Ford našiel geniálne jednoduché riešenie ako zabrániť krádeži auta!

Len nedávno sme vás informovali o tom, akým spôsobom v súčasnosti zlodeji kradnú autá s funkciou bezkľúčového vstupu. Skúsený zlodej to so správnym prístrojom zvládne za menej ako 20 sekúnd. **Využívajú na to elektronický prístroj, ktorý imituje a predlžuje signál vysielaný kľúčom tak, aby si palubné systémy auta mysleli, že sa vodič s originálnym kľúčom stále nachádza v blízkosti… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Len nedávno sme vás informovali o tom, akým spôsobom v súčasnosti zlodeji kradnú autá s funkciou bezkľúčového vstupu. Skúsený zlodej to so správnym prístrojom zvládne za menej ako 20 sekúnd. **Využívajú na to elektronický prístroj, ktorý imituje a predlžuje signál vysielaný kľúčom tak, aby si palubné systémy auta mysleli, že sa vodič s originálnym kľúčom stále nachádza v blízkosti vozidla.** Zlodej tak môže s „oklamaným“ autom elegantne odísť bez toho, aby komplikovaným spôsobom ničil zámok alebo deaktivoval alarm. **Nejde pritom o záležitosť jediného modelu, problémy s bezpečnosťou má takmer každá automobilka ponúkajúca túto funkciu.** Slabo zabezpečený bezkľúčový vstup majú napríklad aj populárne modely ako Škoda Karoq, Rapid či Octavia. Zlodeji sa nezapotia ani pri značkách Hyundai, Kia, Ford či Nissan. Niektoré prémiové značky však už medzičasom začali využívať bezpečnejšie zabezpečovacie protokoly, vďaka ktorým vozidlo prostredníctvom tohto triku neotvoríte. So šikovným riešením však nedávno prišiel aj Ford. Diaľkový ovládač vybavil snímačom pohybu, ktorý sníma, či sa s kľúčom manipuluje. **Auto sa tak majiteľovi otvorí len vtedy, ak je diaľkový ovládač v pohybe (vo vrecku pri chodení alebo v ruke).** Ak však zostane v pokojnej polohe bez pohybu viac ako 40 sekúnd, funkcia odomknutia prestane fungovať a auto neotvoríte. **Ak teda necháte kľúč položený doma na poličke, zlodejom bude k ničomu, pretože nebude vysielať žiadny signál, ktorým by dokázali diaľkovo otvoriť auto.** Kľúč sa znovu aktivuje až v prípade detegovania pohybu. Toto vylepšenie bude čoskoro štandardom všetkých nových modelov Fiesta a Focus.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.