Motoristický novinár Erik Stríž o chybách vodičov: „Tomuto sa radšej vyhnite“

Keby boli vodiči vyspelejší, väčšina problémov na cestách by jednoducho zmizla. Aj v roku 2018 však majú vodiči problémy s pochopením jazdných pruhov, s motorkármi, cyklistami, so zipsovaním a ďalšími vecami.
Vydané  Text: 

Ilustračné foto (zdroj: redakcia)
Keď trávite veľa času na cestách a ak dokonca z vašej práce vyplýva, že musíte za tým volantom sedieť a odjazdiť týždenne stovky a tisíce kilometrov, pochopiteľne budete na cestách stretávať všetky typy vodičov. Väčšina z nich je neutrálnych, čo znamená, že nemáte dôvod si ich veľmi všímať, správajú sa kultivovane a ak sa aj s nimi dostanete do takmer kolíznej situácie, bez nadávania a stresov pokračujete ďalej. V horšom prípade vyplníte papiere pre poisťovňu a problém s triezvou hlavou vyriešite. Existujú však vodiči, ktorí sú nervózni, nebezpeční, neznalí legislatívy a dobrých mravov – a práve ich si pamätáme najčastejšie. Ako motoristický novinár som sa rozhodol spísať niekoľko vecí, ktoré považujem za najhoršie alebo najotravnejšie, ak sa s nimi na cestách stretávate príliš často.

#6 Nepúšťanie chodcov, ignorovanie motorkárov a cyklistov

Každému vodičovi sa občas stane, že tomu chodcovi, ktorý má už pol nohy na prechode, jednoducho nedá prednosť a prejde bez zastavenia. Viem to pochopiť. Ale obchádzať chodcov na prechode a dokonca zachádzať do protismeru, len aby vodič nemusel stlačiť brzdu, to je už totálny vrchol a dokonalá ukážka arogancie, ktorá by sa mala trestať tvrdými postihmi. Existuje austrálska štúdia, ktorá tvrdí, že mozog vodiča automobilu nespracováva informácie korektne a stáva sa, že hoci sa pozerá na motorkára, v skutočnosti ho nevidí. Prečítať si o tom viac môžete v článku Prečo vodiči nevidia motorku, aj keď na ňu hľadia na stránkach Trendu. Možno je to pravda, ale ťažko sa mi to toleruje, pretože ja tých motorkárov a cyklistov vidím vždy. Ak ich niekto chcene či nechcene prehliada, je to dôvod, aby mu bol odobratý vodičský preukaz a vôbec jeho oprávnenie riadiť automobil. Povinnosťou každého účastníka premávky je dbať na svoje okolie a rešpektovať ostatných ich bez ohľadu na to, či sedia na motorke, bicykli alebo v obrovskom nadrozmernom esúvečku. S tým, že vodiči áut nerešpektujú prednosť v jazde, ak sa na hlavnej ceste pohybuje motorka alebo bicykel, sa stretávame doslova každý deň a je to skoro neuveriteľné, že tých nehôd nie je viac. Pravdou je, že vodič auta, ktorý zámerne nedáva prednosť motorkám alebo bicyklom, hoci má tú povinnosť, je nebezpečný a stálo by za zváženie, či takýto človek patrí nie na cesty, ale vôbec do vyspelej spoločnosti.

« Zobraziť predchádzajúcu stranu článku Zobraziť ďalšiu stranu článku »








Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.