V Taliansku sa počas minulého roka predalo viac ako 43-tisíc Ypsilonov. Napriek tomu sa o jeho budúcnosti stále viac-menej pochybuje.
### Smelé plány
Generálny riaditeľ automobilky Lancia, **Luca Napolitano**, [v rozhovore pre denník Automotive News Europe prezradil](https://europe.autonews.com/automakers/lancia-ceo-outlines-brands-expansion-plans-europe), že značka bude už čoskoro expandovať na zahraničné trhy, opäť bude predávať autá aj mimo Talianska. Očakávame návrat aj na Slovensko, avšak až po roku 2024. Práve v roku 2024 bude Lancia expandovať do Rakúska, Belgicka, Francúzska, Nemecka a Španielska, následene do Spojeného kráľovstva.
„*Predstavujem si okolo 100 showroomov v približne 60 európskych mestách*,“ povedal Napolitano a dodal, že to nebudú kútiky v showroomoch inej značky, ale vyhradené priestory, a to aj napriek malej ploche 80 až 140 metrov štvorcových.
### Lancia chce osloviť starších „kvalitných“ zákazníkov
Jedna z vecí, ktoré sa určite zmienia, bude zameranie automobilky. V súčasnosti je typický zákazník značky Lancia vskutku netypický: **žena vo veku 45 rokov bez detí**. Lancia sa profiluje ako takmer prémiová značka, hoci jej jediný model má od luxusu pomerne ďaleko. Toto všetko by sa malo čoskoro zmeniť.
„*Lancia ponúkne decentnú čistú taliansku eleganciu s mäkkými povrchmi a skvelou kvalitou*,“ povedal Napolitano.
Novou cieľovou skupinou pritom má byť „Progressive cultural influencer“ vo veku 55 rokov s aspoň jedným dieťaťom v domácnosti. V rovnakej miere majú byť medzi zákazníkmi zastúpené ženy, ako aj muži. Lancia vidí príbuznosť medzi svojim budúcim cieľovým zákazníkom a súčasnými zákazníkmi značiek ako Tesla a Volvo, ako aj kupujúcimi plne elektrických modelov Mercedes-Benz EQ, povedal Napolitano. To sú naozaj smelé tvrdenia.
### Už len elektrické modely
Všetky budúce modely značky Lancia už budú iba elektrické, tvrdí Napolitano. Nové Lancie budú stáť na kompaktnom podvozku koncernu Stellantis, pôjde pritom až o celkovo tri nové modely, vrátane piatej generácie modelu Ypsilon.
Automobilka má pritom čerpať výhody aj zo spolupráce so značkami Alfa Romeo a DS, ktoré sú tiež súčasťou koncernu Stellantis.