Mercedes-Benz EQS dostal novší kabát. Teraz dokáže na jedno nabitie prejsť viac než 800 kilometrov!

Jeden z najluxusnejších elektromobilov na európskom trhu prichádza s modernizáciou. Aktualizovaný Mercedes-Benz EQS ponúkne dojazd cez 800 kilometrov.

Nezabudlo sa ani na ikonický prvok na kapote.
Drobných zmien sa dočkal aj interiér. Zásadné vylepšenia prináša rekuperácia či bezpečnostné systémy.
Vydané  Text: 

Rodina elektrických áut od Mercedes-Benz je v súčasnosti na trhu už pomerne etablovaná. Teraz preto prichádza čas na modernizáciu vlajkovej lode, Mercedes-Benz EQS. Pred pár dňami sa na internete síce objavili informácie o prichádzajúcom facelifte, tie však hovorili o pomerne rozsiahlych zmenách. Mercedes-Benz sa však zatiaľ rozhodol ísť cestou miernejších zmien dizajnu, no zásadnejšieho vylepšenia viacerých aspektov tohto mohutného eklektického sedanu.

Väčšia batéria

Tou najdôležitejšou novinkou modernizovaného Mercedes-Benz EQS je nepochybne zväčšená kapacita akumulátoru. Zatiaľ čo pôvodná verzia disponovala batériou s kapacitou 108,4 kWh, verzia po facelifte má batériu s kapacitou 118 kWh. Samotné zväčšenie akumulátoru ide ruka v ruke s predĺžením dojazdu. Napríklad Verzia Mercedes-Benz EQS 450 4MATIC tak po novom dosahuje dojazd 799 kilometrov (pôvodne 717 km). No a potom verzia EQS 450+ túto métu posúva ešte ďalej. Papierový maximálny dojazd sa usadil na hodnote 822 kilometrov.

Inzercia

Advertisement

Ďalšou podstatnou zmenou je zlepšenie vlastností ťahania prívesu. Maximálna hmotnosť prívesu teraz predstavuje až 1 700 kilogramov. Mercedes-Benz uvádza, že ide o hodnotu porovnateľnú s modelmi SUV. Nemenej dôležitou novinku je aj prepracovaná rekuperácia. Technicky malo dôjsť k zásadnému posunu vpred. Spomaľovanie bez nutnosti použitia bŕzd má po novom dvojnásobne vyššiu intenzitu (teraz až 3 m/s2). Úpravy na elektromotoroch a ich možnosti znovuzískavania energie si dokonca vyslúžili implementáciu špeciálneho programu na automatickú údržbu bŕz. Ten počas využívania plného potenciálu rekuperovania pravidelne využije aj kotúče, aby nedošlo k ich znehodnoteniu a zostali v najvyššej možnej kvalite.

Mercedes-Benz EQS s ikonickým prvkom

Zmeny sa však udiali aj na dizajne auta. Modifikácie sa dočkala najmä maska auta, ktorá po novom odkazuje na tradičné spaľovacie verzie. Nezameniteľným prvkom je aj ikonický znak Mercedes-Benz vytŕčajúci z kapoty.

V interiéri došlo k prepracovaniu niektorých aspektov sedadiel. Ich aktualizovaná verzia by zákazníkom a pasažierom mala ponúknuť ešte vyšší level komfortu. Celu prístrojovú dosku zaberá štandardne dodávaný Hyperscreen zábavno-informačného systému MBUX. Okrem toho, napríklad výduchy klimatizácie na B-stĺpikoch teraz disponujú prepracovaným vyhotovením v dekore galvanizovaného chrómu.

Automatizovaná jazda druhej úrovne

V neposlednom rade nemožno zabudnúť ani na bohatú paletu rôznych moderných bezpečnostných systémov. Príkladom je systém ALC (Automatic Lane Change) spĺňajúci druhú úroveň automatizovanej jazdy podľa štandardov SAE. Automatická zmena jazdného pruhu je vďaka pokročilej technike možná až do rýchlosti 140 km/h.

Pokiaľ dochádza k blokovaniu jazdného pruhu pomaly idúcim autom, Mercerdes-Benz EQS dokáže inicializovať zmenu pruhu bez zásahu vodiča. ALC je však možné využívať zatiaľ len na diaľnici. V túto chvíľu nie je známe, kedy sa nový Mercedes-Benz EQS dostane do predaja. Rovnako tak nevieme ani jeho cenu.

PRVÝ TEST Mercedesu EQS SUV 580 4MATIC: 188-tisíc eur a máte auto budúcnosti





Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.


ODPORÚČANÉ



Inzercia

Advertisement