Aktuality

Škoda Octavia Pro je realitou, má väčší rázvor a dlhšiu karosériu, zákazníci v Číne ju budú mať ešte tento rok

Octavia Pro v štýle RS

Škoda Octavia nie je model auta, ktorý by bol populárny len u nás v Európe. Napríklad aj v Číne nachádza svojich priaznivcov, aktuálna generácia Octavie pre Čínu stojí na modulárnej podvozkovej stavenici MQB koncernu Volkswwagen a Škoda ju pre miestne trhy vyrába v spolupráci s partnerskou spoločnosťou VW SAIC.

S novou Octaviou Pro predstavuje Škoda v Číne štvrtú generáciu populárneho liftbacku, ktorá bola v Európe predstavená koncom roka 2020, avšak s niekoľkými špecifikami. Nová Octavia Pro bude ponúkaná súbežne s treťou generáciou, ktorá sa tam ešte stále vyrába.

Octavia Pro je v podstate vizuálnou kópio nášho európskeho modelu, zdieľa s ním vzhľad predných aj zadných partií. Na rozdiel od východiskovej konfigurácie má verzia Pro pripomínať verziu RS, a to vďaka športovým nárazníkom, čiernej streche, čiernym akcentom na karosérii a 18-palcovými diskami z ľahkej zliatiny. Predné aj zadné svetlomety využívajú výhradne LED osvetlenie.

Pro verzia s podstatne väčším rázvorom

Na rozdiel od svojho európskeho brata sa Octavia Pro pre čínsky trh líši predovšetkým dlhším vyhotovením karosérie aj podvozka. Rázvor náprav narástol o 44 na 2 730 mm, celková dĺžka sa zväčšila o 64 na 4 753 mm. Tretiu generáciu Octavie prekonáva v celkovej dĺžke až o 78 mm

S nárastom celkovej dĺžky majú cestujúci vzadu viac priestoru na nohy až o 60 mm, čo rozhodne nie je zanedbateľný údaj a Octavia Pro sa tak priestorovými pomermi vzadu približuje k Superbu.

Interiér aj s virtuálnym kokpitom a head-up displejom

Škoda Octavia Pro  (2021)

Interiér Octavie Pro fakticky kopíruje európsku verziu.

Minimalistická stredová konzola obsahuje niekoľko mechanických tlačidiel a 12-palcový dotykový displej. Informačno-zábavné systémy sa spoliehajú na trvalý prístup na internet a množstvo online služieb.

Virtuálny kokpit je za príplatok, rovnako tak aj head-up displej. Ďalšia výbava zahŕňa trojramenný multifunkčný športový volant, vyhrievané, ventilované a elektricky nastaviteľné predné sedadlá a elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru.

Jedinou dostupnou motorizáciou je tá so známym 1,4-litrovým benzínovým motorom TSI s maximálnym výkonom 110 kW (150 koní) a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm. Táto konfigurácia má ako východiskovú automatickú prevodovku DSG7 s ovládačom Shift by Wire a pohon predných kolies, iné varianty k dispozícii na čínskom trhu nebudú.

Dostupnosť v Číne a u nás

Nová** Škoda Octavia Pro** bola navrhutá a aj vyrobená pre čínsky trh s plánovanou dostupnosťou v priebehu tohto roka. Automobil si zákazníci budú môcť objednať cez internet a kde sa uvoľnia miestne bezpečnostné opatrenia, tam aj prostredníctvom klasických dílerstiev.

O cene zatiaľ informácie nemáme, ale napríklad tretia generácie Octavie v konfigurácii 2.0 TSI liftback sa predáva za 185 400 čínskych jüanov, v prepočte za 23 965 eur. Cena štvrtej generácie s dlhším rázvorom a doplnkovou výbavou tak nepochybne presiahne 30-tisícovú hranicu.

Toto vyhotovenie Octavie pre Áziu s najväčšou pravdepodobnosťou nebude k dispozícii pre európsky trh. Čína je špecifická tým, že preferuje automobily s dlhším rázvorom, čomu sa prispôsobujú aj ostatní európski výrobcovia automobilov pôsobiaci na tamojšom trhu, najznámejšími príkladmi sú Mercedes-Benz a práve Škoda.

Ak vás zaujímajú autá z Číny, téme venujeme pozornosť pomerne často na samostatnej podstránke: Čína.

Zdroje:

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Testy

TEST: Kia Sorento je rodinné auto roka, ukážeme vám prečo

V Spojených štátoch sa Kia pochválila tým, že jej model Sorento v sedemmiestnej verzii získal ocenenie Najlepšie rodinné auto roka 2021. Súhlasíme s tým, že si Kia titul zaslúži a pozreli sme sa do takejto sedemmiestnej verzie, aby sme vám ukázali praktickú stránku tohto priestranného SUV.