Škoda Octavia Pro je realitou, má väčší rázvor a dlhšiu karosériu, zákazníci v Číne ju budú mať ešte tento rok

Ako to už býva, nie z každej novinky môžeme mať radosť, hoci na prvý pohľad sa jedná o skutočne atraktívny kúsok.
Vydané  Text: 
### Octavia Pro v štýle RS Škoda Octavia nie je model auta, ktorý by bol populárny len u nás v Európe. Napríklad aj v Číne nachádza svojich priaznivcov, aktuálna generácia Octavie pre Čínu stojí na modulárnej podvozkovej stavenici MQB koncernu Volkswwagen a Škoda ju pre miestne trhy vyrába v spolupráci s partnerskou spoločnosťou VW SAIC. S novou Octaviou Pro predstavuje Škoda v Číne štvrtú generáciu populárneho liftbacku, ktorá bola v Európe predstavená koncom roka 2020, avšak s niekoľkými špecifikami. **Nová Octavia Pro** bude ponúkaná súbežne s treťou generáciou, ktorá sa tam ešte stále vyrába. Octavia Pro je v podstate vizuálnou kópio nášho európskeho modelu, zdieľa s ním vzhľad predných aj zadných partií. Na rozdiel od východiskovej konfigurácie má verzia Pro pripomínať verziu RS, a to vďaka športovým nárazníkom, čiernej streche, čiernym akcentom na karosérii a 18-palcovými diskami z ľahkej zliatiny. Predné aj zadné svetlomety využívajú výhradne LED osvetlenie. ### Pro verzia s podstatne väčším rázvorom Na rozdiel od svojho európskeho brata sa Octavia Pro pre čínsky trh líši predovšetkým dlhším vyhotovením karosérie aj podvozka. Rázvor náprav narástol o 44 na 2 730 mm, celková dĺžka sa zväčšila o 64 na 4 753 mm. Tretiu generáciu Octavie prekonáva v celkovej dĺžke až o 78 mm S nárastom celkovej dĺžky majú cestujúci vzadu viac priestoru na nohy až o 60 mm, čo rozhodne nie je zanedbateľný údaj a Octavia Pro sa tak priestorovými pomermi vzadu približuje k Superbu. ### Interiér aj s virtuálnym kokpitom a head-up displejom
Interiér Octavie Pro fakticky kopíruje európsku verziu. Minimalistická stredová konzola obsahuje niekoľko mechanických tlačidiel a 12-palcový dotykový displej. Informačno-zábavné systémy sa spoliehajú na trvalý prístup na internet a množstvo online služieb. Virtuálny kokpit je za príplatok, rovnako tak aj head-up displej. Ďalšia výbava zahŕňa trojramenný multifunkčný športový volant, vyhrievané, ventilované a elektricky nastaviteľné predné sedadlá a elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru. Jedinou dostupnou motorizáciou je tá so známym 1,4-litrovým benzínovým motorom TSI s maximálnym výkonom 110 kW (150 koní) a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm. Táto konfigurácia má ako východiskovú automatickú prevodovku **DSG7 s ovládačom Shift by Wire** a pohon predných kolies, iné varianty k dispozícii na čínskom trhu nebudú. ### Dostupnosť v Číne a u nás Nová** Škoda Octavia Pro** bola navrhutá a aj vyrobená pre čínsky trh s plánovanou dostupnosťou v priebehu tohto roka. Automobil si zákazníci budú môcť objednať cez internet a kde sa uvoľnia miestne bezpečnostné opatrenia, tam aj prostredníctvom klasických dílerstiev. O cene zatiaľ informácie nemáme, ale napríklad tretia generácie Octavie v konfigurácii 2.0 TSI liftback sa predáva za 185 400 čínskych jüanov, v prepočte za 23 965 eur. Cena štvrtej generácie s dlhším rázvorom a doplnkovou výbavou tak nepochybne presiahne 30-tisícovú hranicu. Toto vyhotovenie Octavie pre Áziu s najväčšou pravdepodobnosťou nebude k dispozícii pre európsky trh. Čína je špecifická tým, že preferuje automobily s dlhším rázvorom, čomu sa prispôsobujú aj ostatní európski výrobcovia automobilov pôsobiaci na tamojšom trhu, najznámejšími príkladmi sú Mercedes-Benz a práve Škoda. Ak vás zaujímajú **[autá z Číny](****)**, téme venujeme pozornosť pomerne často na samostatnej podstránke: [Čína](https://autoviny.sk/obsah/znacka/cina). Zdroje: * [auto motor und sport](https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/skoda-octavia-pro-2021-langversion-china/) * [Skoda Car Prices China](https://www.ccarprice.com/cn/skoda-car-prices-in-China-130) * [Google Finance](https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk01vVmsPJuqap4O0ubEOvk0BXbiY5g%3A1615362809651&ei=-XpIYMqkJ-KxrgTzpq-QDQ&q=185400+cny+to+eur&oq=185400+cny+to+eur&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAM6CggjEK4CELADECdQ8DhYmzlgwTtoAnAAeACAAXKIAaQCkgEDMS4ymAEAoAEBqgEHZ3dzLXdpesgBAcABAQ&sclient=gws-wiz&ved=0ahUKEwiKhc-zn6XvAhXimIsKHXPTC9IQ4dUDCA4&uact=5)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.