Aktualita

Prečo Audi nechce predať fabriku na elektromobily, aj keď má 26 záujemcov? Čo zamestnanci?

Automobilka Audi sa rozhodla predať svoju fabriku na elektromobily v Bruseli, no z 26 ponúk nebola ani jedna prijatá. Problémom je slabý dopyt po modeloch ako Q8 E-Tron a nejasná budúcnosť pre zamestnancov závodu.

Vydané  Text: 

Hovoríme o prémiovej značke Audi, ktorá patrí pod koncern Volkswagen. Automobilka z Ingolstadtu rieši aktuálne závažný problém. Tým je továreň na výrobu elektromobilov v Bruseli. Pre všeobecne malý záujem o elektromobily a veľmi slabý dopyt po Q8 E-Tron, sa rozhodla automobilka svoju výrobnú fabriku ponúknuť na odkúpenie. Z doterajších 26 ponúk boli všetky zamietnuté.

Automobilka Audi sa rozhodla predať svoju fabriku na elektromobily v Bruseli, no z 26 ponúk nebola ani jedna prijatá.

A dôvod? Podľa vyjadrení prevádzkového riaditeľa Audi Gerda Walkera ani jedna zo zainteresovaných ponúk nemala „životaschopnú a udržateľnú koncepciu“ budúcnosti továrne. Vzhľadom na to sa vyskytla otázka, či to automobilka s predajom továrne myslí vážne alebo v čom tkvie skutočný problém. Odmietnuť všetkých 26 ponúk na kúpu výrobného závodu sa len tak nevidí.

Inzercia

Inzercia

Hlavný vyjednávač Ronny Liedts (v mene odborov v závode) povedal, že je „veľmi pravdepodobné, že o svoje zamestnanie príde približne 3 000 robotníkov v továrni.“  Podľa neho vedenie automobilky „chce čo najrýchlejšie zatvoriť fabriku. Žiadna z alternatív pre nich nefunguje.“  V prípade, že sa tak stane, výrobný závod automobilky dostane smutné prvenstvo. Bude prvou fabrikou v Európe, ktorú koncern zatvorí. Zaujímavým faktom je tiež poloha závodu, ktorý je v širšom centre mesta. Práve toto je „problém“ z pohľadu automobilky, pretože poloha bráni zásadnejšej logistickej prestavbe na zefektívnenie. Z pohľadu investorov resp. záujemcov poloha nie je „problém“, ktorý by sa nedal vyriešiť.

Karoq sa práve predáva už od 25-tisíc, prečo si teda doplácať ďalších 20? Test Škoda KAROQ Sportline Plus 2.0 TDI 4×4

Inzercia

Inzercia

Zdroje:  auto.pravda.sk