Zabudnite na SUV! Toyota Proace City Verso s naftovým motorom je pravé auto pre rodinu.

Obľúbená francúzska dodávka prichádza na trh ako ďalší klon, ktorý po novom nesie logo automobilky Toyota. Tentokrát k nám zavítala pod názvom Proace City Verso v predĺženej verzii.
Vydané  Text: 
Žiaden fanúšik motorizmu si osobnú dodávku nekupuje kvôli dizajnu či jazdným vlastnostiam. Častokrát nás za volant týchto áut dostanú pracovné povinnosti alebo rodina. Posledné roky však vidíme posun vpred aj v tejto oblasti a výrobcovia majú očividnú snahu spríjemňovať život majiteľom týchto áut komfortnejším interiérom alebo modernými technológiami. **Už nemáte pocit, že cestujúci boli pri vývoji osobnej dodávky až na vedľajšej koľaji.** S polohou za volantom nebudú mať problémy ani vysokí jedinci a predné sedadlá môžeme po ceste z Bratislavy do Košíc označiť za komfortné. Samozrejmosťou je dnes napríklad výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, ktorý by ste v tejto kategórii vozidiel ešte pred niekoľkými rokmi hľadali zbytočne.
Rodinný charakter prezrádzajú všadeprítomné priehradky, kvôli ktorým museli konštruktéri presunúť airbag spolujazdca do stropu. Hodnotnejším dojmom pôsobí tiež samotná palubná doska s veľkým dotykovým displejom v strede. Softvér multimediálneho systému má francúzske korene a častokrát pokúša vodičovu trpezlivosť v podobe spomalených prvotných reakcií po štarte. **Odmenou za čakanie je však dobre fungujúce zrkadlenie obrazovky telefónu cez Apple Carplay alebo Android Auto.** K ďalším high-tech vymoženostiam môžeme zaradiť bezdrôtové nabíjanie alebo vydarený head-up displej. Za vyslovene praktické považujeme tiež ovládanie klimatizácie prostredníctvom fyzických tlačidiel. Dodávkový charakter prezrádza výber použitých materiálov. Palubná doska aj výplne sú zostavené prevažne z tvrdých plastov, ktoré však pôsobia odolným dojmom.
Rodinu bude nepochybne viac zaujímať počet sedadiel. **V prípade verzie long môžete rátať až so siedmimi pasažiermi, pričom všetky sedadlá v druhom aj treťom rade bez problémov plnohodnotne pojmú detskú sedačku alebo dospelého človeka.** Ak tretí rad nepotrebujete, môžete nadbytočné sedadlá z auta úplne vybrať a celú plochu využiť pre náklad a batožinu.
Jediné negatívum predĺženej verzie sme spozorovali pri jazde s nenaloženým autom cez mestské nerovnosti. Zadná časť je vtedy o poznanie nervóznejšia než v prípade krátkeho modelu. Naopak pochvalu si zaslúži dobré odhlučnenie kabíny od podvozka aj motorovej časti, kde pracuje vydarená francúzska 1,5-ka s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom na úrovni 300 Nm. **Pokiaľ to s rodinou a batožinou myslíte vážne, neodporúčame vám investíciu do slabších motorizácií,** ktoré už diaľničné tempo s naloženým autom nezvládajú dobre. Najsilnejšiu vznetovú jednotku v kombinácii s automatickou prevodovkou považujeme za ideálnu voľbu na každodenné použitie.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »