Nová Impreza je technicky vyspelejšia. Toto sa zmenilo!

Nadpis platí najmä pokiaľ hovoríme o redukcii hmotnosti nového Subaru Impreza. Hodnoty ako tuhosť, dynamika a výkon išli totiž hore. Nová generácia je konštrukčne úplne inde, ako bola predchádzajúca Impreza.
Vydané  Text: 

Subaru zažíva pozitívne obdobie. Na Slovensku rastú tento rok jeho predaje o viac ako 30 %, pričom medzi hity patria najmä modely XV a Forester. Do takéhoto prajného prostredia prichádza nová Impreza. Hlavné rozdiely sa skrývajú v úplne novej platforme. Využitie vysokopevnostných ocelí zvýšilo jej tuhosť o 70 až 100 percent. Prepracovalo sa prepojenie medzi motorovým priestorom a karosériou, krížna výstuha v podlahe lepšie odvádza sily pri náraze od posádky. Potlačili sa vibrácie karosérie a presnejšie riadenie našlo oporu v tuhších nosníkoch. Spolu s riadením sa o 50 percent zmenšilo aj nakláňanie karosérie, čomu pomohlo uchytenie zadného stabilizátora priamo ku karosérii. Prejazd zákrutami aj reakcie na zmeny smeru sú rýchlejšie, Impreza je pokojnejšia v priamom smere. Riadenie dvoma prstami pri jazde na diaľnici znižuje únavu vodiča. Svoju úlohu zohralo aj zníženie ťažiska o 5 mm.
POPIS K FOTO: Karoséria, motor, podvozok. Konštruktéri novej Imprezy boli dôslední a znížili hmotnosť všade, kde sa dalo. Popritom výrazne zvýšili tuhosť a bezpečnosť celej karosérie, ktorá lepšie chráni posádku
Hmotnosť atmosférického motora boxer s objemom 1,6 litra klesla o 12 kg, no zvýšila sa tuhosť a podarilo sa potlačiť vibrácie a nežiaduce zvuky. Vyšší kompresný pomer 11:1 znížil spotrebu a náchylnosť na klepanie. S motorom spriahnutá bezstupňová variátorová prevodovka Lineartronic zhodila 7,8 kg, skrátili sa rozstupy medzi okami reťaze a rozsah prevodových pomerov sa rozšíril zo 6,28 na 7,03. To prinieslo rýchlejšie reakcie najmä pri štarte z miesta.
POPIS K FOTO: Motor typu boxer zostáva výsostným poznávacím znakom Subaru Impreza. V novej generácii je o 12 kg ľahší a tuhší, zachoval si však výkon
Nie je tajomstvom, že Subaru si na kvalitnú techniku vždy potrpelo. Dnes sa zameriava aj na to, aby technika prispievala k vyššej bezpečnosti a k pohodlnejším jazdným vlastnostiam. V prípade novej Imprezy spravilo veľký pokrok, ktorý treba vyskúšať. **Najvyššia bezpečnosť:** Nová generácia modelu Subaru Impreza má za sebou už aj úspešné testovanie nezávislou bezpečnostnou agentúrou. Japonská národná agentúra pre bezpečnosť JNCAP udelila vozidlu 5-hviezdičkové hodnotenie, pričom takmer vo všetkých kategóriách ako plné a čiastočné prekrytie, bočný a zadný náraz dostalo plný počet bodov. Veľmi dobre si počínalo aj pri ochrane chodcov a pri bezpečnostných prvkoch. Z 208 možných sa vozidlu podarilo získať 199,7 bodu. Okrem piatich hviezdičiek to znamenalo aj veľkú cenu za bezpečnosť a špeciálnu cenu za celkový výsledok a za ochranu chodcov.
POPIS K FOTO: Zmena uloženia motora a kľukového hriadeľa znamená, že pri čelnom náraze sa zasunú pod podlahu a nedostanú sa do priestoru pre posádku
S takýmito výsledkami môže Subaru Impreza a čoskoro predstavená zvýšená verzia s lepšou terénnou priechodnosťou, model VX, rátať s veľmi dobrými výsledkami testov európskej agentúry EuroNCAP. Hodnotenie bezpečnosti podľa európskych štandardov ešte nie je k dispozícii. Niečo však môže naznačiť minuloročný 5-hviezdičkový výsledok modelu Levorg. **VIAC VO FOTOGALÉRII:**




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.