Nová Honda Civic: krásny interiér, drahý podvozok a veľká zmena dizajnu!

Od započatia výroby v roku 1973 Honda predala už 12 miliónov Civicov a momentálne je autom číslo jeden v USA mladých vodičov. Jedenásta generácia prináša podstatne vyváženejší vzhľad.
Vydané  Text: 
* **Od započatia výroby v roku 1973 Honda predala už 12 miliónov Civicov a momentálne je autom číslo jeden v USA mladých vodičov**. * **Jedenásta generácia prináša podstatne vyváženejší vzhľad**. * **Osloví aj celkom novým luxusne vyzerajúcim interiérom**. ### Vyváženejší vzhľad Honda Civic prichádza vo svojej jedenástej generácií s početnými vylepšeniami, ktoré sa budú pozdávať aj konzervatívnemu zákazníkovi. Honda tvrdí, že v Spojených štátoch bola desiata generácia Civicu jednotkou vo výbere novopečených vodičov, takzvaných mileniálov, ambície novej generácie sú tak veľmi vysoké. Zatiaľ čo v minulosti Civic predstavoval pomerne odvážne dizajny s každou novou uvedenou generáciou, tentokrát Japonci stavili skôr na menej výrazný, ale podstatne vyváženejší vzhľad. Nová Honda Civic je tak krásny kus auta, ktoré sa bude páčiť aj európskemu zákazníkovi.
Pohľad na prednú časť pritom jednoznačne prezrádza príbuznosť so stále pomerne novým Jazzom. Tieto dve takmer neporovnateľné vozidlá využívajú podobnú koncepciu vyhotovenia horných partií prednej masky, autá majú akoby „nos“, v ktorom je uložené vystúpené logo so štylizovaným písmenom H. Ak bola doteraz Honda Civic typická agresívnym prejavom, po novom je to skôr vyrovnanosť a oblé hrany. Najmä nárazník dostal proporcie a ladné krivky, ktoré vôbec neevokujú športový potenciál automobilu. Podstatou inováciou vzhľadu prešli aj zadné partie, ktoré sú tiež menej odvážne. Oceňujeme, že z profilu sa auto dramaticky nezmenilo, sedan si zachoval tradičné proporcie a aj „kopček karosérie“ za stĺpikom C.
Napriek tomu, že nový Civic prichádza o svoju agresívnu podobu, nemožno tvrdiť, že by mu to uškodilo. Desiata generácia bola krásne auto, naozaj vydarené, ale domnievame sa, že táto nová ladnejšia estetika sa napokon bude páčiť ešte väčšiemu množstvu ľudí. Tento nový prístup k dizajnu si Honda nazvala **Man-Maximum, Machine-Minimum** (M/M). **Veľkými inováciami prešiel aj interiér**, ktorý po novom vyzerá takmer luxusne (veríme, že taký bude aj pri našom osobnom kontakte s ním). Všimnite si najmä materiálové vyhotovenie, digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,2 palca a tabletový displej infotainmentu, ktorého uhlopriečka môže byť sedem alebo deväť palcov (teda presne ako v novej Honde HR-V).
### Pohon a podvozok Honda zatiaľ upresnila iba severoamerické špecifikácie novinky, tých európskych by sme sa mali dočkať čoskoro. V USA a Kanade nový Civic prichádza s benzínovými motormi 2,0 i-VTEC (max. 116 kW) a 1,5 i-VTEC Turbo (max. 132 kW), obe konfigurované výhradne s prevodovkou CVT. U nás očakávame aj príchod hybridnej verzie e:HEV, ktorá sa najnovšie objavuje aj v novej Honde HR-V, o ktorej sme informovali minulý týždeň:

Honda predstavila novú generáciu HR-V. Dostala hybridnú techniku a krásnu karosériu

Príchod novej generácie Hondy HR-V bol už dlhšie na spadnutie. Tu sú prvé informácie.

Čo záujemcov o kúpu poteší azda najviac, je fakt, že Civic má až o 38 milimetrov dlhší rázvor ako doteraz (2 736 mm; celková dĺžka je +16 mm na 4 647 mm), vylepšenú prednú nápravu koncepcie MacPherson s novými kĺbmi s nízkym trecím odporom a tiež celkom prepracované ložiská tlmičov. Zadná náprava je nezávislá a zavesenie je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou širšie o pol palca. Honda vo svojej tlačovej správe pre severoamerický trh pripomína, že popri športovej jazde má byť nový Civic podstatne komfortnejší, vraj má tlmiť nerovnosti lepšie až o dvadsať percent. Čo to presne znamená, budeme určite zisťovať počas nášho redakčného testu. V Civicu bude ďalej na výber z jazdných režimov Eco, Normal a Sport, Honda avizuje lepšie riadenie, presnejšie prejazdy zákrutami, lepší brzdný účinok s novými strmeňmi na predných kolesách. Z hľadiska bezpečnosti zaujme architektúra karosérie s názvom Advanced Compatibility Engineering (ACE), ktorá má zvyšovať tuhosť a zvyšovať bezpečnosť celej posádky, ale aj chodcov či cyklistov.
Ďalej sú tu nové airbagy s lepšou schopnosťou zabrániť poškodeniu mozgu pri veľkej autonehode, ale aj vylepšený bezpečnostný balíček Honda Sensing. Navyše, pridaním ôsmich sonarových senzorov má Civic vôbec prvýkrát brzdenie pri nízkych otáčkach a prevenciu pred nesprávnym štartom spredu aj zozadu. Najmä v USA sa táto funkcia stáva čoraz dôležitejšou, ale aj u nás nepochybne nájde opodstatnenie – skrátka, auto sa samočinne zastaví, ak v nesprávnej chvíli začnete zrýchľovať, napríklad proti stene.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.