Nový generálny riaditeľ Toyoty: Zdvojnásobíme dojazd a prinesieme niečo, čo nemá obdobu

Nový CEO automobilky Koji Sato prišiel aj s trojkrokovým plánom na dosahovanie veľkých ziskov z elektromobilov.

Vydané  Text: 

### Smelé plány
**„Pre Toyotu je získavanie veľkých ziskov z elektrických vozidiel jednoduché ako 1, 2, 3,“** – taká je vízia nového generálneho riaditeľa Kojiho Sata, ktorý načrtol stratégiu troch krokov na „výrazné zvýšenie“ produktivity a ziskovosti do roku 2030 prostredníctvom prichádzajúcej novej generácie elektrických vozidiel Toyota.

**„Bude to iný koncept, než aký sme mali doteraz,“** povedal 53-ročný Sato [začiaktom apríla na konferencii](https://global.toyota/en/newsroom/corporate/39013233.html), ktorú začal typickou japonskou úctivosťou – úklonom na znak poďakovania pre zúčastnených.

„V načasovaní kroku 3 by sa mala výrazne zvýšiť produktivita,“ avizuje Sato. Následne, zlepšená produktivita umožní Toyote znížiť ceny a pomôcť zvýšiť objem, povedal.

Sato nastúpil na riaditeľskú pozíciu 1. apríla 2023 s úlohou urýchliť pomalý štart japonskej automobilky v celosvetových pretekoch EV. Toyota v roku 2022 celosvetovo predala len 25-tisíc plne elektrických vozidiel.

### Tri kroky k reštartu automobilky Toyota
**Prvá fáza** sa začala minulý rok predstavením súčasného radu elektrických vozidiel bZ, ktoré stoja na platforme e-TNGA. Lenže uvedenie pomaly predávaného crossoveru bZ4X bolo prekazené kvôli technickým problémom s kolesami a následnou zvolávacou akciou. Mali doslova odpadávať. Hlavnou príčinou vypadávania kolies z bZ4X bola podľa Toyoty nedostatočná upínacia sila medzi skrutkami kolesa, nábojom kolesa a kolesom.

**Druhá fáza** okolo roku 2026 bude zahŕňať sprevádzkovanie automobilového operačného systému Arene, ktorý vyvíja premenovaná softvérová dcérska spoločnosť Woven by Toyota, predtým známa ako Woven Planet. Toyota ďalej predstaví úplne novú platformu pre elektromobily a vybuduje celosvetovú výrobnú kapacitu na globálny predaj približne 1,5 milióna elektrických vozidiel.

Inzercia

Nové technologické zázemie, ktoré Toyota vyvíja, umožní budúcim elektromobilom značky **zdvojnásobiť svoj dojazd vďaka efektívnejšiemu využívaniu batérie** a bude vyžadovať **polovičné investície a zdroje na vývoj**.

**Tretia fáza** začne potom, keď Toyota využije nový softvérový systém pre vozidlá na odomknutie nových zdrojov príjmov, obchodných modelov a „hyperefektívnych cyklov vývoja produktov“. Šéf Toyoty však tieto potenciálne obchodné príležitosti odmietol podrobne popísať.

> „Softvér prinesie do vozidiel niečo nové, čo nemá obdobu,“ povedal Sato.

### Diverzifikácia pohonov ako kľúč k úspechu aj po roku 2035?
S&P Global odhaduje ziskovú maržu Tesly na 20 percent. Prevádzková marža Toyoty, nastavená podľa tradičných priemyselných štandardov, je okolo 10 percent. Základom nádejí Toyoty na lepšiu ziskovosť elektromobilov je obrovský 10-miliónový objem vozidiel, povedal Sato.

Vďaka vyváženému predaju v rôznych regiónoch po celom svete a zostave ziskových benzínovo-hybridných vozidiel má Toyota dostatok peňazí na financovanie rozvoja elektromobilov. Toyota už teraz dosahuje lepšie ziskové marže pri hybridoch ako pri vozidlách s výlučne benzínovým pohonom.

**Toyota vidí veľký potenciál pre hybridy na rozvíjajúcich sa trhoch**. Rozširovanie podnikania v regiónoch, ako je juhovýchodná Ázia, Latinská Amerika a Afrika, bude generovať zisky, ktoré môže Toyota vložiť do elektromobilov v USA a Európe, kde sa očakáva zníženie celkového rastu objemu.


Zdroje:  AUTOVINY.SK




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.