Aktuality

Obrovská KIA EV9 bola odhalená na prvých záberoch

Automobilka Kia dnes predstavila prvé oficiálne zábery modelu Kia Concept EV9 – plne elektrického koncepčného SUV, ktoré nadväzuje na momentálne často skloňovaný model EV6. Ten si už môžu konfigurovať aj slovenskí zákazníci.

Po uvedení modelu EV6 predstavuje Kia Concept EV9 pohľad na budúce smerovanie plne elektrických SUV, v ktorých bude kladený veľký dôraz na funkčnosť, aerodynamický dizajn karosérie či luxusné vyhotovenie interiéru.

Prvé vizualizácie koncepčného SUV ukazujú nadmieru moderný dizajn exteriéru, ktorý sa v podstatnej miere líši od modelu EV6. To je dobrou správou, pretože vzhľad nových automobilov tejto automobilky tak nebude unifikovaný, namiesto toho bude mať každý model svojský charakter aj kľúčové dizajnové prvky.

Predstavený interiér ilustruje vysoko koncepčnú kabínu, ktorá bola zdokonalená tak, aby počas cesty poskytovala vodičovi a cestujúcim ľahký, flexibilný a prispôsobivý vnútorný priestor. Ohromujúci interaktívny ultraširoký displej a radikálne nové poňatie tradičného volantu sú len dva príklady úchvatných prvkov interiéru.

Prvé zábery koncepčného modelu Kia Concept EV9 značka predstavila pred začiatkom veľtrhu AutoMobility LA, ktorý sa začína na budúci týždeň v Los Angeles. Spoločnosť Kia predstaví svoje najnovšie poňatie elektrifikácie vo forme SUV 17. novembra o 11:15 miestneho času (20:15 SEČ) v kongresovom centre LA Convention Center.

V pláne je až 11 nových elektromobilov

Kia plánuje do roku 2025 rozšíriť portfólio na 11 elektrických automobilov; šesť samostatných elektromobilov s piatimi „odvodenými“ modelmi. Zrejme pôjde o rozdielne karosárske vyhotovenia toho istého modelu, ako dnes ponúka napríklad modelová rodina Ceed - hatchback, kombi aj Shooting brake (ProCeed).

Od Kie sa budúci rok pravdepodobne dočkáme veľkého SUV, je pritom možné, že bude určené iba pre severoamerické trhy. Medzitým by model EV4 mohol debutovať v roku 2022, pričom predaj by mal začať neskôr v roku 2023. Stále sú to však najmä špekulácie.

Silueta pripravovaného elektrického crossovera KIA EV4, ktorý by mal byť odhalený v roku 2022.
Silueta pripravovaného elektrického crossovera KIA EV4, ktorý by mal byť odhalený v roku 2022.

Pripravuje sa aj menšia Kia EV4

Kia je pritom pripravená rozšíriť svoj sortiment elektrických automobilov o stredne veľký model EV4, ktorý by mal byť odhalený už v roku 2022.

Automobilka nadviaže na crossover EV6, jej elektrické crossovery tak budú niesť nomenklatúru "EV". Podľa európskeho šéfa Sjoerda Knippinga bude druhým autom kórejskej značky „EV“ veľké SUV zamerané predovšetkým na USA. Čo je však dôležitejšie pre nás, bude aj nasledovať samostatný model vyvinutý špeciálne pre európsky trh.

Kia vlastní ochranné známky pre názvy od EV1 do EV9. Veľké SUV by mohlo mať značku EV7 alebo EV8 a bude ponúkať sedemmiestnu konfiguráciu porovnateľnú napríklad s pripravovaným Hyundai Ioniq 7. Ten bude uvedený na trh v roku 2024. Po ňom bude nasledovať crossover pravdepodobne označovaný ako EV4, ktorý bude predstavovať rivala pre Volvo XC40 Recharge.

Dizajnové prvky silne inšpirované modelom EV6 budú pravdepodobne zahŕňať svetlomety a zadnú svetelnú lištu LED v plnej šírke, ako aj „svalnaté povrchy“ a nové logo Kia.

EV4 bude vychádzať z platformy E-GMP skupiny Hyundai-Kia Group pre elektrické autá. Mierne zmenšený rázvor koliesv porovnaní s modelom EV6 znamená, že sa svojimi rozmermi bude približovať k novému európskemu modelu Kia Sportage piatej generácie.

Prečítajte si aj:


Čakanie sa skončilo, toto je nová žilinská Kia Sportage! V čom sa líši od americkej verzie?

ERIK STRÍŽ


Táto všestranná platforma maximalizuje priestor v kabíne s menším počtom kompromisov ako v automobile so spaľovacím motorom. A dokonca aj s kratším rázvorom bude EV4 pravdepodobne využívať batériovú technológiu EV6.

To znamená, že by mohlo byť ponúkaných 58 kWh a 77,4 kWh pre maximálny dojazd niečo cez 482 kilometrov. Môžeme očakávať aj dvojmotorové pohonné konfigurácie, ktoré poskytujú pohon všetkých štyroch kolies a potenciálne až do 240 kW. Očakáva sa aj dostupnosť jednomotorovej verzie s výkonom 170 kW, čo zároveň zníži cenu.

Vďaka platforme E-GMP, ktorá ponúka 800-voltovú elektrickú architektúru a maximálnu rýchlosť nabíjania 350 kW, sa má väčšia batéria nabiť z 10 na 80 percent len za 18 minút, teda ekvivalent 100 kilometrov za päť minút.

Aj keď platforma E-GMP bude tvoriť základ mnohých budúcich elektromobilov Kia, Knipping tiež uviedol, že „nebude slúžiť pre všetky segmenty, najmä nie niektorým menším sektorom. Všetky autá nepotrebujú 800 V technológiu,“ tvrdí a dodáva, že menšie vozidlá by si vystačili so štyristovoltovou architektúrou.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie