Hrozí, že automobilový priemysel v Európe padne na kolená! Schyľuje sa k vojne s čínskymi konkurentmi, ktorí plánujú obsadiť európsky trh

Emisná norma EURO 7 núti európskych výrobcov automobilov investovať do technológie, ktorú Európska únia už stihla odpísať.
Vydané  Text: 
Neistota týkajúca sa budúcnosti európskej regulácie emisií automobilov dáva čínskym konkurentom ďalšiu výhodu, povedal generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis Carlos Tavares. Stellantis uviedol, že normy EURO 7, ktoré od roku 2025 sprísňujú limity automobilov pre znečisťujúce látky vrátane oxidov dusíka a oxidu uhoľnatého, sú *„odklonom od hlavného cieľa elektrifikácie“.* *„Nemyslím si, že Európa potrebuje EURO 7… presmeruje to časť našej výskumnej a vývojovej sily na niečo, čo nepotrebujeme, zatiaľ čo naši čínski konkurenti vstupujú na trh s jednotnou technológiou batériových elektrických vozidiel,“* povedal. *„Prečo využívame naše zdroje na technológiu, ktorú chceme zakázať? To nemá nič spoločné so zdravým rozumom,“* povedal Tavares na konferencii Automobilwoche v Berlíne.
**Tavares počas parížskeho autosalónu vyzval na zmiernenie európskeho zákazu áut vypúšťajúcich fosílne palivá od roku 2035,** pričom varoval, že ak budú autá so spaľovacím motorom zakázané skôr, ako budú dostupné cenovo dostupné elektrické vozidlá, dôjde k sociálnym nepokojom. Na konferencii Automobilwoche Tavares predpovedal, že cenovo dostupné elektromobily na batérie sú ešte päť až šesť rokov vzdialené. Na otázku, čo spoločnosť považuje za svoju najväčšiu výzvu v nadchádzajúcom roku, **poukázal na riziko zaostávania za Číňanmi ako na hlavný problém západných výrobcov automobilov.** *„Ak sa máme niečoho báť, tak je to úpadok západného sveta. Musíme pracovať efektívnejšie, aby sme Číňanov porazili nielen v technológii, ale aj v kvalite, cene, službách… to je hlavný problém, ktorý máme pred sebou,“* povedal.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.