Nová Kia Optima do Európy nepríde! Na vine sú samotní zákazníci.

Prvé fotografie novej generácie modelu Optima vyvolali na našom webe veľký záujem najmä zo strany čitateľov. Agresívnejší a modernejší dizajn nástupcu sa ľuďom očividne páči a mnohí netrpezlivo očakávali zverejnenie cien a dátumu o spustení predaja. **Posledné správy však naznačujú, že Kia Optima v Európe skončí a predávať sa bude na iných trhoch v USA a v Ázii.** Potvrdil to aj samotný… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Prvé fotografie novej generácie modelu Optima vyvolali na našom webe veľký záujem najmä zo strany čitateľov. Agresívnejší a modernejší dizajn nástupcu sa ľuďom očividne páči a mnohí netrpezlivo očakávali zverejnenie cien a dátumu o spustení predaja. **Posledné správy však naznačujú, že Kia Optima v Európe skončí a predávať sa bude na iných trhoch v USA a v Ázii.** Potvrdil to aj samotný šéf automobilky Kia v Európe, Emilio Herrera: „V súčasnosti neuvažujeme o predaji novej generácie Optimy na európskych trhoch“. Ide o pragmatické rozhodnutie, ktoré vychádza zo štatistických údajov o predajoch tohto modelu na starom kontinente. **V treťom štvrťroku predala Kia európskym zákazníkom len necelých 10 000 kusov modelu Optima.** A to je veľmi malá hodnota pri porovnaní s rivalmi, ktorí dosahujú niekoľkonásobne väčšie predajné úspechy. Taký Volkswagen Passat sa môže pýšiť 91 000 predanými kusmi, Ford Mondeo dokázalo presvedčiť 31 000 zákazníkov a lepšie je na tom aj Mazda 6, ktorá odovzdala približne 17 000 kusov svojej vlajkovej lode.
Ani ostatné automobilky však nie sú spokojné s predajmi klasických limuzín alebo kombi. **Ľudia čoraz častejšie uprednostňujú SUV pred zavedenými karosárskymi verziami, ktoré zaujímajú čoraz menšiu skupinu zákazníkov.** Ak tento trend bude naďalej pokračovať, môžeme čoskoro prísť aj o stálice strednej triedy, pričom z modelov Passat či Insignia sa stanú crossovery. Na vine sú tak v konečnom dôsledku zákazníci, ktorým sa automobilky snažia prispôsobovať. V mene škrtania nákladov a zvyšovania efektivity sú pripravení odstaviť z produkcie akýkoľvek menej úspešný model len preto, aby mohli uvoľniť miesto módnym crossoverom. –KONIEC ČLÁNKU–

Videotest Renault Clio




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.