NOVINKA
Renault Estafette chce zmeniť pravidlá úžitkových vozidiel. Je kompaktná a pritom priestranná
Renault prináša prináša späť ikonickú dodávku v modernej, elektrickej verzii. Estafette ponúka kompaktnosť, priestrannosť a inovatívne riešenia. Zatiaľ však iba ako koncept.
Vydané Text: Eva Karolčíková
Renault predstavil koncept Estafette, ktorý ukazuje nový pohľad na budúcnosť elektrických úžitkových vozidiel. Mini dodávka je navrhnutá s ohľadom na mestá a profesionálov, ktorí v nich pracujú. Flexis, nezávislá spoločnosť vytvorená Renault Group, Volvo Group a CMA CGM Group, využíva tento koncept na riešenie energetickej transformácie a problémov s doručovaním.
Estafette Concept kombinuje kompaktné rozmery s veľkým úložným priestorom. Má dĺžku ako Kangoo L2, agilitu ako Clio a nosnosť Traficu L1H2. Vozidlo bolo navrhnuté na základe spätnej väzby od profesionálnych vodičov a prispôsobené ich potrebám, s dôrazom na efektívnosť a bezpečnosť.
Koncept je plne prepojený a využíva SDV (Software-Defined Vehicle) architektúru vyvinutú v rámci platformy FlexEVan, ktorú vyvinula divízia Ampere. SDV technológie zlepšujú výkon a nákladovú efektívnosť nových vozidiel, pričom umožňujú aktualizácie v reálnom čase a prediktívnu údržbu, čo môže znížiť prevádzkové náklady o 30 %.
Dopyt po doručovaní v mestách rýchlo rastie, mestské centrá zavádzajú čoraz viac obmedzení pre dopravu a profesionáli si uvedomujú, že ich potreby presahujú možnosti bežných dodávok. Renault, v spolupráci so svojimi partnermi, vytvoril platformu FlexEVan, ktorá má zmeniť úžitkové vozidlá tak, ako to pred 65 rokmi urobila pôvodná Estafette.
Nový koncept má veľa spoločného s ikonickou Estafette z roku 1959. Obe vozidlá sú revolučné a praktické, pričom pôvodná Estafette bola prvým vozidlom značky Renault, ktoré umiestnilo celý pohonný systém dopredu, aby sa maximalizoval priestor vzadu. Koncepčné vozidlo Estafette je prvým, ktoré využíva elektrickú platformu FlexEVan a ponúka kompaktné rozmery, veľký vnútorný priestor a ľahkú manévrovateľnosť. Obe vozidlá majú tiež dvoje posuvné dvere, čo zvyšuje pohodlie a bezpečnosť. Koncept by sa do výroby mohol dostať do dvoch rokov.
Zdroje: Renault