Kia Ceed ako elegantný a športový sedan

V zahraničí kúpite automobily s dizajnom našej Kie Ceed, ale v karosárskom vyhotovení sedan.
Vydané  Text: 
Prečo sa Ceed sedan nepredáva aj u nás? Odpovede na túto otázku môžu byť rôzne a púšťať sa do špekulácií je zbytočné. Fakt, že sa u nás Forte ani Cerato nepredávajú, nás však neodradí od toho, aby sme sa na tieto vozidlá pozreli bližšie. Ak si myslíte, že štyri karosárske varianty jedného modelového radu sú maximum, čo vie výrobca ponúknuť, vedzte, že to nie je pravda. U nás sa Kia Ceed predáva ako hatchback, kombi, shooting brake a najnovšie aj ako crossover. V Severnej Amerike sa predáva model KIA Forte (v Rusku ako KIA Cerato), ktorý dizajnovo vychádza práve z aktuálnej generácie Ceedu, ale vzadu ponúka krásne spracovanie sedanu. Okrem základného modelu sa ponúka aj v športovej úprave GT. Svojím spôsobom sa jedná o tamojšiu alternatívu k Hyundai i30 Fastback. Súčasná základná verzia Kia Forte sedan sa predstavila ako modelový ročník 2019. Verzia Forte GT súčasnej generácie sa prvýkrát predstavila ešte na veľtrhu SEMA 2018 ako modelový ročník 2020. Automobil má športovo vyladený zovňajšok, ale konvenčný interiér s tradičným koncernovým dizajnom s úpravami typickými pre značku Kia. Pripomienkami športového charakteru verzie GT sú červené šitie čiernych sedadiel a kovové kryty pedálov. [GALLERY id=29864] Veľkosť batožinového priestoru je 427 dm3. Pod prednou kapotou amerického Forte GT pracuje 1,6-litrový benzínový motor I-4 GDI s turbom s max. výkonom 150 kW (201 k). Verzia Forte GT-Line, čo je výbava s balíčkom estetických doplnkov pre bežné Forte, si „vystačí“ s dvojlitrovým atmosférickým motorom s max. výkonom 110 kW (147 k). V Spojených štátoch sa automobil predáva nielen so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom, ale aj so 6-stupňovým manuálom. Ruskí zákazníci si Cerato môžu zadovážiť s benzínovými motormi 1,6 MPI a 2.0 MPI. Zaujímavosťou je, že v Rusku sa uplatňuje 5-ročná/150 000 km záruka a nie 7-ročná ako u nás.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia