Po drahom športovom aute radšej ani netúžte. Náklady na servis Mercedes-AMG One prekonávajú všetky medze
Na vysoké náklady na servis upozornil nemecký auto motor und sport, ktorý na Slovensku vychádza ako časopis auto motor a šport.
Vydané Text: Redakcia (s)
[Mercedes-AMG One sme podrobne rozobrali v samostatnom článku](https://www.autoviny.sk/novinky/123747/tisic-koni-a-7-stupnovy-manual-mercedes-amg-dosiahol-vrchol-vyrobil-hyperauto-urcene-na-cesty-s-technikou-z-f1), preto len stručne pripomeňme, že celkový systémový výkon závratných 782 kW (1 063 k) a maximálna rýchlosť je obmedzená na 352 km/h a akcelerácia 0-100 km/h prebehne už za 2,9 sekundy. Benzínový motor má pritom zdvihový objem valcov iba 1,6 litra, je to šesťvalec s usporiadaním do V a dokáže pracovať až do 11 000 otáčok za minútu. S ohľadom na tieto údaje je skoro šokujúce, že podľa štandardizovanej metodiky merania spotreby a emisií WLTP je kombinovaná spotreba len 8,7 l/100 km a na každý kilometer jazdy emituje iba 192 gramov oxidu uhličitého. Tieto fascinujúco nízke čísla spotreby a emisií sú možné len vďaka robustnému elektrickému pohonu, ktorý je nielen výkonný, ale najmä vysoko efektívny. Z malého akumulátora s kapacitou 8,4 kWh totiž dokáže čerpať energiu na 18,1 kilometra jazdy, jeho hlavnou úlohou je však zlepšovať dynamiku vozidla a jeho jazdné vlastnosti ako také.
4,7 metra dlhý Mercedes-AMG One zaujal zberateľov a bohatých nadšencov práve svojou technickou vyspelosťou, ktorá je na trhu cestných automobilov už za hranicou absurdnosti. Všetkých 275 exemplárov Mercedes-AMG One plánovaných na uvedenie na trh bolo vypredaných v štádiu prototypu, cena za kus bola od 2,75 milióna eur bez daní (v Nemecku je konečná cena s DPH od 3,27 milióna eur).
### Astronomické náklady na údržbu
Technická náročnosť Mercedesu-AMG One už spočiatku avizovala nákladnú a častú údržbu, no len málokto si vedel predstaviť rozsah reálnych nákladov na udržiavanie auta v riadnom technickom stave.
Podľa nemeckého magazínu [auto motor und sport](https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/mercedes-amg-project-one-probleme-verspaetung-2022-onboard-hockenheim/) je frekvencia štandardnej údržby hypercaru iba 5 000 km a k tomu každých 50 000 alebo raz za rok je potrebná generálna údržba s úplnou kontrolou všetkých komponentov.
V závislosti od miery opotrebenia jednotlivých komponentov môžu náklady na veľkú údržbu dosiahnuť až 850-tisíc eur! Auto motor und sport získal vyjadrenie „maximálne 850 000 eur“ od výrobcu. Mercedes-AMG však neprezradil, aké sú náklady na pravidelnú päťtisíckilometrovú kontrolu.
Ukazuje sa, že ak budete auto prevádzkovať naplno, po štyroch rokoch alebo 200-tisíc kilometroch náklady na jeho údržbu prekonajú maloobchodnú cenu vozidla, čo znamená, že úvodné riadky o výhodnosti kúpy auta ako investície strácajú opodstatnenie.
Na druhej strane je však potrebné podotknúť aj to, že s takýmto autom motorista nejazdí do práce ani na dovolenky. Má ho v zbierke ako klenot, ten odvážnejší ho niekoľkokrát nechá doviezť k motoristickému okruhu, kde absolvuje niekoľko desiatok kilometrov a potom ho vráti späť do garáže.
Hypersport, Hypersportove Auto, Mercedes, Mercedes Amg, Mercedes Amg One, Servis, Sportove Auto, Str, Údržba