Nová Toyota Prius šokuje svet dizajnom aj technikou! A predávať sa bude aj v Európe

Toyota nás varovala, ale toto nikto v skutočnosti nečakal! Z kontroverznej ikony sa môže stať najzaujímavejší dostupný hybrid tejto dekády.
Vydané  Text: 
Zatiaľ čo základná bočná silueta zostáva charakteristická pre model Prius, predná aj zadná časť zásadne menia dizajnový jazyk tohto modelu. **Úzke, ostro rezané predné svetlomety s prudko zvažujúcou sa kapotou boli optimalizované pre bezchybné obtekanie vzduchu.** Dôraz na aerodynamiku môžeme vidieť aj pri pohľade na bočné panely s hladkými plochami bez zásadných prelisov s integrovanými kľučkami zadných dverí. Zadná časť potom odhaľuje široký svetelný pás zasadený do piatych dverí batožinového priestoru, ktorý vyniká v kontrastnej farebnej kombinácii s čiernou strechou.
V globálnej ponuke bude Prius k dispozícii ako klasický full a plug-in hybrid. **Do Európy sa však dostane len plug-in hybridná verzia** s dvojlitrovým štvorvalcom a maximálnym systémovým výkonom (164 kW) 220 koní. Novinka sľubuje predĺženie elektrického dojazdu o viac než 50 percent vďaka použitiu novej trakčnej batérii s navýšenou kapacitou z pôvodných 8,8 na 13,6 kWh. Teoreticky by sa tak dojazd v elektrickom režime mohol navýšiť až na 80 kilometrov. Príbuznosť s ďalšími elektrifikovanými modelmi môžeme vidieť aj pri pohľade na platformu TNGA, ktorú Toyota využíva naprieč celým novým modelovým portfóliom.
**V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je Prius o 50 mm nižší, o 46 mm kratší a o 22 mm širší než v minulosti.** Vďaka predĺženému rázvoru o 50 mm by však v interiéri malo byť aj naďalej dostatok miesta pre cestujúcich, ktorí sa môžu tešiť na podobný layout aký ponúka najnovšia Toyota bZ4X. Nás teší, že Toyota vodičovi prenechala klasické ovládače panelu klimatizácie, ako aj ďalších dôležitých funkcií vozidla. Nová Toyota Prius v plug-in hybridnej verzii **príde do Európy už na jar v roku 2023.** Ceny nateraz zverejnené neboli, o aktualizáciách budeme priebežne informovať.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.