Otvorenie nových Mlynských nív je plánované na budúcu jeseň, stavebník spravil ďalšie ústretové zmeny k chodcom a cyklistom
Jeden z hlavných bratislavských ťahov by sa mal dočkať svojho veľkolepého otvorenia už budúci september.

Aj keď pôvodným plánom bolo spustiť premávku MHD na Mlynských nivách už túto jeseň, po dlhých diskusiách odborníkov sa od tejto možnosti upustilo. Došlo tiež k niekoľkým zmenám oproti pôvodným plánom výstavby. Jednou z nich je cyklotrasa, ktorá by po novom mala byť na severnej strane ulice, plánuje sa urobiť ju obojstranne a úplne ju oddeliť od cesty. Ide o pozitívny krok, keďže pôvodne malo dôjsť ku kolíznym bodom cyklotrasy so zastávkou MHD. Po zrušení dočasnej autobusovej stanice bude tiež možné zrealizovať obojsmernú cyklotrasu aj v južnej časti ulice. Okrem cyklotrás plánuje magistrát rozšíriť aj chodníky z 4,2 m na 5,5 m a meniť sa bude aj šírka a počet jazdných pruhov. K zvýšeniu bezpečnosti v novej štvrti by mal prispieť aj pridaný priechod pre chodcov a samozrejmosťou bude aj zeleň v podobe nových stromov a drevín. Všetky tieto zmeny je potrebné zapracovať do projektovej dokumentácie stavby, s čím súvisia aj schvaľovacie procesy. Otvorenie nového bratislavského bulváru je preto plánované najneskôr po letných prázdninách v budúcom roku, a to rovnako pre MHD ako aj pre individuálnu automobilovú dopravu. Otvorenie novej cesty cez Mlynské nivy bude iba prvým krokom, po ktorom by v krátkom čase malo nasledovať otvorenie novej autobusovej stanice, nákupného centra, administratívnych a obytných budov, ktoré budú tvoriť základ pre novovznikajúcu štvrť. Na záver treba len dodať, že aj keď Mlynské nivy rozhodne sú jedným z hlavných bratislavských ťahov, ich uzavretie nakoniec neskomplikovalo dopravu do takej miery, ako sa mnohí obávali. Obchádzková trasa po Páričkovej a Landererovej ulici sa zdá byť dostačujúca, a to aj pre MHD aj osobnú dopravu. Odklad prejazdu MHD priamo cez Mlynské nivy až na budúci rok by tak nemal spôsobiť vážnejšie dopravné problémy. ### Nové Mlynské nivy čakajú tieto vylepšenia [IMAGE id=223929] 1. rozšírenie chodníka z pôvodných 4,2 na 5,5 metra a viac
2. nový priechod pre chodcov
3. segregovaná obojsmerná cyklotrasa (nové umiestnenie)
4. zúženie jazdných pruhov v zmysle legislatívy z 3,25 na 3 metre
5. koncepčné riešenie cyklodopravy v križovatke a príprava na ďalšie napojenie
6. väčšie množstvo zelene
[GALLERY id=30198]

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk