Nová Impreza je technicky vyspelejšia. Toto sa zmenilo!

Nadpis platí najmä pokiaľ hovoríme o redukcii hmotnosti nového Subaru Impreza. Hodnoty ako tuhosť, dynamika a výkon išli totiž hore. Nová generácia je konštrukčne úplne inde, ako bola predchádzajúca Impreza.
Vydané  Text: 
Subaru zažíva pozitívne obdobie. Na Slovensku rastú tento rok jeho predaje o viac ako 30 %, pričom medzi hity patria najmä modely XV a Forester. Do takéhoto prajného prostredia prichádza nová Impreza. Hlavné rozdiely sa skrývajú v úplne novej platforme. Využitie vysokopevnostných ocelí zvýšilo jej tuhosť o 70 až 100 percent. Prepracovalo sa prepojenie medzi motorovým priestorom a karosériou, krížna výstuha v podlahe lepšie odvádza sily pri náraze od posádky. Potlačili sa vibrácie karosérie a presnejšie riadenie našlo oporu v tuhších nosníkoch. Spolu s riadením sa o 50 percent zmenšilo aj nakláňanie karosérie, čomu pomohlo uchytenie zadného stabilizátora priamo ku karosérii. Prejazd zákrutami aj reakcie na zmeny smeru sú rýchlejšie, Impreza je pokojnejšia v priamom smere. Riadenie dvoma prstami pri jazde na diaľnici znižuje únavu vodiča. Svoju úlohu zohralo aj zníženie ťažiska o 5 mm.
POPIS K FOTO: Karoséria, motor, podvozok. Konštruktéri novej Imprezy boli dôslední a znížili hmotnosť všade, kde sa dalo. Popritom výrazne zvýšili tuhosť a bezpečnosť celej karosérie, ktorá lepšie chráni posádku
Hmotnosť atmosférického motora boxer s objemom 1,6 litra klesla o 12 kg, no zvýšila sa tuhosť a podarilo sa potlačiť vibrácie a nežiaduce zvuky. Vyšší kompresný pomer 11:1 znížil spotrebu a náchylnosť na klepanie. S motorom spriahnutá bezstupňová variátorová prevodovka Lineartronic zhodila 7,8 kg, skrátili sa rozstupy medzi okami reťaze a rozsah prevodových pomerov sa rozšíril zo 6,28 na 7,03. To prinieslo rýchlejšie reakcie najmä pri štarte z miesta.
POPIS K FOTO: Motor typu boxer zostáva výsostným poznávacím znakom Subaru Impreza. V novej generácii je o 12 kg ľahší a tuhší, zachoval si však výkon
Nie je tajomstvom, že Subaru si na kvalitnú techniku vždy potrpelo. Dnes sa zameriava aj na to, aby technika prispievala k vyššej bezpečnosti a k pohodlnejším jazdným vlastnostiam. V prípade novej Imprezy spravilo veľký pokrok, ktorý treba vyskúšať. **Najvyššia bezpečnosť:** Nová generácia modelu Subaru Impreza má za sebou už aj úspešné testovanie nezávislou bezpečnostnou agentúrou. Japonská národná agentúra pre bezpečnosť JNCAP udelila vozidlu 5-hviezdičkové hodnotenie, pričom takmer vo všetkých kategóriách ako plné a čiastočné prekrytie, bočný a zadný náraz dostalo plný počet bodov. Veľmi dobre si počínalo aj pri ochrane chodcov a pri bezpečnostných prvkoch. Z 208 možných sa vozidlu podarilo získať 199,7 bodu. Okrem piatich hviezdičiek to znamenalo aj veľkú cenu za bezpečnosť a špeciálnu cenu za celkový výsledok a za ochranu chodcov.
POPIS K FOTO: Zmena uloženia motora a kľukového hriadeľa znamená, že pri čelnom náraze sa zasunú pod podlahu a nedostanú sa do priestoru pre posádku
S takýmito výsledkami môže Subaru Impreza a čoskoro predstavená zvýšená verzia s lepšou terénnou priechodnosťou, model VX, rátať s veľmi dobrými výsledkami testov európskej agentúry EuroNCAP. Hodnotenie bezpečnosti podľa európskych štandardov ešte nie je k dispozícii. Niečo však môže naznačiť minuloročný 5-hviezdičkový výsledok modelu Levorg. **VIAC VO FOTOGALÉRII:**




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.