Mitsubishi odhalilo siedmu generáciu modelu COLT, zverejňujeme detaily o pohonoch aj technické údaje

Mitsubishi Colt je v 7. generácii rebadging známeho Renaultu Clio.

Značka tvrdí, že model bol vyvinutý pre európske trhy a avizuje hodnotnú technickú výbavu.
Začiatok predaja je naplánovaný na koniec tohto roka.
Vydané  Text: 

Zdieľaný podvozok aj karoséria

Automobilka Mitsubishi v júni 2023 odhalila novú generáciu modelu COLT. Deje sa tak krátko po premiére nového modelu ASX. Od európskej premiéry modelu COLT v roku 1978 sa v rámci šiestich generácií predalo cez 1,2 milióna vozidiel s týmto označením. Úplne nový COLT, teraz v siedmej generácii, je postavený na podvozkovej platforme CMF-B automobilovej aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.

Čo je to rebadging a prečo ho Mitsubishi využíva?

Automobilový rebadging je proces, kedy výrobca použije existujúce vozidlo, ktoré už bolo vyrobené inou značkou, a pridá svoje vlastné logá a iné drobné úpravy na vozidle. Výsledkom je, že vozidlo sa predáva pod novou značkou, ale môže mať rovnakú alebo podobnú mechanickú konštrukciu, karosériu a vnútorné vybavenie ako pôvodné vozidlo, ktoré bolo vyrobené inou automobilkou.

Tento postup sa často používa v automobilovom priemysle na zníženie výrobných nákladovzlepšenie efektivity výroby. Automobilové spoločnosti môžu takisto rebadging použiť na rozšírenie svojho produktového portfólia, ak nemajú dostatok finančných prostriedkov alebo času na vývoj a výrobu nových vozidiel.

Inzercia

Advertisement

V prípade Mitsubishi je teraz rebadging strategickou záležitosťou pre podnikanie v Európe. Aktuálne nové takto vyrobené modely sú ASX (Renault Captur) a Colt (Renault Clio). Značku nemožno za tento prístup karhať, keďže je neoddeliteľnou súčasťou aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.

Napriek tomu, že ide o prakticky totožné vozidlá, ponuka sa bude líšiť práve tak, ako sa líši v prípade Capturu a ASX. Mitsubishi apeluje na technologickú vyspelosť, bezpečnosť a mieni do veľkej miery využívať lojalitu zákazníkov, ktorí si počas dlhých rokov vybudovali k značke sympatie a vedia, čo od nej môžu očakávať aj po uplatnení stratégie rebadgingu.

Stupne výbavy

V predaji budú štyri základné stupne výbavy nového modelu: INFORM, INVITE, INTENSE a INSTYLE.

Prostredníctvom jednoducho postavenej ponuky výbav je možné decentne zmeniť výsledný vonkajší charakter vozidla, napríklad pomocou rôznych farieb vonkajších prvkov vozidla (zrkadiel, bočných líšt, spojlera a ochranného krytu nárazníka), resp. prevedenie kolies (15″ oceľové kolesá a 16 alebo 17″ zliatinové kolesá).

V interiéri úplne nového Coltu potom ponúkané štylistické prvky prepožičiavajú kabíne špecifický charakter prostredníctvom rôznych materiálov vylepšujúcich vzhľad a atmosféru. Infotainment je postavený na softvérovom rozhraní SDA, využíva celkovo dva displeje: stredový (7″ alebo 9,3″) a digitálny prístrojový štít (7″ alebo 10″). Zabezpečená je podpora rozšírenej konektivity cez platformy Apple CarPlay® a Android Auto™ a k dispozícii bude tiež prémiové audio značky BOSE.

Pre všetky výbavové línie nového Coltu bude potom k dispozícii bohatá ponuka prvkov príslušenstva, aby si každý zákazník mohol svoje vozidlo upraviť podľa vlastných potrieb – napríklad vyklápacie ťažné zariadenie, strešný box alebo obojstranná rohož batožinového priestoru. V dlhom zozname prvkov príslušenstva si vyberie skutočne každý, sumarizuje ponuku doplnkovej výbavy automobilka vo svojej tlačovej správe.

Motorizácie nového Coltu

Nový Mitsubishi Colt je malý mestský hatchback, preto prichádza s ponukou výhradne benzínových motorov, s pohonom predných kolies a možnosťou výberu medzi automatickou a manuálnou prevodovkou.

Základnou motorizáciou je benzínový trojvalec 1,0 MPI  s max. výkonom 49 kW (65 koní), spolupracujúci s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Pre záujemcov o dynamickejší prejav je k dispozícii preplňovaný benzínový trojvalec 1,0 MPI-T  s max. výkonom 67 kW (91 koní) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Krútiaci moment dosahuje 160 Nm pri 2000 ot./min, čo je na malé vozidlo celkom zodpovedajúca hodnota.

Plne hybridný pohon HEV kombinuje benzínový štvorvalec 1,6 Hybrid  v spojení s prepracovanou automatickou prevodovkou, ktorej logiku radenia možno meniť výberom jazdných režimov Multi-Sense. Maximálny systémový výkon v tomto prípade predstavuje 105 kW (143 koní), pričom samotný spaľovací motor dosahuje 69 kW (94 k), elektromotor 36 kW  a 15 kW dodáva štartér-generátor. Batéria s kapacitou 1,2 kWh je síce malá, s dobrým manažmentom energie má ale byť základom pre výraznú úsporu benzínu.

Hybridný systém bude vo svojom živle predovšetkým v meste, kde sa vozidlo môže až 80% času pohybovať v elektrickom režime, neskromne tvrdí Mitsubishi.

Kuriózne je, že zatiaľ čo benzínový motor v tomto hybride dosahuje krútiaci moment 148 Nm, výkonovo slabší elektromotor až 205 Nm.  Ako veľmi sa to prejaví na dynamike nového Coltu, je zatiaľ otvorené, v každom prípade by mal zrýchľovať z nuly na 100 km/h za 9,3 sekundy. Dôležitejšia však bude akcelerácia pri mestských rýchlostiach, teda cca do 60 km/h.

Ceny a dostupnosť

Začiatok predaja je naplánovaný na október 2023, kedy budú na trhoch naraz dostupné všetky tri motorizácie.

Ceny nového Mitsubishi Colt by sa mali pohybovať približne na úrovni Renaultu Clio s tým, že základový model Coltu by mohol byť o niekoľko tisíc eur lacnejší. Clio sa totiž sa nepredáva s atmosférickým motorom 1.0 MPI, ale až s 90-koňovým preplňovaním TCe 90 za cenníkových 14 450 €.  Verzia Clio E-Tech full hybrid 145 už je v slovenskom predaji od cenníkových 22 700 €, teda vskutku vysokú sumu.

Silné argumenty v prospech kúpy majú byť 5-ročná továrenská záruka (s obmedzením na 100 000 km), 12-ročná záruka proti prehrdzaveniu karosérie, ďalej 8-ročná záruka na batériu systému pohonu a zachovanie jej kapacity (s obmedzením na 160 000 km) a až 15-ročná asistenčná služba (Asistenčný paket Mitsubishi Motors).

 

Mitsubishi Colt (MY2024), predbežné technické údaje
Rozmery (dך×v)
  • 4 050 × 1 798 × 1 440 mm.
  • Šírka je so sklopenými zrkadlami.
  • Výška s otvorenými kufrovými dverami je 1 979 mm.
Veľkosť batožinového priestoru
  • 391 dm3 pre benzínové verzie a 299 dm3 pre hybrid
  • verzie s rezervou majú 318 a 243 dm3
  • Dĺžka nákladného priestoru po sklopení zadných sedadiel je 1 464 mm.
Rázvor a previsy
  • 2 583 mm
  • predný previs 830 mm
  • zadný previs 637 mm
Prevádzková hmotnosť 1 157 – 1 313 kg
Motorizácie a pohon
  • pohon predných kolies, iba benzíny
  • 1.0 MPI, bez turba, 5° manuálna prevodovka
  • 1.0 MPI-T s turbom, 6° manuálna prevodovka
  • 1.6 HYBRID, automatická prevodovka
Šírka interiéru vpredu 1 372 mm
Šírka interiéru vzadu 1 370 mm





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk


ODPORÚČANÉ



Inzercia

Advertisement