Putin plánuje znárodniť všetko, čo po sebe nechali európske automobilky! Výrobcovia budú rátať škody v miliardách

VW, Stellantis, Ford, Mercedes a Renault patria medzi automobilky, ktoré pozastavili svoju činnosť v Rusku. Vladimir Putin zvažuje zabavenie majetku spoločností, ktoré opustili krajinu.
Vydané  Text: 

Ruský prezident Vladimir Putin zvažuje zabavenie aktív spoločností, ktoré v Rusku pozastavili činnosť z dôvodu invázie na Ukrajine. Týmto krokom by ohrozil aktíva automobilového priemyslu v hodnote niekoľkých miliárd dolárov. *„Myslím si, že riziko je veľké,“* povedal Joe McCabe, generálny riaditeľ spoločnosti AutoForecast Solutions. *„Je vysoká pravdepodobnosť, že spoločnosti, ktoré odišli, alebo tie, ktoré odchádzajú, budú znárodnené v záujme ekonomiky krajiny.“* Tvárou v tvár silnému ekonomickému tlaku a vyhliadkam na hlbokú recesiu v dôsledku západných sankcií, **Putin navrhol zavedenie „externého manažmentu“ zahraničných spoločností, ktoré odišli z trhu,** s cieľom transformovať ich na podniky, ktoré „chcú fungovať ďalej“, tvrdí správa CNN. Známe automobilky ako napríklad **Volkswagen, Stellantis, Ford, Mercedes-Benz alebo Renault patria k spoločnostiam, ktoré v posledných týždňoch pozastavili svoje operácie v Rusku.** Tieto kroky spolu s prívalom ekonomických sankcií zo strany USA a ďalších globálnych mocností tvrdo zasiahli ruskú ekonomiku a finančný sektor, čím vytvorili tlak na ruskú vládu, aby reagovala. *„Ak zahraniční vlastníci bezdôvodne zatvoria spoločnosť, potom v takýchto prípadoch vláda navrhuje zaviesť vonkajšiu správu týchto podnikov,“* povedal pre CNN ruský premiér Michail Mišustin. *„To, aká bude budúcnosť podnikov, bude závisieť od rozhodnutia ich majiteľov.“*
### V ohrození sú miliardy dolárov **Mercedes-Benz vo výročnej správe tento mesiac uviedol, že má v Rusku aktíva v hodnote 2 miliárd eur, ktorým hrozí zoštátnenie.** Výrobca pritom len nedávno (2019) otvoril novú modernú továreň neďaleko Moskvy. Aj keď spomínaným fabrikám v súčasnosti hrozí zabavenie, ruské úrady nebudú môcť „len tak“ pokračovať vo výrobe. McCabe povedal, že izolované fabriky bez prístupu ku globálnemu obchodu nebudú môcť tak rýchlo získať všetky komponenty, ktoré potrebujú na reštart výroby. *„Nový dodávateľský reťazec nemôžete vybudovať zo dňa na deň,“* povedal. *„Pozrite sa, aké ťažké je to s globálnou polovodičovou krízou, ktorá ani nesúvisí s konfliktom.“* *„Buď nájdu spôsob, ako to urobiť interne – a nemôžete to len čarovne vybaviť – alebo nájdu spôsob, ako to urobiť s priateľmi (Čína). Ale je to zložitá cesta,“* povedal McCabe.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.