7-stupňový manuál, 510 koní a automatický medziplyn! Aston Martin vytvoril čosi nezvyčajné

Aston Martin predstavil modernizáciu dva roky starého modelu V8 Vantage, namiesto 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF ale motor napojil na sedemstupňový manuál. Vyrobí iba dvesto kusov verzie Vantage AMR. Motor je štvorlitrový 510-koňový (375 kW) osemvalec od Mercedes-Benzu, zadný diferenciál je riadený elektronicky a zaujímavosťou je systém AMSHIFT, ktorý sa stará o medziplyn. Funguje to tak, že… Prečítať celé
Vydané Text: 
Aston Martin predstavil modernizáciu dva roky starého modelu V8 Vantage, namiesto 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF ale motor napojil na sedemstupňový manuál. Vyrobí iba dvesto kusov verzie Vantage AMR. Motor je štvorlitrový 510-koňový (375 kW) osemvalec od Mercedes-Benzu, zadný diferenciál je riadený elektronicky a zaujímavosťou je systém AMSHIFT, ktorý sa stará o medziplyn. Funguje to tak, že systém sleduje, čo vodič práve robí, polohu spojky a akceleračného pedála a v prípade podradenia automaticky spustí medziplyn. Funkcia sa dá vypnúť. Kvôli manuálnej prevodovke bol maximálny krútiaci moment motora znížený zo 685 Nm na 625 Nm, v dôsledku čoho verzia AMR aj pomalšie akceleruje. Šprint z nuly na 100 km/h zvládne za rovné štyri sekundy, maximálna rýchlosť je potom 314 km/h. [GALLERY id=29897 ]







Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie