Hyundai prišiel s geniálnym nápadom, vďaka ktorému bude nabíjanie elektromobilov skutočne ekologické!

Je nabíjanie elektromobilov ekologické? Pokiaľ vlastníte Hyundai, tak áno!
Vydané  Text: 

Realita nie je vždy čiernobiela. A podobne sú na tom aj elektromobily, ktorých nabíjanie vyvoláva množstvo otázok. Väčšinu motoristov však zaujíma, odkiaľ elektrina pre elektromobily pochádza a či je ich nabíjanie skutočne bezemisné. Jednoduchá a jednoznačná odpoveď však v súčasnosti neexistuje, pretože **uhlíková stopa z nabíjania sa do veľkej miery viaže na energetický mix krajiny.** To znamená, že pokiaľ svoj elektromobil nabíjate napríklad vo Francúzsku alebo v Nórsku, kde sa elektrická energia vyrába ekologicky z obnoviteľných zdrojov alebo z jadra, uhlíková stopa pri nabíjaní je objektívne výrazne nižšia než v prípade klasického spaľovacieho auta. Z toho nám logicky vyplýva, že **nabíjanie v krajinách s horším energetickým mixom uhlíkovú stopu elektromobilu zvyšuje.** Proti tomu sa však rozhodol bojovať Hyundai, ktorého **cieľom je zabezpečiť, aby nabíjanie elektromobilov prostredníctvom služby Charge myHyundai bolo ekologické kdekoľvek.** Vodiči totiž častokrát ani nevedia, či verejná nabíjacia stanica, ktorú na nabíjanie využijú, získava zelenú elektrinu z obnoviteľných alebo tzv. „sivú“ elektrinu z neobnoviteľných zdrojov, keďže túto zodpovednosť nesú samotní prevádzkovatelia nabíjacích zariadení.
Prepočet uhlíkovej stopy elektromobilu na základe energetického mixu krajín EÚ.
Hyundai sa však **zaviazal používať takzvané záruky pôvodu (v orig. Guarantees of Origin, GO), aby každé nabíjanie ich vozidiel bolo naozaj šetrné k životnému prostrediu.** To zabezpečí, že pri každom nabíjaní cez Charge myHyundai sa ekvivalentné množstvo, ktoré sa vygeneruje pri nabíjaní auta, vráti späť do siete ako zelená elektrina. Dodávatelia zelenej energie vyrábajú energiu s nulovými emisiami pomocou prírodných zdrojov, ako je veterná alebo solárna energia, ktorá sa potom premieňa na elektrickú energiu. Nezávislý register overuje zelený pôvod každej vyrobenej jednotky energie, meranej v MWh, vydaním certifikátu GO. Vďaka tomu môžu používatelia služby Charge myHyundai nielen očakávať, že budú nabíjať svoje elektrifikované modely Hyundai šetrnejším spôsobom, ale tiež prispejú k čistej a udržateľnej mobilite zvýšením podielu výroby obnoviteľnej energie na európskom trhu. ### VIDEO: Ako fungujú nabíjacie stojany?




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.