Toyota spúšťa predaj auta, ktoré sa nesmie používať na slovenských cestách. GR Supra GT4 je lahôdkou pre fajnšmekrov

Výkonný pretekársky špeciál bude v predaji už za niekoľko mesiacov a hoci je mimoriadne drahý, o dopyt po ňom sa Toyota báť nemusí.
Vydané  Text: 
Toyota sa pripravuje na spustenie predaja modelu GR Supra GT4, ktorého cena vás dostane. 175-tisíc eur je poriadna suma, ktorá však ešte neobsahuje dodatočné náklady na dovoz, clá, daň z pridanej hodnoty a ďalšie nevyhnutné poplatky. Celková cena vozidla tak prevýši závratných 200-tisíc eur. Za túto cenu verní a bonitní fanúšikovia Toyota GAZOO Racing dostanú automobil, ktorý je zakázané používať na verejných komunikáciách, teda aj na bežných slovenských cestách. Teritóriom pretekárskeho automobilu sú okruhy a súkromné uzatvorené komunikácie. Ani to však nebude dôvod, aby si vozidlo nenašlo svojich majiteľov možno i na Slovensku. Cieľová skupina tohto modelu je pritom veľmi špecifická, GR Supra GT4 sa bude nakupovať ako vozidlo určené výhradne na preteky. Toyota GR Supra GT4 je pretekárske vozidlo vychádzajúce z modelu GR Supra, popri estetických a funkčných vylepšeniach ponúka aj mimoriadne pôsobivé technické parametre pohonu. Ten zabezpečuje radový šesťvalec s objemom valcov 2 998 cm3 s maximálnym výkonom 320 kW (430 k). Maximálny krútiaci moment je 650 Nm, teda opäť pozoruhodné číslo. V špecifikáciách sa objavuje aj „Twin Scroll“, čo je názov jedného turbodúchadla zodpovedného za preplňovanie.
Pretekárska Supra je vybavená 7-stupňovou automatickou prevodovkou s radiacimi páčkami za volantom, poháňaná je zadná náprava vybavená mechanickým samosvorným diferenciálom. Predná náprava je MacPherson, vzadu je viacprvkové zavesenie (multilink) Hmotnosť pretekárskeho auta je pritom 1 350 kilogramov a palivová nádrž má objem až 120 litrov. Samozrejme, že benzín sa v nej dlho „neohreje“, spotreba v tomto prípade nezohráva žiadny význam a výrobca ju preto ani neuvádza. Hoci pretekárska verzia Toyoty stavia na základoch ten civilnej a má napríklad aj konštrukčne podobné nápravy (MacPherson, multilink), rozdiely medzi nimi sú priepastné. Interiér GR Supra GT4 je drasticky optimalizovaný tak, aby sa čo najviac znížila hmotnosť. Jazdec je v prípade kolízie chránený vysokopevnostnou ochrannou klientkou, sedí v škrupinovom sedadle so šesťbodovým bezpečnostných pásom. Podrobné technické údaje nájdete v tabuľke nižšie. Za zmienku stojí ešte aj taký detail, že Toyota GAZOO Racing od marca 2020, čo je plánovaný termín spustenia predaja GR Supra GT4, ponúkne aj príplatkovú výbavu – napríklad zadnú cúvaciu kameru, technické vybavenie pre pitie jazdcov, systém pre sledovanie tlaku v pneumatikách či osvetlenie čísla vozidla. Hasiaci systém je súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako pretekársky systém ABS, 8-palcový informačný displej vodiča, pneumatický zdvihák či nastaviteľné pretekárske tlmiče KW vpredu i vzadu. Technické údaje Toyota GR Supra GT4
### Sledujte tiež




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.