NOVÁ ZNAČKA V EÚ

Tieto autá čoskoro môžete vyskúšať aj na Slovensku! Aj bez zadného okna majú nádherný dizajn a špičkovú techniku vnútri

Výrobca áut značky Avatr otvorene hovorí o skorej expanzii na európsky trh. Potvrdil to generálny riaditeľ spoločnosti, Tan Benhong.

Kuloárne správy, ktoré má k dispozícii denník Autoviny priamo z IAA Mobility v Mníchove, hovoria o spustení predaja aj na Slovensku prostredníctvom netradičného obchodného modelu.
Značka bude ponúkať prinajmenšom štyri modely áut.
Vydané  Text: 

Zoznam čínskych značiek, ktoré pôsobia v Európe alebo tu chcú predávať svoje automobilové produkty, sa každým mesiacom rozrastá.

Teraz sa chce presadiť na európskom automobilovom trhu ďalšia značka, ktorá sa už uchádzala o pozornosť návštevníkov veľtrhu mobility IAA MOBILITY 2023 v Mníchove: volá sa Avatr.

Možno ste už v automobilovom svete počuli názov Avatr.

Je to čínska značka áut, ktorá nestojí len za Changan Automobile, ale aj za Huawei a výrobcom batérií CATL. Ide o silné spoločnosti, o ktorých sa predpokladá, že budú v nasledujúcich rokoch zásadným spôsobom zväčšovať svoj vplyv na autopriemysel a rozšírením obchodného modelu do Európy majú potenciál zmeniť pomery v automobilovom trhovom koláči.

Avatr je v súčasnosti aktívny takmer len v domovskej Číne, no v priebehu nasledujúcich dvoch rokov prenikne aj do Európy. Generálny riaditeľ Avatr Tan Benhong to oznámil pre Automotive News počas mníchovského IAA Mobility. Na tomto veľtrhu, ktorý už nie je iba konvenčným autosalónom, ale predovšetkým výkladnou skriňou spoločností pôsobiacich v automotive, bola prítomná aj redakcia denníka Autoviny.

Priamo na mieste sme sa mali možnosť dozvedieť viac o expanzii značky Avatr na európske trhy, ktorých súčasťou je aj ten slovenský. Predajný model značky Avatr podľa dostupných informácií nebude nutne nasledovať tradičné modely predaja automobilov, ale bude zameraný (aj) na modernejšie spôsoby získavania zákazníkov prostredníctvom internetu a lokálnych partnerov, ktorí budú automobily odovzdávať zákazníkom a prípadne prevezmú zodpovednosť za predvádzanie vozidiel.

Jednou z alternatív ku konvenčnému spôsobu predaja by tiež mali byť programy pre dlhodobý prenájom automobilov značky Avatr, ktoré by v konečnom dôsledku umožnili využívať ich za výhodnejších podmienok, ale bez samotného vlastníctva.

Avatr chce mať do štyroch rokov vo svojom sortimente až štyri modely. Aké modely bude Avatr predávať v Európe, ale ešte nebolo rozhodnuté. Že to budú práve modely 11 a 12, sa však považuje za veľmi pravdepodobné. To, že plány Avatru na európsku expanziu sú signifikantné, vyplýva aj z toho, že podľa Automotive News značka uvažuje aj o zriadení továrne v Európe na výrobu svojich áut.

Autá značky Avatr: 11 a 12

V polovici minulého roka Avatr predstavil svoj prvý sériový model: elektrický crossover Avatr 11 (august 2022).

Teraz, počas IAA v Mníchove, predstavil Avatr európskej verejnosti svoj druhý sériový model s názvom 12. Ide o veľký elektrický sedan s dĺžkou päť metrov, ktorý vyniká moderným minimalistickým dizajnom.

Avatr 11 aj Avatr 12 sú automobily postavené na podvozkovej architektúre EP1  a platforme, ktorú značka nazýva CHN, má trakčné akumulátory od CATL. Avatr 11 avizuje dojazd do 680 kilometrov.

Crossover Avatr 11 má výrazný zadok so vzpriameným malým zadným oknom a zadnou kapotou takmer ako sedan.

Viac ako päť metrov dlhý sedan Avatr 12 sa pritom musí zaobísť úplne bez zadného okna, rovnako ako Polestar 4.

Pre ani jeden model zatiaľ nie sú známe žiadne európske špecifikácie, poznáme však technické údaje aktuálne predávaného Avatr 11:

Predvolene pohon zadných kolies s max. výkonom 230 kW, potom dvojmotorová verzia s pohonom všetkých kolies s max. výkonom 425 kW. Zaujímavosťou je, že elektrická sieť vozidla pracuje s vysokým napätím 750 V a možnosťou nabíjania výkonom 240 kW. Automobily Avatr 11 sú dodávané s dvomi kapacitami akumulátora, 116.79 kWh a 90.38 kWh. Obe využívajú lítium-iónovú technológiu. Automobil je postavený na podvozku s veľkorysým rázvorom 2.975 mm, pričom dosahuje celkovú dĺžku 4.880 mm, šírku 1.970 mm a výšku 1.601 mm.

V interiéri sa nachádzajú až tri obrazovky v prednej časti interiéru: 10,25″ prístrojový panel, 15,6″ stredový displej infotainmentu s operačným systémom Huawei HarmonyOS a 10,25″ displej spolujazdca. Riadiaca jednotka DriveONE od výrobcu Huawei spolupracuje s dovedna 34 rôznymi senzormi a kamerami, vrátane troch senzorov LiDAR.

Cena modelu Avatr 11 bola v roku 2022 avizovaná na 51.800 € za základnú výbavu, pričom automobil má byť k dispozícii v troch stupňoch výbavy a dvoch vyššie zmienených motorizáciách.

O cene a dostupnosti sedanu Avatr 12 nemáme podrobnosti.







ODPORÚČANÉ