Plány a konanie značky Renault poukazujú na fakt, že automobilky prechádzajú transformáciou a bez rozširovania aktív zrejme neprežijú.
BMW doteraz predalo viac ako jeden milión elektrifikovaných vozidiel, vrátane plne elektrických automobilov a plug-in-hybridných vozidiel. Do roku 2025 plánuje dosiahnuť dva milióny predajov plne elektrických vozidiel.
Automobilka si kladie za cieľ, aby do roku 2030 aspoň 50 percent jej celosvetového predaja predstavovali elektromobily, ale varovala, že chýbajúca nabíjacia infraštruktúra je hlavnou prekážkou rýchlejšieho využívania elektrických vozidiel spotrebiteľmi. S ohľadom na environmentálnu politiku Európskej únie sa aj automobilka BMW v dohľadnej dobe stane plne elektrickou automobilkou, respektíve aspoň v Európe by mali 100 percent predajov predstavovať elektromobily.
### Ľudia chcú elektrické bavoráky
Zipse povedal, že dopyt po elektromobiloch je napokon veľmi veľký. „**Náš i4 je niekoľko mesiacov vypredaný, rovnako ako iX**.“
BMW i4 sedan konkuruje ikonickému elektromobilu Tesla Model 3, zatiaľ čo iX je BMW je plne elektrické SUV a považuje sa za vlajkovú loď elektrických automobilov nemeckej značky. Avšak nie na dlho, BMW plánuje už budúci rok predstaviť **elektrickú verziu svojho luxusného sedanu radu 7**.
„Tam to nebude iné,“ povedal Zipse v kontexte záujmu verejnosti o **elektrické BMW radu 7**.
Jazdili sme prvé BMW iX (i20) xDrive50 na Slovensku. Toto auto je historickým míľnikom automobilky pre pohon aj koncepciu interiéru.