Citroën Berlingo Multispace 1,6 VTi 120 XTR – Najlepšie z dvoch svetov

Firemná dodávka a rodinné MPV v jednom? O spojenie týchto dvoch úplne odlišných svetov sa pokúsila značka Citroën už v roku 1996 predstavením modelu Berlingo. Tento netradičný koncept zožal veľký úspech a my sme sa v teste pokúsili prísť na to, čo stojí za popularitou tohto modelu.
Vydané  Text: 

Vonkajšie tvary sú vyslovene praktické. Rozhodne nejde o typ auta, za ktorým sa cestou k bráne ešte dvakrát otočíte. V Citroëne využili čaro nelakovaných plastov. Tie sú nielen praktické, ale autu dodávajú moderný „SUV“ vzhľad. Stavba karosérie zaručuje príjemné nastupovanie a posúvateľné bočné dvere výrazne uľahčujú prácu s detskými sedačkami. Navyše, všetky tri samostatné sedadlá v druhom rade sú vyberateľné, vďaka čomu premeníte Berlingo na dodávku s úložným priestorom vo veľkosti 3 000 dm³. Do batožinového priestoru sa však v stiesnených priestoroch dostanete len prostredníctvom otvárateľného zadného okienka. Piate dvere sú totiž obrovské a pri otváraní potrebujete viac ako meter voľného priestoru za autom. To je daň za nakladaciu hranu, ktorá je príjemne nízko.
Pohľad do interiéru už prezrádza skutočný vek auta (vo výrobe od roku 2008). Samotné vypracovanie a kvalita materiálov sú solídne. Plasty sú tvrdé a dizajn palubnej dosky dávno prekonaný. Pri nastupovaní musíte mať stále na pamäti, že nejde o klasické osobné auto, ale len o „skultúrnenú dodávku“. S priestorom vpredu nebudú mať problém ani abnormálne veľkí jedinci. Aj keď je auto oficiálne päťmiestne, niekoľko ďalších pasažierov by sme určite vedeli vtesnať aj do rôznych schránok v aute. Pripravte sa tiež na pravidelné strácanie drobných predmetov v hlbinách odkladacích schránok. Paradoxne, tentoraz nám chýbali skôr menšie priestory na telefón či kľúče. V aute nechýbali vymoženosti, ako napríklad dvojzónová automatická klimatizácia, Bluetooth či tempomat. Len monochromatický displej rádia nám pripomenul slávnu hru Tamagoči z roku 1996.
Nás však na aute najviac zaujal atmosférický benzínový motor 1,6 VTi s výkonom 88 kW (120 k). Väčšina zákazníkov totiž automaticky siaha po preplňovanom naftovom variante s nižšou spotrebou. Do mesta sa však viac hodí práve benzínový agregát, ktorý sa v zime nielen rýchlejšie zahreje, ale lepšie zvláda aj časté štartovanie. Nevýhodou je slabá dynamika a vyššia spotreba. S ľahkou nohou na plyne sme sa dostali pod hranicu 7,5 l/100 km. Tento údaj by mohol byť o niečo lepší, keby mala manuálna prevodovka aj šiesty stupeň, ktorý autu veľmi chýba.
Citroën má aj po deviatich rokoch stále čo ponúknuť. Dokáže vyriešiť mnohé problémy malých podnikateľov, ktorí sa chcú popri práci venovať aj rodine. S Berlingom tak dokážu zabiť dve muchy jednou ranou. **Technické údaje:** Názov: Citroën Berlingo Multispace 1,6 VTi 120 XTR Motor: benzínový atmosférický 1 598 cm3 Výkon: 88 kW/6 000 ot. Krútiaci moment: 160 Nm pri 4 250 ot. Naj. rýchlosť: 177 km/h Kombinovaná spotreba: 6,5 l/100 km Prevodovka: 5-st. manuál Kotúčové brzdy: na všetkých kolesách Dĺžka/šírka/výška: 4 380 / 2 112 / 1 862 mm Rázvor: 2,728 mm Užitočné zaťaženie: 450 kg Cenníková základná cena bez DPH: 11 112 € Cenníková cena testovanej verzie bez DPH: 15 112 €




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?