Nový model

Mercedes-AMG už testuje nové športové auto, ktorým chce nalákať kupcov Porsche Taycan

Budúca novinka nemeckej značky bude založená na platforme AMG.EA. Prototyp práve prešiel zimnými cestnými testami.

Bude mať „najnižšiu možnú polohu sedenia pre vodiča a cestujúcich“.
Vydané  Text: 

Divízia Mercedes-AMG aktuálne vyvíja nový športový automobil, ktorého meno nemecký výrobca zatiaľ tají. Očakáva sa, že bude vytvorený na základoch konceptu Mercedes-Benz Vision AMG z mája 2022.

Zároveň sa prevalilo, že Mercedes-AMG vyvíja samostatnú výkonnostnú platformu AMG.EA, ktorá je určená pre budúce elektrické športové autá. Prvorodeným modelom bude práve sériová verzia konceptu Vision AMG.

Debut tohto „zeleného“ športového auta sa očakáva v roku 2025. Testy sa uskutočnili v blízkosti polárneho kruhu prebiehajú pri teplotách až -25 stupňov Celzia v rámci skúšobného areálu Mercedes-Benz vo Švédsku.

Inzercia

Inzercia

Oficiálne zábery prototypu, ktorý má ešte ďaleko od produkčnej verzie, boli zverejnené prostredníctvom tlačovej správy značky.

Testy sa uskutočnili v blízkosti polárneho kruhu prebiehajú pri teplotách až -25 stupňov Celzia v rámci skúšobného areálu Mercedes-Benz vo Švédsku.

Prototyp na fotografiách dôsledne zakrytý maskovacou fóliou, no predpokladá sa, že predné svetlá produkčnej verzie budú iné ako na koncepte. Na koncepte boli nápadne členené a pripomínajúce logo značky Mercedes-Benz.

Novinka s nízkym postojom, klesajúcou strechou a dlhou kapotou bude mať v porovnaní s liftbackom Mercedes EQS výrazne športovejší tvar.

Kuloárne správy tiež hovoria o tom, že tento pripravovaný elektrický športový automobil Mercedes-AMG bude vybavený aktívnym aerodynamickým prvkom – výsuvným spojlerom vzadu.

Špeciálna platforma so špeciálnym motorom

Zaujímavosťou je, že v platforme AMG.EA bude mať batéria skôr kaskádový než plochý profil: očakáva sa, že je to výsledkom snahy konštruktérov o zachovanie veľkej kapacity v kombinácii s najnižšou možnou polohou sedenia pre vodiča a cestujúcich.

Elektromotory pre automobil dodá britská spoločnosť YASA, ktorú vlastní Mercedes-Benz. Sú to elektrické agregáty s takzvaným axiálnym tokom. Hovorí sa im aj palacinkové motory, pretože v porovnaní s konvenčnými elektrickými motormi sú plochšie. Disponujú možnosťou naladenia na vyšší výkon a menšou hmotnosťou v porovnaní s motormi, v ktorých je rotor umiestnený vo vnútri statora.

Inovatívny motor od firmy Yasa mal ako prvý hybridný hyperšport Jaguar C-X75, napokon sa objavil vo švédskom Koenigseggu Regera a talianskych Ferrari SF90 a Ferrari 296 GTB – avšak ako súčasť hybridného pohonu. V AMG bude zohrávať úlohu primárneho motora.

Koncept Mercedes-Benz Vision AMG z roku 2022 prišiel s nápadnými prednými svetlami s motívom trojcípej hviezdy.

 

Technické údaje nového AMG

Zatiaľ nie sú dostupné žiadne oficiálne informácie o technických vlastnostiach pripravovaného Mercedesu-AMG.

Podľa dostupných údajov bez potvrdenia od automobilky však bude mať nový sériový športový automobil Mercedes-AMG celkový systémový výkon blížiaci sa k hodnote 746 kW, teda 1014 koní. Tento výsledok je výrazne vyšší ako v prípade Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ E Performance, ktorého hybridná zostava produkuje max. 620 kW (843 k).

Predpokladá sa, že novinka bude konkurovať prémiovému športovému elektromobilu Porsche Taycan. Pripomeňme, že minulý týždeň debutovala špičková verzia Taycan Turbo GT. Tento elektromobil má ľahkú karosériu a maximálny výkon jeho dvojmotorovej platformy závratných 1108 koní.

Porsche Taycan Turbo GT (2025)

Mercedesu sa na Slovensku darí

Značka Mercedes-Benz aj v roku 2023 potvrdila prvenstvo v prémiovom segmente na Slovensku.

Podľa štatistík registrácií Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP SR) pribudlo 3 705 novo zaregistrovaných vozidiel značky Mercedes-Benz, a to v kategórii osobných vozidiel M1 (3 274 kusov), ako aj v kategórii ľahkých úžitkových automobilov N1 (431 kusov), čo predstavuje medziročný nárast o 23,58 percenta.

Z hľadiska celkového postavenia to znamená 9. miesto a 3,82-percentný podiel na celkovom trhu.

Z hľadiska osobných automobilov M1 sa značka Mercedes-Benz umiestnila na 8. mieste s trhovým podielom 3,72 percenta.

Pre zaujímavosť, najpredávanejším AMG na Slovensku je Trieda G, pre niekoho prekvapujúci výsledok. Poukazuje na to, že slovenskí zákazníci majú záujem o športovo ladené vozidlá väčších rozmerov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk