Po tomto aute od Toyoty budú túžiť všetky mamičky na svete!

Prenesme sa na chvíľu do roku 2030. Vtedy by sa mala stať realitou aktuálna vízia automobilky Toyota smerujúca k čoraz nespútanejšej a ekologickejšej mobilite, ktorej súčasťou je aj sériová výroba koncepčného vozidla i-TRIL. To je inšpirované životným štýlom budúcich aktívnych matiek.
Vydané  Text: 

Nová futuristická „štvorkolka“ i-TRIL zo spoločnej dielne Toyota Motors Europe a jej dizajnového štúdia ED² z Francúzska mala svoju svetovú premiéru na minuloročnom autosalóne v Ženeve. Tento koncept je výbornou ukážkou toho, akým smerom sa uberá vývoj koncernu Toyota zameraný na ekologickú mestskú mobilitu budúcnosti. **Active Lean technológia a riadenie ako zo sci-fi** Koncepčné vozidlo i-TRIL, ktoré váži len 600 kg, poháňa elektromotor s potenciálom dojazdu cez 200 km na jedno nabitie. Kľúčovým prvkom jeho konštrukcie je záves medzi zadnou nápravou a kabínou, ktorý umožňuje nakláňanie karosérie a predných pneumatík, zatiaľ čo motorizované zadné pneumatiky zostávajú vždy kolmé na povrch vozovky. Technológia aktívneho nakláňania karosérie, tzv. Active Lean je nastavená na uhol naklonenia 10 stupňov, ktorý vývojári z Toyoty označujú na základe testov za ideálny pre zabezpečenie optimálnej stability vozidla, priľnavosti kolies a tým čo najväčšieho pôžitku z jazdy. Auto i-TRIL nemá žiadne pedále. Riadenie, zrýchlenie a brzdenie kompletne vykonáva technológia elektronického ovládania. Tá sa obsluhuje pomocou riadiacich uzlov po oboch stranách, ktoré siahajú až k rukám vodiča. Žiadne ďalšie ovládacie prvky ani prepínače v kabíne nenájdete. Počas autonómnej jazdy vás okraje prístrojového panela rozsvietením informujú, do ktorej strany budete zabáčať. V manuálnom režime vám dá všetky pokyny pre riadenie jednoduchý projekčný displej. i-TRIL má už teraz zabudovanú úplne novú koncepciu rozhrania pre komunikáciu medzi človekom a strojom, tzv. HMI.
**Hlavne pre mamu a dve deti** Do auta sa pohodlne zmestia traja dospelí. Interiér je konštruovaný tak, aby mali z jazdy oveľa väčší zážitok aj cestujúci na zadnom lavicovom sedadle. Napríklad deti tak môžu byť oveľa bližšie k svojej mame bez toho, aby rušila ich výhľad opierka hlavy. Keď hovoríme o matke a deťoch, práve týmto smerom uvažuje automobilka Toyota ako o primárnych užívateľoch tohto šikovného auta budúcnosti. Vychádza pritom aj zo štúdií a prognóz Európskej únie týkajúcich sa vývoja a rozširovania prímestských aglomerácií. Do popredia sa dostanú obyvatelia malých až stredne veľkých miest. A presne im bude určené aj vozidlo i-TRIL.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.