Aktuality

Ďalšia príležitosť na prácu pre Slovákov: Toyota začne vyrábať nové auto segmentu A, jeho meno zatiaľ utajuje

Každá piata Toyota predaná v Európe bol Yaris

Závislosť Slovenska na automobilovom priemysle nadobudla nezdravé rozmery, tvrdia mnohí kritici aktuálnej naviazanosti našej ekonomiky na zahraničný kapitál. Negatívny dopad by mohol mať nielen odchod automobiliek za hranice, ale aj drastické zníženie dopytu po nových automobiloch vo svete - a to nevieme nijak ovplyvniť, čo nás oberá o momentálne často skloňovaný pojem „udržateľnosť“. Tá sa medzičasom stala tak dôležitou, že veľké spoločnosti ju zohľadňujú vo svojich dlhodobých stratégiách v domnení, že ich to zachráni pred potenciálnym odlivom investorov.

Nepriaznivé scenáre dokonca prirovnávajú Slovensko k americkému mestu Detroit, ktoré po odchode automobilky a zrušení dodávateľských reťazcov nadobudlo status „mesta duchov“.

Na druhej strane je pravdou, že v pomere k počtu obyvateľov náleží Slovensku status najväčšieho výrobu automobilov na svete a v dobrých časoch z našej naviazanosti na automobilový priemysel prosperujeme. A napríklad Volkswagen Slovakia na Slovensku už pôsobí viac ako 30 rokov, čo popiera domnienky o dočasnosti automobilovej výroby u nás.

Slováci majú možnosť pracovať v automobilovom priemysle aj mimo našej krajiny, napríklad v Maďarsku či v Česku. V Česku vyrábajú svoje automobily aj značky Hyundai, Škoda či Toyota. Práve Toyota tento rok avizovala rozšírenie svojho výrobného závodu v českom Kolíne. Výroba Yarisu sa ukazuje ako výhodný projekt, pretože sa tomuto malému vozidlu na trhoch darí. Každá piata Toyota predaná v Európe bola v minulom roku práve týmto malým modelom a má priaznivú budúcnosť, preto výrobca rozširuje výrobu z francúzskeho Valenciennes aj do českého Kolína.

Prečítajte si aj:


Toyota otvára novú výrobnú linku na Yaris v Česku

Redakcia (s)


Najnovšie sa od Toyoty dozvedáme, že v Kolíne sa bude vyrábať aj ďalší model automobilky segmentu A. Pôjde o malý automobil prednostne určený do mesta, ktorého názov ani dizajn zatiaľ neboli zverejnené. V súčasnosti má Toyota v danom segmente model Aygo, ktorý o číslo menší ako populárny Yaris. Toyota vo svojej tlačovej správe uvádza aj nasledovné:

Toyota Motor Europe potvrdila, že bude pokračovať vo výrobe nového modelu segmentu A vo svojom závode Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) v Kolíne.

Závod v českom Kolíne sa už zapojil do projektu TNGA prípravou výroby novej Toyoty Yaris. Nový model v segmente A bude využívať podvozkovú platformu GA-B a stane sa už druhým modelom TNGA vyrábaným v Českej republike.

Nový model segmentu A je vo všetkých ohľadoch – od vývoja po výrobu – európskym vozidlom. To je v súlade s úsilím firmy rozširovať výrobné aktivity v Európe a tiež s nedávnym oznámením, že Toyota plánuje zvýšiť do r. 2025 svoj predaj v Európe na 1,5 mil. vozidiel.

Táto správa prichádza krátko po tom, čo výrobca vyhlásil, že bude naďalej pokračovať vo výrobe malých lacných áut. Toyota bude naďalej pokračovať v rozvoji segmentu minivozidiel, ktorý je pre Európu dôležitý, a potvrdzuje výrobu už tretieho modelu značky, ktorý využíva podvozkovú platformu GA-B. Plánovaný model bude hrať úlohu vstupnej brány k značke Toyota a zachová si svoj kľúčový parameter, ktorým je cenová dostupnosť.

Napriek tomu, že nepoznáme názov ani dizajn nového vozidla, môžeme predpokladať, že pôjde o niečo podobné s konceptom Toyota Aygo X prologue. Názov nového vozidla segmentu A, spustenie a predpokladaný objem jeho výroby budú oznámené v ďalších mesiacoch, uzatvára Toyota.

Prečítajte si aj:


Pozrite sa do zákulisia výroby ostrej Toyoty GR Yaris

Výber z oficiálnej správy


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie