Množstvo CO2 začalo po troch rokoch stagnácie opäť stúpať. Majú ekologické aktivity význam?

Nárast bol zaznamenaný aj napriek tomu, že sa tých ekologických áut predáva stále viac a viac. Alebo tie staré stále viac a viac dymia?
Vydané  Text: 

Množstvo CO2 začalo po troch rokoch stagnácie opäť stúpať, tvrdí Global Carbon Project (GCP)
Oxid uhličitý, to je pojem, ktorý je s automobilovým priemyslom v tieto roky tak úzko previazaný, že to naberá absurdných rozmerov. Automobilky sú nútené a aj chcú vyrábať také pohonné jednotky, ktoré produkujú čo najmenej oxidu uhličitého, zároveň však narážajú na technologické mantinely, ktoré budú schopné prekročiť jedine využívaním elektrických motorov. Znižovanie produkcie CO2 je aktuálne téma číslo jeden a to aj napriek tomu, že podiel človeka na celosvetovej produkcii tohto plynu je iba 4 percentá, zvyšných 96 percent zahŕňa prirodzené prírodné zdroje. Mohlo by sa zdať, že ovplyvňovať tieto štyri percentá vlastne ani nemá taký zmysel, ale všadeprítomný apel na ekológiu nám dokazuje, že sa o kondíciu planéty treba starať aktívne. Netreba zabúdať na to, že aj my, ľudia, sme producenti oxidu uhličitého – do ovzdušia posielate nejaký ten miligram pri každom výdychu.
Množstvo CO2 začalo po troch rokoch stagnácie opäť stúpať, tvrdí Global Carbon Project (GCP)
Najnovšia správa od vedeckej skupiny Global Carbon Project (GCP) predstavuje zatiaľ najpresnejší odhad výskytu CO2 na Zemi a jej zistenia nie sú vôbec priaznivé. Podľa tejto správy, ktorej sa venoval aj zahraničný portál iflscience, množstvo oxidu uhličitého v atmosfére začalo po troch rokoch stagnácie opäť vzrastať. Skupina GCP odhaduje nárast objemu CO2 o dve percentá v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Zatiaľ to však neznamená žiadnu tragédiu. Či je tento nárast trendom, ukáže až budúcoročná štúdia, ktorá by musela potvrdiť ďalší nárast. Vedecká skupina uvádza, že jeden z možných dôvodov nárastu CO2 v atmosfére Zeme je priemyselná aktivita v Číne, údajne jej produkcia oxidu uhličitého narástla o 3,5 percenta. Z hľadiska trojročného trendu však aj tak znížila emisie o 0,6 percenta. India zvýšila objemy CO2 vypúšťané do atmosféry o 2 percentá s tým, že jej trojročný trend poukazuje na zvýšenie produkcie až o 6 percent. USA znížilo produkciu CO2 o 0,4 percenta, Japonsko o 2,3 percenta, Rusko o 1,1 percenta a naša ekologická Európa iba o 0,2 percenta, avšak z hľadiska posledných troch rokov sa jej produkcia zvýšila o 0,4 percenta. Južná Afrika a Austrália takisto zaznamenali negatívny vývoj, vyprodukovali o 0,6 percenta viac skleníkových plynov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.