Porsche uvádza nový Cayenne Turbo GT, vrchol športovosti za skvelú cenu

Svet prémiových športových modelov je cenovo posunutý do úrovní, ktoré ďaleko prevyšujú možnosti väčšinovej populácie.
Vydané  Text: 

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

Nemecká automobilka Porsche zverejnila podrobnosti o novouvedenom modeli CAYENNE TURBO GT s modelovým ročníkom 2022. SUV so zadnými partiami v štýle kupé sa zaraďuje do vrcholovej ponuky modelovej rodiny Cayenne, využíva na to dvakrát preplňovaný benzínový motor V8 s maximálnym výkonom 471 kW (640 PS) a pozoruhodným maximálnym krútiacim momentom až 850 Nm. V porovnaní s Cayenne Turbo Coupé ide o nárast až o 67 kW (90 PS) a 80 Nm krútiaceho momentu.
Motor je dodávaný **výhradne so športovo naladenou 8-stupňovou prevodovkou Tiptronic S**, ktorej logika radenia dokáže automobil vystreliť z nuly na rýchlosť 100 km/h za 3,3 sekundy, čo je o 0,6 sekudy kratší čas ako v prípade Cayenne Turbo Coupé. Digitálna ručička tachometra sa zastavuje **pri rýchlosti 300 km/h**, čo je takisto viac ako v spomínanom druhom modeli, a to o 16 km/h. Mohlo by sa zdať, že pri týchto obrovských číslach už zopár percent výkonu hore-dole nezohráva tak významnú úlohu – a je to pravda. Tie rozdiely budú v praxi pociťovať iba tí najnáročnejší, lenže práve na nich Porsche cieli.
Model Cayenne Turbo GT je prvý, ktorý na trh uvádza Porsche Communication Management (PCM) novej generácie s novým užívateľským rozhraním. Rovnako ako predtým, platforma PCM 6.0 je plne kompatibilná s Apple CarPlay, teraz však umožňuje aj hĺbkovú integráciu služieb Apple Music a Apple Podcasts. Okrem toho obsahuje podporuje aj Android Auto, čo znamená, že je možné integrovať všetky populárne smartfóny.
### Nový rekord v Zelenom pekle Dôkazom špičkových jazdných vlastností a reálne dostupného výkonu má byť vynikajúci čas na okruhu Nürburgring Nordschleife, a to 7:38.9 minúty, čo je nový rekord v kategórii SUV (šoféroval Lars Kern). V porovnaní s Caynne Turbo Coupé je verzia GT na podvozku nižšia o 17 mm, trojkomorové tlmiče sú tuhšie o 15 percent, jazdným vlastnostiam dopomáha aktívne pruženie Porsche Active Suspension Management (PASM) či stabilizačný systém podvozku Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). V porovnaní s Turbo Coupé sú predné kolesá o palec širšie a negatívne odklonenie sa zvýšilo o 0,45 stupňa, aby nové 22-palcové pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, špeciálne vyvinuté pre Turbo GT, mali väčšiu kontaktnú plochu.
### Cena a dostupnosť Napriek tomu, aké mimoriadne sú technické údaje Porsche Cayenne Turbo GT, jeho cena nebude až tak uletená. **Cena pre nemecký trh bola stanovaná na 196 078 eur**, a to už po započítaní miestnych daní a poplatkov. Ďalej budú k dispozícii aj opcie výbavy, takže celková cena hravo presiahne hranicu dvestotisíc eur. My sme v nadpise tohto článku avizovali, že táto cena je skvelá. Samozrejme, že pre bežného „obyčajníka“ je to čiastka priam astronomická, prevyšuje hodnotu takého lepšieho rodinného domu, lenže **východiskový model Cayenne Coupé s max. výkonom 250 kW (340 k) sa na Slovensku predáva od 87 990 eur**. Aj to je slušná suma, ale je to **Porsche, jedno z najlepších áut na svete**. A za Cayenne S Coupé zaplatíte už 104 422 eur, za Cayenne GTS Coupé 121 464 eur a napokon za **Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé (500 kW) 182 120 eur**. Teda cenový rozdiel medzi Cayenne Turbo GT a Turbo S Coupé je už len v hodnote jednej malej Kie či Fabie. **NOVÉ PORSCHE CAYENNE TURBO GT** je možné u automobilky objednávať už dnes, prvé kusy by mali doraziť do predaja počas septembra tohto roka.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.