Benzín a nafta to ešte nemajú zrátané, nahradiť by ich mohli umelé palivá a palivá získané z obnoviteľných zdrojov. Napríklad tento R33 BlueDiesel z Nemecka.
### Na koho sa vzťahuje zákaz vjazdu do mesta?
Pôvodne sa hovorilo, že presne od 1. januára 2019 už nebude môcť do mesta vojsť ani jedno z presne 188 163 automobilov, ktoré vlastnia samotní obyvatelia mesta, pretože ich autá nespĺňajú formálne emisné normy EU1 až EU4. V skutočnosti sa tieto mestské nariadenia zatiaľ týkajú **iba zahraničných motoristov** a niečo vyše 72-tisíc domácich, ktorí vlastnia automobily spĺňajúce normu EU4 a nižšiu.
**Obyvatelia s trvalým a prechodným bydliskom** v Stuttgarte majú **nárok na odklad a do konca marca** sa môžu dostať do centra mesta aj s naftovým autom. Pre nich platí zákaz vjazdu od 1. apríla 2019. Bez ohľadu na to, či ide o luxusný a superbezpečný Mercedes-Benz triedy S alebo dymiaci Volkswagen Golf s polmiliónom stočených kilometrov.
Novinky ale počítajú s tým, že do určitých častí mesta sa môžu dopraviť aj ľudia s naftovými autami. Z obmedzení sú preto vylúčené cesty **B10 medzi Hafenbahnstraße a Obertürkheimerstraße**, **Filderstraße a Neuhauser Strasse pozdĺž diaľnice A8 a B10** a **B27a medzi Korntal-Münchingenom a Kornwestheimom**.
Honda nepotešila fanúšikov naftových motorov. Jej aktuálny i-DTEC je vôbec posledný, žiadny ďalší už nebude.
### Tresty, pokuty a výnimky
Nemecký Auto Motor und Sport uvádza, že v meste budú spočiatku prebiehať iba kontroly zaparkovaných vozidiel. Ak bude zistené, že auto nespĺňa podmienky pre vjazd, bude odtiahnuté. Až po januári sa začnú využívať peňažné pokuty vo výške od 80 do 108,50 eur.
Policajné, hasičské a záchranné vozidlá spadajú pod **všeobecnú výnimku**. Podobne aj **prepravcovia, taxíky, autá na prenájom a autá na zdieľanie vozidiel**. Do tejto výnimky spadajú aj konkrétni ľudia, ktorí majú autá nevyhnutné k práci na smeny bez možnosti dopravovania sa verejnou dopravou, ďalej ľudia so zdravotným postihnutím a ľudia smerujúci na pohotovosť. Mesto do dneška obdržalo 3-tisíc žiadostí o udelenie takejto výnimky.
### Môže to byť ešte horšie. A bude.
Tieto nariadenia ale nie sú konečné. Stuttgart odkazuje verejnosti, že ak nebude vplyv na ovzdušie v meste dostatočný, **zakáže aj vjazd motorov spĺňajúcich normu EU5**. Predpokladáme, že svedkami tohto scenára budeme už čoskoro, pretože krátkodobý zákaz vjazdu naftových áut problémy so znečistením určite nevyrieši.
### Nešťastný trend trestajúci strednú vrstvu
Stuttgart ide v šľapajách aktuálneho trendu, ktorý drasticky trestá majiteľov osobných automobilov so spaľovacím motorom na naftu. V čase, kedy si ich kupovali, spĺňali všetky najmodernejšie nároky a zákony, po niekoľkých rokoch sa však situácia zásadne mení a rovnakí ľudia budú potrestaní za to, že kedysi kúpili niečo, čo sa modernej dobe nepáči.
Nepochopiteľný a diskriminačný je pritom prístup mesta k jeho vlastným obyvateľom. Oni majú po 1. januári 2019 iba tri mesiace na to, aby svoje „problémové vozidlá“ vyriešili. Väčšinou to znamená, že ich majú skrátka predať alebo darovať tak, aby už nikdy nevošli do Stuttgartu. Avšak taxikári, firmy a podnikatelia budú mať čas na prispôsobenie sa o niečo dlhší.
Rudolf Diesel vytvoril motor, ktorý sa stal štandardom pohonu stroj v širokom spektre priemyslov, vrátane toho automobilového. Nebol však prvý, koho napadlo takto zdokonaliť spaľovací motor.
Inzercia

Inzercia
