AKTUALITA

Vláda zmenila plány s elektromobilitou. Už dnes vieme, že nebudeme mať dosť nabíjačiek

Plány vlády na rozvoj elektromobility na diaľniciach sú pod paľbou kritiky. Situácia s nabíjačkami na diaľniciach vyvoláva vážne obavy.

Slovensko naďalej vo výstavbe nabíjacích staníc zaostáva za európskym priemerom.
Vydané  Text: 

Revízia plánu rozvoja elektromobility sa síce koná, no zatiaľ sa nepočíta s navýšením pôvodného počtu ultrarýchlonabíjacích staníc na diaľniciach.

Firmy požadujú 400, no podľa plánov vlády je reálnych iba 228

Slovensko sa snaží prispieť k ozeleneniu dopravy, no situácia je zložitá.

Držať krok s ostatnými štátmi a nariadeniami EÚ je pre nás stále obtiažne, no rok 2035, odkedy sa v celej EÚ nebudú môcť predávať autá so spaľovacími motormi, sa nezvratne približuje.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Vláda sa snaží obmedziť časť nedostatkov zlepšením Akčného plánu rozvoja elektromobility (2024).

Väčšina firiem sa však domnieva, že hlavným problémom naďalej ostáva nedostatok nabíjačiek.

Akčný plán z roku 2023 stanovil, že na diaľniciach a rýchlostných cestách bude minimálne 228 ultrarýchlonabíjacích staníc.

Tento cieľ sa však nezmenil ani v roku 2024.

Ministerstvo vyjadrenia a argumenty odborníkov úspešne ignoruje. Zdroj: pixabay.com

Ministerstvo argumenty ignoruje

Republiková únia zamestnávateľov (RÚZ) a Združenie cestných dopravcov (ČESMAD) apelovali a žiadali o takmer dvojnásobok počtu nabíjačiek.

Ich argumenty boli ignorované a ministerstvo hospodárstva tvrdí, že ich návrhy nie sú realizovateľné.

Pôvodný plán bol navrhnutý s cieľom usmerňovať elektrifikáciu dopravy.

Aktualizovaný dokument sa zameriava na financovanie, legislatívu a podporu, ale nedostatok nabíjacích staníc zostáva výzvou.

Situácia s nabíjačkami na diaľniciach vyvoláva vážne obavy

Odborníci upozorňujú, že nedostatočná infraštruktúra môže ovplyvniť dodávky tovaru a zvýšiť ceny prepravy.

Organizácie ako RÚZ a SEVA sa domnievajú, že je potrebné zvýšiť počet nabíjacích staníc na diaľniciach minimálne na 400.

Zhoda panuje aj v iných organizáciách.

Dodávky tovaru, zvýšenie cien prepravy, či dodržanie klimatických cieľov, to všetko môže byť ohrozené. Zdroj: unsplash.com

Slovensko naďalej vo výstavbe nabíjacích staníc zaostáva za európskym priemerom

Rôzne organizácie, ktoré sa vyjadrili voči vláde počas pripomienkového konania, poukázali na nedostatočné pokrytie nabíjačkami na cestách v Slovensku.

Upozorňujú, že tento nedostatok nielen komplikuje proces elektrifikácie dopravy, ale môže tiež značne sťažiť dosiahnutie klimatických cieľov, ktoré sme si stanovili.

„Pokiaľ chceme dosiahnuť odporúčaný cieľ zníženia emisií skleníkových plynov o 90 percent do roku 2040, bude potrebná obmena vozových parkov prevažne elektrickými vozidlami, pre ktoré je potrebné vybudovať aj dostatočnú nabíjaciu infraštruktúru,“ zdôraznila hovorkyňa RÚZ Petra Podhorcová.









Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.