Peugeot končí so značkou GTi, na vine sú elektromobily

Nadchádzajúci hothatch Peugeot 208 už nebude niesť logo sub-značky GTi. Namiesto nej sa dočkáme zásadných zmien v motorizácii i v názve.
Vydané  Text: 
Peugeot GTi
Páči sa vám predstava o novom silnom benzínovom Peugeote 208 GTi? Ten súčasný disponuje motorom s max. výkonom symbolických 208 koní a akceleráciou z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy. 1,6-litrový THP totiž poháňa auto s hmotnosťou iba 1 160 kg! Po zmene vizáže sa ale dvestoosmička už verzie GTi s benzínovým pohonom nedočká, nahradí ju plne elektrická verzia. Teda čakajme elektrický hothatch.
Dopredajový Peugeot 208 GTi bude pravdepodobne posledným © 2019 Peugeot
Francúzske vedenie značky Peugeot nemá záujem umiestniť na výkonný variant modelu 208 logo GTi z jednoznačného dôvodu. Ak má byť pohon elektrický, nebude už zachovávať pôvodný odkaz sub-značky GTi. Je to pochopiteľné, pretože použiť GTi na elektromobile by bolo rovné použitiu slova Turbo pri výlučne elektrickom aute. Mimochodom, medzičasom to spravilo Porsche a vyslúžilo si za to [spŕšku internetovej kritiky](https://www.autoviny.sk/novinky/120108/preco-je-porsche-taycan-tak-vynimocny-a-preco-dostal-privlastok-turbo-ked-ziadne-nema), vrátane sarkastického tweetu priamo od „[boha elektromobilov](https://www.autoviny.sk/novinky/120108/preco-je-porsche-taycan-tak-vynimocny-a-preco-dostal-privlastok-turbo-ked-ziadne-nema)“ Elona Muska. Značka však náhradu za GTi má. Volá sa Peugeot Sports Engineered a stretli sme sa s ňou už pri koncepčnom automobile 508 Peugeot Sports Engineered Concept predstaveným na tohtoročnom ženevskom autosalóne. Podľa vedenia značky má byť budúcnosťou jej výkonných modelov práve Peugeot Sports Engineered.

Prečo je Porsche Taycan tak výnimočný? A prečo dostal prívlastok Turbo, keď žiadne nemá?

Mnohí tvrdia, že Porsche Taycan je prakticky prvým prémiovým automobilom schopným plnohodnotne konkurovať Tesle Model S.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.