Toyota a Yamaha spaľovacím autám zbohom nedávajú! Japonci vyvíjajú unikátny motor V8 s takmer nulovými emisiami. Ako to dokázali?
Skeptici vodík v palivových článkoch už odsúdili a klasické batérie sú stále tŕňom v oku ekológov. Paradoxne môžeme byť uhlíkovo neutrálni aj so „spaľovákom“.
Vydané Text: David Hecl



Toyota Yaris GR H2
**Na druhú stranu však vodíkové autá produkujú emisie dusíka**. Z hľadiska technológie ale nejde o žiadnu novinku. Už v minulosti malo auto schopné spaľovať vodík napríklad aj BMW: Išlo o špeciálnu edíciu [BMW 7er s označením Hydrogen](https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0012216EN/two-world-premieres-for-bmw-at-the-los-angeles-international-auto-show:-bmw-launches-the-hydrogen-7-and-new-x5-sport-activity-vehicle). Navyše, Yoshihiro Hidaka uvádza: „*Vodíkové motory v sebe ukrývajú potenciál byť uhlíkovo neutrálne a zároveň si zachovávajú našu vášeň pre spaľovacie motory.*“Exactly, fuel cells = fool sells— Elon Musk (@elonmusk) June 11, 2020

BMW Hydrogen 7
Inzercia
BMW, Elektro, Elektromobil, Emisie, Hydrogen, Kawasaki, Mazda, Osemvalec, Priame Spaľovanie Vodíka, Spaľovací Motor, Subaru, Toyota, V8, Vodík, Vodíkové Auto, Yamaha, Yaris, Yaris Gr

David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.