Konkurent pre Hyundai i20N je tu: Volkswagen Polo GTI má 207 koní a prvýkrát jazdí poloautomaticky

VIDEO | Ak to situácia dovoľuje, nové Polo dokáže prevziať riadenie, brzdenie aj akceleráciu.
Vydané  Text: 

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

### Malé silné auto Hot hatch, ktorý jazdí čiastočne autonómne? Na prvý pohľad to neznie úplne racionálne, ale aj zákazník kupujúci športové auto má predsa právo jazdiť bezpečne a užívať si výhody technologického pokroku. Nový Volkswagen Polo GTI bol predstavený vskutku netradične tlačovou správou, v ktorej vôbec nie je avizovaný maximálny výkon motora či iné technické údaje pohonu. To aj napriek tomu, že sa nové Polo GTI rozhodne nemá za čo hanbiť. Pod prednou kapotou má dvojlitrový štvorvalcový **benzínový motor 2.0 TSI s maximálnym výkonom 152 kW** (207 k) a krútiacim momentom až **320 Nm**. Na tak malé auto je pozoruhodne veľká sila prenášaná na predné kolesá. Manuál k dispozícii pravdepodobne nebude vôbec, **štandardom je automatická 7-stupňová prevodovka DSG**, elektronická uzávierka diferenciálu, športový podvozok so svetlou výškou nižšou až o 15 mm v porovnaní s konvenčným modelom – to už po zohľadnení štandardne dodávaných 17-palcových diskov, ktoré možno zväčšiť na 18 palcov v rámci príplatkovej ponuky. Športové Polo je historicky tretím modelom od Volkswagenu s výbavou GTI po Golfe a dnes nostalgicky ikonickom modeli Scirocco. Polo je v porovnaní s nimi o číslo menšie, ale napríklad veľkosť batožinového priestoru dosahuje až 351 dm3, čo z neho robí plnohodnotné auto aj pre rodinu.
Interiér nového VW POLO GTI si zachováva svoj východiskový dizajn, dopĺňa ho o typické GTI čalúnenie sedadiel a nápadné červené akcenty na palubovke.
V prípade športovej verzie GTI sa bude môcť vodič, hlava rodiny, tešiť na prudké akcelerácie z nuly na 100 km/h už za 6,5 sekundy, športovo naladený podvozok, zdôraznený zvukový prejav pohonného systému a tiež z nápadného interiéru s rozsiahlym využitím červených akcentov.
VOLKSWAGEN POLO GTI - INTERIÉR. Podobné čalúnenie sedadiel nájdete aj v iných modeloch GTI. Priestorové pomery v Pole sú dostatočné aj na to, aby sa stalo jediným autom v rodine.
### Čo s tou samočinnou jazdou? Ešte stále má zodpovednosť v rukách vodič Keď už nastane čas naložiť deti na zadné sedadlá a manželku na miesto spolujazdca, tento istý vodič ocení nízku spotrebu vozidla, ekologický a komfortný jazdný režim a na cestovného asistenta IQ.DRIVE. Tento technologický balíček pozostáva z kamier a senzorov, ktoré umožňujú poloautomatickú jazdu – technológia je vôbec prvýkrát použitá v Pole GTI. **Systém dokáže prevziať riadenie, brzdenie a akceleráciu** nového Pola GTI v rozpätí rýchlostí od 0 km/h až po kontrolnú hranicu systému Travel Assist, teda 210 km/h. Dôležitou súčasťou tejto technológie je adaptívny tempomat (ACC). Počas používania tohto systému musia ruky vodiča zostať na športovom koženom volante so senzormi, čo znamená, že vodič je aj naďalej zodpovedný za vozidlo. Asistenčné systémy totiž nenahradzujú vodiča, ale ak je to práve možné, „zachraňujú situáciu“. V prípade nového Pola GTI dokážu ešte o podstatný kus viac, ale zodpovednosť ešte stále ostáva na pleciach vodiča.
Smutné zadné svetlá sú pre nové Polo typickými, inšpiráciu nachádzajú v ostatných modernizovaných modeloch výrobcu. Všimnite si dvojitú koncovku výfuku.
### Koľko bude nový VW Polo GTI stáť? Volkswagen zatiaľ neupresnil cenu nového Pola GTI. [V konfigurátore](https://konfigurator.vw.sk/cc-sk/sk_SK_VW19/V/auv/024?GrossNetSwitch=GROSS&variant=Polo) momentálne Polo figuruje s cenami od 15 030 eur (výbava „Polo“) po 18 560 eur za R-Line – tá sa ponúka s manuálom aj automatom a motormi s výkonmi od 70 do 81 kW. Teda rozdiel výkonov medzi najlepším R-Line a novým GTI bude takmer dvojnásobný. Očakávame, že predaj nového Volkswagenu Polo GTI sa začne čoskoro a prvé kusy budú k dispozícii počas tohto roka.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.