Renault ukázal nový Megane, tentokrát už ako elektrické SUV

Budúcnosť európskej mobility spočíva v kategórii kompaktných SUV a v elektrickom pohone. V tomto duchu Renault pripravil aj koncept nového Meganu.
Vydané  Text: 
Renault Megane patrí medzi najpopulárnejšie modely áut v Európe. Predáva sa ako hatchback, kombi a sedan GrandCoupé. Ak máte záujem o SUV model tejto značky, máte na výber Captur, Kadjar a Koleos. Prípadne môžeme do ponuky veľkých modelov zaradiť aj Espace a Grand Scenic. Rozšíriť však modelový rad Megane o variant SUV je prirodzeným vývojom a zdanlivo ideálnou cestou, pričom elektrický pohon sa zdá byť východiskovou motorizáciou. Renault Megane eVision je zatiaľ iba koncept, ale ukazuje nám cestu, ktorou sa môže modelový rad Megane uberať v blízkej budúcnosti. Vozidlo s celkovou dĺžkou 4 210 mm má rázvor kolies až 2 700 mm, čo napovedá o jeho krátkych previsoch. Koncept stojí na 20-palcových diskoch kolies a váži iba 1 650 kg, čo je na SUV s akumulátormi s max. kapacitou 60 kWh skutočne pôsobivé číslo. Akumulátor pracuje s napätím 400 voltov. Megane eVision stojí na platforme pre elektromobily CMF-EV.
Koncept pracuje s pohonom predných kolies, motor má umiestnený vpredu a elektrický motor dosahuje maximálny výkon až 160 kW (217 k). Na rozdiel od výkonu je krútiaci moment skôr nižší, maximálne 300 Nm. To je hodnota solídnejšieho vznetového motora. Výrobca vo svojej anglickej tlačovej správe neavizuje, akú má koncept spotrebu energie a teda ani dojazd. Ak by vozidlo dosahovalo priemerne 15 kWh/100 km, akumulátory by vystačili poháňať vozidlo na trase dlhej približne 400 kilometrov. [CAR id=17088]





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk