčelný – každý detail karosérie, od línie kapoty až po optimalizované 740 mm disky, prešiel aerodynamickým vývojom s cieľom zvýšiť efektivitu. Výsledkom je dojazd, ktorý sa v prípade verzie s väčšou batériou môže vyšplhať až na 750 km podľa metodiky WLTP. V meste zvládne model aj cez 900 km na jedno nabitie, čo je číslo, ktoré sa blíži reálnemu využitiu počas bežného dňa.

Nový DS sa na nič nehrá – pod uhladeným vzhľadom ponúka slušnú dynamiku. V základnej verzii s pohonom predných kolies a výkonom 230 koní zrýchli z nuly na stovku za 7,7 sekundy. Ak si zákazník vyberie variant s pohonom všetkých kolies a dvoma motormi, pod kapotou má až 350 koní – alebo krátkodobo až 375 – čo umožní šprint na stovku za 5,4 sekundy. Všetky verzie sú však obmedzené na maximálnu rýchlosť 190 km/h. Elektromotory vyrába Stellantis vo francúzskom Trémery, batériové články zas pochádzajú z továrne v Billy-Berclau Douvrin. Používajú sa dve kapacity – menšia 74 kWh a väčšia 97,2 kWh – v závislosti od zvolenej výbavy a výkonu.

Nabíjanie prebieha buď striedavým prúdom (11 kW), alebo rýchlym jednosmerným nabíjaním s výkonom až 160 kW. Pri ideálnych podmienkach to znamená dobitie z 20 na 80 % za 27 minút, čo môže priniesť späť dojazd až 450 km. Zaujímavosťou je systém inteligentného nabíjania, ktorý dokáže sám ukončiť nabíjanie na úrovni 80 %, aby sa batéria zbytočne nezaťažovala a predĺžila sa jej životnosť.

DS N°8 predstavuje nový pohľad na francúzsky luxus v elektromobilite. Má elegantný dizajn, tichý interiér a dojazd až 750 km.

Interiér DS N°8 je postavený na filozofii komfortu a remeselného detailu. Využíva francúzske materiály, jemné prešívanie a dekorácie ako Clous de Paris, ktoré sú už ikonickým prvkom modelov tejto značky. V ponuke sú tradičné kožené kombinácie, ale aj ekologickejšie verzie bez použitia živočíšnych materiálov. Pracuje sa s recyklovanými textíliami, brúsenou kožou a výraznými farebnými ladením ako Eternal Blue. Pasažierov obklopuje ticho a prirodzené svetlo, ktoré prepúšťa špeciálne tepelnoizolačné sklo panoramatickej strechy. Vďaka vrstveným sklám a zvukovej izolácii je jazda mimoriadne pokojným zážitkom.

Po technologickej stránke nechýba nový infotainment systém DS IRIS SYSTEM 2.0 s veľkou 16-palcovou obrazovkou a hlasovým ovládaním. Reakcie sú citeľne rýchlejšie než pri predchádzajúcich generáciách a celý systém je intuitívnejší – vďaka prehľadnej logike pripomína skôr smartfón než klasický palubný počítač. Súčasťou balíka je aj služba EV Routing, ktorá plánuje nabíjanie počas ciest podľa aktuálnej premávky. DS poskytuje trojročný prístup k všetkým online funkciám bez príplatku.

Model DS N°8 sa spolieha aj na pokročilú jazdnú asistenciu. Poloautonómne riadenie DS DRIVE ASSIST 2.0 prináša funkciu prediktívneho adaptívneho tempomatu, sledovanie jazdných pruhov aj automatizovanú zmenu pruhu. Svetlá s technológiou DS PIXEL VISION majú dosah viac než 500 metrov, pričom automaticky prispôsobujú svetelný kužeľ aktuálnym podmienkam. Vodičovi pomáha aj kamera DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, ktorá skenuje vozovku pred vozidlom a v reálnom čase upravuje nastavenie podvozka. V noci ocení systém NIGHT VISION, ktorý zobrazuje tepelný obraz okolia na digitálnom spätnom zrkadle.

Výbavové stupne sú len dva – PALLAS a ÉTOILE – no oba sú vybavené veľmi bohato. PALLAS je dostupný pre predný náhon v dvoch výkonnostných verziách, ÉTOILE pridáva pohon všetkých kolies, rozšírené asistenčné systémy a prémiové prvky ako DS Extended Head-Up Display či elektricky ovládané veko kufra. Zákazník si môže zvoliť aj príplatkové balíky výbavy zamerané na technológie alebo komfort.

Farebná paleta je decentná, no s charakterom – novinky ako modrá Topaz alebo sivá Palladium dopĺňa čierna strecha, prípadne dvojfarebné lakovanie s čiernou kapotou. Tá vzniká pomocou technológie Paintjet, ktorá eliminuje potrebu ďalších nástrekov a znižuje environmentálnu stopu.

Ceny na Slovensku začínajú od 58 990 eur za verziu PALLAS FWD, pričom najdrahšia verzia ÉTOILE s pohonom všetkých kolies a najvyšším výkonom sa predáva za 76 990 eur. Prvé kusy by mali byť k dispozícii na testovanie v bratislavskom DS Store v druhej polovici roka 2025.

Prvá jazda Mazda 6e: Toto auto hrá inú ligu! Hlavne keď zistíte, koľko stojí





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!