Ferrari chce, aby Schumacher do dvoch rokov reprezentoval ich farby
Začiatok novej sezóny Formula 1 je ešte pomerne ďaleko, no prípravy sú už teraz v plnom prúde. Spomedzi nových jazdcov na seba jednoznačne najväčšiu pozornosť priťahuje Mick Schumacher, syn legendárneho Micheala Schumachera. Ten bude v sezóne 2021 obliekať farby tímu Haas. V budúcnosti má však už teraz dvere otvorené priamo do stajne, v ktorej jeho otec zažil najväčšiu slávu.
Vydané Text: David Hecl
Ferrari na nedávnej videokonferencii prejavilo značný záujem o budúce služby ďalšieho Schumachera na štartovacom rošte. Šéf talianskej stajne, Mattia Binotto, na adresu nováčika v F1 povedal: „Myslím si, že budúca sezóna bude pre neho (Micka Schumachera) veľmi náročná. Ak sa pozrieme na jeho predchádzajúce pôsobenie v F2 alebo v F3 vidíme, že lepšie úspechy začal dosahovať až vo svojej druhej sezóne.” Tým chcel jednoznačne odkázať na to, že aj keď fanúšikovia už teraz budú očakávať, že Schumacher bude obsadzovať “pole position”, nemali by to s tlakom na neho preháňať. „Myslím si, že cesta, ktorou sa rozhodol rozvíjať je tá, že v prvej sezóne sa snaží získať čo najviac skúseností. Následne až v druhej polovici druhej sezóny od neho môžeme očakávať lepšie umiestnenia. Preto si myslím, že nasledovné dve sezóny budú pre neho kľúčové. Už teraz sa teším na porovnanie výsledkov z prvej sezóny s tými z druhej sezóny,” doplnil Binotto. Scuderia preto nateraz nevylúčila, že by mala o služby Micka Schumachera v budúcnosti záujem. Ďalším pozitívom pre Micka by mohol byť aj fakt, že americká stajňa Haas má s Ferarri pomerne dobré vzťahy. Dopomáhajú k tomu aj celkom odvážne vyhlásenia Mattia Binottoa: „Jazdecká akadémia Ferrari tu nie je preto, aby vychovávala jazdcov pre Formula 1. Je tu pre to, aby vychovávala budúcich pilotov červených monopostov. Dnes je ale ešte pomerne skoro robiť nejaké závery. Avšak veľmi radi by sme videli Micka v našich farbách už v sezóne 2023.” Okrem Micka má však v budúcnosti Ferrari záujem aj o viacero aktuálnych pilotov z okruhu F1. Momentálne majú dlhodobým kontraktom zaviazaného Charlesa Leclerca. Po novom si dvojročným kontraktom s možnosťou predĺženia zaistili služby aj Carlosa Sainza. Netreba však zabúdať aj na pilotov jazdiacich pre stajňu Alfa Romeo, s ktorou majú taktiež veľmi dobré vzťahy.
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Servis
Odťah si premyslite: Prečo mnohé moderné autá nemožno jednoducho odtiahnuť pomocou lana?
Technologický pokrok v autopriemysle prináša aj nové obmedzenia, na ktoré bežný motorista obyčajne pri kúpe nemyslí.
Keď nie je možné vozidlo vliecť, je potrebné ho „odtiahnuť“ umiestnením na plošinu. Aktualizácia pôvodného príspevku.História autopriemyslu
Najpopulárnejšie autá všetkých čias: Zoznam legiend, ktoré zmenili automobilový priemysel
História automobilového priemyslu je plná úspešných modelov, ale ako lepšie zhodnotiť ich popularitu, ak nie predanými kusmi?
V tomto zozname sa nachádzajú aj autá, ktoré pochádzajú ešte z minulého storočia, no niektoré dnešné modely môžu o takomto míľniku iba snívať.AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.