AKTUALIZÁCIA: Odchod poisťovne AXA zo slovenského trhu bol avizovaný už pred dvomi rokmi, až v týchto dňoch sa ale táto zásadná udalosť stáva realitou nielen slovenských motoristov, ktorí majú v tejto poisťovni uzatvorené povinné zmluvné poistenie motorových vozidiel, takzvané PZP. Okrem Slovenska značka AXA opúšťa aj Poľsko a Českú republiku.
Agendu poisťovne AXA preberá poisťovňa UNIQA, pod ktorú prejdú aj zmluvy o PZP a havarijnom poistení.
„*Chceme Vás ubezpečiť, že začlenenie spoločností AXA do skupiny UNIQA neznamená pre Vás žiadnu zmenu a z Vašej strany nie je potrebné podnikať žiadne kroky. AXA životní pojišťovna a.s, pobočka poisťovne z iného členského štátu, bude aj naďalej vystupovať pod svojím obchodným menom až do zlúčenia s UNIQA pojišťovnou, a.s., ktoré nastane v priebehu roku 2021 a budeme Vás o ňom riadne a včas informovať*,“ informovala AXA včera vo svojej správe pre aktuálnych zákazníkov. Z pohľadu zákazníka teda nebudú nastávať žiadne zmeny.
*Pôvodný článok z febrára 2020 po aktualizácii*:
### 1 miliarda eur a 750-tisíc Slovákov
Jedna miliarda eur, to je kúpna cena, za ktorú spoločnosť AXA akvizovala iná značka, dobre známa UNIQA. UNIQA si takto zabezpečila neuveriteľných päť miliónov nových klientov, 800 miliónov eur na ich poistnom a až 21-tisíc nových zamestnancov. Na prvý pohľad je to dobrý biznis, ale každý biznis má aj svoje úskalia.
750-tisíc slovenských klientov značky AXA, ktorí majú v tejto poisťovni uzatvorené životné i neživotné poistenia, medzi nimi aj PZP, sa nebudú musieť obávať žiadnych problémov. Budú informovaní o tom, že UNIQA akvizovala portfólio značky AXA a tiež o prípadnom vplyve tejto akvizície na ich zmluvy.
UNIQA sa okrem uvedených poistení akvizíciou dostáva aj k ďalším aktívam Axy, ktorými sú penzijné fondy a servisné spoločnosti. Zaujímavosťou je, že aj napriek prebiehajúcim rokovaniam o akvizícii AXA iba pred niekoľkými dňami uviedla úplne nový produkt, poistenie na mieru pre HoppyGO P2P carsharing ([zdroj informácie](https://www.axa.sk/o-nas/pre-media/archiv-tlacovych-sprav/2020/axa-pripravila-poistenie-na-mieru-pre-hoppygo-p2p/)). Aj toto nové poistenie sa po novom začlení do portfólia značky UNIQA.
UNIQA je v súčasnosti jedným z lídrov v oblasti CEE, disponuje celoplošnou sieťou na 15 trhoch a obsluhuje aktuálne 6,8 miliónov retailových a firemných zákazníkov. Tým je schopná ponúknuť všetky poistné riešenia akýchkoľvek potrieb, uvádza oficiálna správa spoločnosti UNIQA z minulého roka.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk