Toto sa stane s pneumatikou, ktorá sa točí rýchlosťou 1 332 km/h

Rusi opäť zašli do extrémov. Pomocou 2,5-litrového motoru od Toyoty roztočili koleso rýchlosťou 1 332 kilometrov za hodinu. Výsledok? Posúďte sami…
Vydané  Text: 
Naposledy, keď sme vám priniesli článok s podobnou zaujímavosťou, bolo to o niekoľkých vrstvách aktívnej peny primrznutej na Hummer. Dnes to je trošku z iného súdku. Rovnaký tím nadšencov sa totiž zameral na to, čo sa stane s pneumatikou, ktorá sa točí až 10 437-krát za minútu. **Ekvivalentom k takejto rýchlej rotácie je rýchlosť 1 332 kilometrov za hodinu**. Je to dokonca viac ako je rýchlosť zvuku. Tá totiž pri teplote 25 stupňov dosahuje „len“ 1 246 kilometrov za hodinu. Je nám jasné, že podobný experiment nemá v súčasnom svete automobilizmu reálny základ, no aj tak je zaujímavé sledovať správanie materiálu pneumatiky. Sústava, ktorá dopomohla pneumatike k takejto rýchlosti pozostávala zo starého motoru Toyota s objemom 2,5 litra, ku ktorému bolo pomocou špeciálneho diferenciálu pripojené koleso. Následne bolo RPM metra odmerané, koľkokrát za minútu sa koleso otočilo. **Finálne číslo 10 437-krát dokázalo pneumatiku doslova roztrhať na kusy.** Išlo pritom o úplne novú pneumatiku, ktorá nemala žiadne povrchové poškodenia. No veď posúďte sami…

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Povinná čierna skrinka v autách: Čo sleduje nové monitorovacie zariadenie?

  • Doteraz výrobcom stačilo do áut montovať predprípravu na čiernu skrinku, tento rok už v nich už bude musieť byť monitorovacie zariadenie.

     Poslúži napríklad vtedy, keď sa bude dokazovať zodpovednosť za dopravnú nehodu - nie však vždy. Prečítajte si o téme čierna skrinka v autách viac v našom príspevku.